Paylaş
DÜNYANIN en büyük beyin avcısı Amrop-Hever Alliance'ın Başkanı Paul McMahon'a göre, Türkiye'nin uluslararası işdünyasındaki ‘‘lider yönetici’’ yarışında diğer ülkelere göre şansı çok daha fazla. Paul McMahon'a göre, Türkler'in birden çok kültürden etkilenmesi, dünya liderlik yarışında önemli bir özellik.
ULUSLARARASI birçok şirkete üst düzey yönetici bulan ‘‘beyin avcısı’’ iki şirket, Amrop International ve The Hever Group, geçtiğimiz günlerde birleşerek dünyanın en büyük insan kaynakları network'ünü oluşturdu. Bu dev birleşmenin mimarı Amrop-Hever Alliance Başkanı Paul McMahon'a göre, Türkiye'nin uluslararası işdünyasındaki ‘‘lider yönetici’’ yarışında diğer ülkelere göre şansı çok daha fazla. Paul McMahon'a göre, Türkler'in birden çok kültürden etkilenmesi, dünya liderlik yarışında önemli bir özellik.
Amrop-Hever Alliance Başkanı Paul McMahon, 5 Ekim'de İstanbul'da yapılacak lider yönetici toplantısına katılacak. Paul McMahon ile bu toplantı öncesinde, iki beyin avcısı şirketin neden birleştiğini, bunun iş dünyasına yansımasının yanısıra, ‘‘lider yönetici’’lik kavramını ve geleceğin yöneticilerinin nasıl olması gerektiğini konuştuk.
Amrop International ve The Hever Group neden birleşti ve bu birleşme sonucunda ortaya çıkan şirketin dünyadaki yeri nedir?
- Birleşmenin, stratejik, pratik ve kültürel nedenleri vardı. Amrop International'e üye şirketler, Angol-Saxon olmayan ve gelişmekte olan ülkelerdeki pazarlarından memnundular. Amrop'un kökü Paris ve kurucu şirketler orjinal olarak Avrupalı. The Hever Group ise İngiltere menşeili ve İngiltere, Amerika ve Avustralya/New Zellanda'da benzer pazar durumuna sahipler. İki yıl süren görüşmelerde, iki grubun da yönetici seçme ve yerleştirme konusunda benzer yaklaşımlar içinde olduğunu gördük. Herşeyden önemlisi, her iki grup da birbirine ısındı ve işbirliği içinde işlerimizin gelişeceğine ve birlikte çalışarak eğleneceğimize inandık. Birleşen grup, bağımsız üst düzey yönetici seçme danışmanlarının oluşturduğu en büyük ağ ve dünyada 7'inci sırada.
Birleşmeniz Türkiye'deki faaliyetlerinizi nasıl etkileyecek?
- Türkiye'deki müşterilere daha fazla ülkeden aday sağlamak mümkün olacak. Böylelikle Türkiye ortaklarımızın daha fazla uluslararası şirketten iş alabileceklerini düşünüyorum.
Llider yönetici nasıl olmalı?
- Geleneksel liderlik modelleri, şu anki iş çevrelerinde uzun dönemli başarılı olamayacak. Kontrol, hiyerarşi, bilgiye limitli ve öncelikli ulaşımın karakterize ettiği bir dönem geride kaldı. Bilgiye universal ulaşımın mümkün olduğu şu dönemde, bu model geçerliliğini yitirdi. Yeni teknolojiler, verilere limitsiz erişim, bilgi ve eğitim eski iş model ve stratejilerinin bariyerlerini yıkmıştır. Bugünün liderleri vizyondan daha fazla şeye ihtiyaç duyuyor. Değişik fikirlere tolerans göstermek, liderden farklı düşünen yetenekleri çekmek ve motive etmek, bilinmeyen ve şirketin kendini rahat hissetmediği alanlara girme konusunda risk almaya istekli olmak ihtiyaç duyulan diğer özellikler arasında. Bir liderin, vizyon oluşturabilme, liderliği süresince, kendi yerini alabilecek yöneticiler yetiştirme vizyonu doğrultusunda belirlenen hedefleri gerçekleştirebilme ve takım oyunculuğunda farklı rolleri alabilmesi çok önemli.
