Paylaş
Fotoğraf an itibarıyla 2 milyon 482 bin like almış görünüyor.
Yorum sayısı ise 9 bin 349.
126 milyon takipçiye 2 milyon beğeni az görünebilir.
Ama paylaşımlar beğeniyle değil erişimle ölçülüyor.
O fotoğrafın da erişimi tahminen 30-40 milyonu bulmuştur.
Buna bir de Orlando’nun takipçilerini ekleyin.
Bodrum ve Bodrum’da bulunan markaların bu tür paylaşımlarla dolaşımda olması sevindirici. Çünkü bu bir dalga ve bir noktadan sonra dikkatleri üzerinize çekiyorsunuz.
SEÇİMLERİ TESADÜF DEĞİL
Bu arada ünlü çift Six Senses öncesi de Amanruya’daydı.
Anlaşılan o ki global markaları tercih ediyorlar.
Ya da onlar adına rezervasyonu yapanlar özellikle oraları tercih etti.
Nitekim mutlaka bir seyahat tasarımcıları vardır diye düşünüyorum.
Onlar adına her şeyi organize eden, rezervasyonları yapan, zevklerine uygun olarak doğru yerlere gitmelerini sağlayan...
Seyahat tasarımcısı dediğim insanlar, dünyanın her yerinde kişiye özel ‘concierge’ hizmeti veriyor. Bildiğimiz turizm şirketlerinden farklı olarak tamamen o kişinin seyahat zevkine yönelik olarak bir tatil planı yapıyorlar. Bu nedenle Six Senses ve Amanruya seçimleri asla tesadüf değil.
Pilevneli & König partisi de orada
Six Senses Kaplankaya demişken, bu cuma orada çok havalı bir parti gerçekleşecek.
Pilevneli&König işbirliğinin tanıtım partisi.
Olay şu: Murat Pilevneli’nin sahibi olduğu Pilevneli Galeri, bu yaz Mandarin’in yanı sıra Six Senses Kaplankaya içinde yer alan ve yaklaşık 4 bin 500 metrekare alana sahip Clubhouse’da da sergiler yapacak.
Pilevneli Galeri bu projede Almanya’nın önemli galerilerinden König ile işbirliği yapıyor.
İlk sergi projesinde ise iki galerinin temsil ettiği 30’u aşkın sanatçının yapıtlarından oluşan bir seçki sunulacak.
İşte o serginin açılışı ve sonrasındaki after party bu cuma gecesi.
Dolayısıyla Bodrum’un kalbi bu cuma orada atacak diyebiliriz.
Seyahat trendlerinde yeni eğilim
Seyahat tasarımcısı işini yıllardır sıkı bir şekilde yapan Elçin Özkan’a seyahat trendlerinin ne yönde geliştiğini sordum. Şöyle yanıt verdi: “Yaşadığımız son 1 yılın etkisiyle bugünün önemi, anın farkındalığı, geçmiş köklere saygı duymak ve doğadan bir parça olmak gibi noktalar öne çıkmaya başladı.
Lüks tanımı değişti.
Geleneksel konaklama seçenekleri yerine artık kelimenin tam anlamıyla ‘barefoot luxury’ olarak tanımlayabileceğimiz, yeterli ama aynı zamanda rahat, tasarım ve yaratıcılığın ön planda olduğu, yerel iş gücünü destekleyen ve sürdürülebilirliği olan seçenekler tercih ediliyor.
Bir de seyahat edenler şunun farkına vardı: Gustoyu besleyen deneyimler yaşamak çok önemli.
Mesela vegan bir restoranda yemek yemek, o an bulunduğu ülkenin önemli sanat galerilerinden birinin açılışına katılmak gibi.”
Konsere alınmamak durdurmaz
Aşı olmayı istemeyen 18-35 yaş grubundakilerin konser, sinema ve maçlara alınmama önerisi tartışılacakmış.
İşin maç kısmını bilemem ama aşı olmak istemeyeni konsere, sinemaya alınmamak durdurmaz diye tahmin ediyorum.
Hatta bu öneri uygulanırsa daha çok “retçi” çıkar.
Ve olan yine eğlence sektörüne olur.
Paylaş