Kurumsallık

Logonuz pek de güzelmiş!

Haberin Devamı

Kurumsal renklerinizden reklam çalışmanıza,

renklerinize, markanıza,

görsellerinizden vizyon&misyon beyanınıza,

sosyal medyanızdaki aktifliğe, haydi eller havaya modunda gösterdiğiniz mutlu (?) çalışan hallerinize

gerçekten bayılıyoruz…

Ama sorun şu ki, kurumsallık bu değil !

Altı boş olunca renklerin pek bir havada kaldığını bilmekte, zannediyorum fayda var.

Etikten kurumsal standarda,

kaliteden gerçek anlamda profesyonelliğe,

iç süreçlerin kişisel ve dönemsel faktörlerden bağımsız işleyebilme kapasitesine,

müşterilerden dış eşleniklere karşı ortak temsiliyet üslubuna kadar birçok etken sizi ya kurumsal yapar

ya da rezil eder.

Mesela iki farklı biriminiz yaşanan bir aksaklık ile ilgili olarak kendi içinde anlaşamıyor,

tam anlamı ile top çevirip müşteriye karşı birbirlerinin

Haberin Devamı

eksiğini öne sürüyorsa bilin ki

kral çıplak!

Cam plazada ofis,

bol renkli yada inadına gri tonlar,

kıdemli kıdemli abiler & ablalar, öğlen içilen kahveler,

İK kariyer yolu ya da yan haklar,

mülakatlar, değerlendirmeler, hedefler,

360 derece analizler

ve hatta kurumsal kimliğin & aidiyetin adım adım beyne nakşedilmesi

vs.

Bilmelidir ki hiçbiri hiçbir kurumu “Kurumsal” yapmaz!

Kurumsallık;

kişiler arasındaki iletişimde ve İK’dan servise finanstan saha çalışanına kadar tüm süreçlerde

insan faktörünün yaratabileceği ego, rekabet, hırs gibi faktörlerin ortadan kaldırılmasıdır.

Yani;

şirket arabası ile kaza yaptığında yöneticinden azar işitmektense sorumlu birimin prosedürleri yürütmesi

sana da içtenlikle “geçmiş olsun” demesi,

hastalandığında yada yıllık izin planlamanda yazılı kurallar çerçevesinde iş planını yapma özgürlüğünün olması,

doğum, evlilik, vefat vs gibi konularda yasal haklarını kullandığında “tam da yoğunluğumuza denk geldi” gibi

patronvari tavırlarla karşılaşmayıp sadece uğurlanman

ve en önemlisi

hayatının kıdemli iki dudağın arasında değil gerçekten çalışmanın etkileri ile şekillenmesi

gibi basit bir şeydir.

Huzur verir, mutlu eder, hem kişiye hem kuruma kazandırır.

ŞahapT.

 

 

Yazarın Tüm Yazıları