Türk yöneticilerin dünyada lider yönetici pozisyonlarında şansı nedir?
- Kübalı bir göçmen dünyanın en başarılı markalarından Coca Cola'ya liderlik etti. Kaliteli şaraptan hoşlanan bir Hintli McKinsey'in lideri. Bunlar, yetenekleri dolayısıyla saygıdeğer ve dünyaca bilinen şirketlerin başlarına geçen liderlerden birkaç örnek. Artık milliyetleri unutmanın zamanı geldi. Türkiye'de son zamanlarda gözüme çarpan bir özellik, Türkler'in birden çok kültürden etkilemesi. Bu da dünya liderlik yarışında önemli bir özellik. Genç bir profesyonel bana danıştığında, onu risk alma ve gelişimi için her tür fırsatı değerlendirme konusunda yüreklendiririm. Herhangi bir hata yapsa da ertesi gün ayağa kalkıp olduğu yerden devam edebileceği konusunda güven veririm. Birçok biyografiyi ilgiyle okuyorum. Birçok büyük kişinin bulunduğu pozisyona gelene kadar kaç kez başarısızlığa uğradığını görmek şaşırtıcı. İşte bu kişiler lider, yönetici değil.
21.Yüzyılda beyin avcısı şirketler, insan kaynakları sektöründe nasıl bir rol oynayacak?
- Kristal kürem pek iyi değil, ama şu anda neler olduğuna dair birkaç örnek vermek istiyorum. Arkadaşlarımızdan biri, işbaşındaki bir partiyi yenerek iktidara gelen Meksika'nın yeni başkanı Vincente Fox'un oluşturduğu bir takımın içinde yer alıyor. Hükümet ve kamu şirketlerinin anahtar pozisyonlarına en iyi adayları bulmak için görevlendirildiler. Bu takım, özel sektör, kamu sektörü ve hatta Meksika'dan göçmüş ve geri dönmek isteyen kişileri de araştırıyor. Bu alışılmış bir politika değil ama, eski bir üst düzey şirket yöneticisi ve müşteri olan Fox, şimdi yeni hükümetini profesyonelleştirmek için beyin avcılarını kullanıyor. Birçok müşteri yeni bir şirket satın alırken şirketin yönetimsel becerilerinin piyasada var olanla karşılaştırılmasını istiyor. Şirketler yönetim kurullarında daha geniş bir deneyime gereksinim duyuyor. Başka ülkeler ve kıtalarda tecrübesi olan adayları bulma konusunda çalışacakları beyin avcılarını arıyorlar. Böylelikle yönetimlerine farklı kültür ve ülkelerin görüşlerini ekliyorlar.
Amrop, 52 ülkede beyin avlıyor
Amrop International, şu an 52 ülkede 81 ofisle hizmet veren bir kuruluş. Amrop International, son üç yılda hizmet verdiği 50 şirket ile 140 başarılı projeye imzasını attı. Amrop'un uluslararası alanda hizmet verdiği kuruluşlar arasında Apple, Disney, Goldman Sachs, Pepsi Co., Pearson, Deutsche Telekom ve İngiliz Hükümeti de bulunuyor. İnternet ve e-commerce şirketlerine profesyonel üst düzey yönetici bulma konusu da Amrop International'ın ayrıcalıklı uzmanlık alanlarından biri. Örneğin Yahoo, Amrop'un müşteri ve Yahoo'nun Avrupa organizasyonunu Amrop Amsterdam ofisi sağlıyor. Şirketin Türkiye'deki tek ofisi Amrop Türkiye, 1996'dan beri faaliyette. Kuruluşun Türkiye'deki ortağı ise Dr. Yeşim Toduk Akiş.
Paylaş