Paylaş
Başkan Saraç, YÖK’ün almış olduğu kararları da bir ölçüde değerlendirecek, çıktı kontrolü yapacak bir kuruma ihtiyaç olduğunu açıkladı.
Prof. Dr. Saraç, “YÖK ile ilişkili ama ona bağlı olmayan bir ‘Kalite Kurulu’nun oluşturulması için belirlediğimiz iş takvimine göre gereken adımları inşallah yakında atacağız. Yükseköğretim alanında onlarca yıldır beklenen bu zor, o denli de önemli çıktı kalitesini ölçme yolunda ilk adımı atmak ve ilerlemek istiyoruz. Bunu gerçekleştirdiğimizde karar alma mekanizmalarımız daha sıhhatli çalışacak” diyerek yeni bir kurulla ilgili ipuçları verdi.
Geçtiğimiz hafta Vakıf Üniversiteleri Birliği tarafından düzenlenen ‘Edu Summit Eğitim Zirvesi’ aslında yükseköğretimin geleceğinin en üst düzeyde konuşulduğu, üniversitelere girişin tartışıldığı bir toplantı oldu.
Üniversiteye girişte değişiklik olabilir
YÖK Başkanı Prof. Dr. Yekta Saraç, “Mevcut sistemin bir değerlendirme çalışmasının yapılma vaktinin geldiğini de kabul ediyoruz” diyerek sistemin kökten değil, bazı yalın değişiklikler halinde yapılmasından yana olduğunu vurguladı.
Prof. Saraç, “Yükseköğretim Kurulu olarak bu konuyu çalışmadığımız anlamına gelmemeli. Bugünlerde YGS fen bilimleri testinde 1 milyon kişinin müfredattan çıkan soruların bulunduğu sayfaları çevirmemesinin köklü nedenlerini ortaya koyacak bir bilimsel inceleme başlattığımızı söylemek isterim. Bu çalışma ve sonuç raporu belki giriş sistemini lise eğitimiyle birlikte tekrar düşünmemizi gerektirebilir” diyerek de sorunların yaşandığına dikkat çekti.
Vakıf Üniversiteleri Birliği Başkanı Rıfat Sarıcaoğlu ise, “ÖSYM, sadece girdileri değil, çıktıları da ölçmeli” dedi.
Bahçeşehir Üniversitesi Mütevelli Heyet Başkanı Enver Yücel de, dershanelerin kapatılmasıyla ihtiyacın sona ermediğini söyledi. Yücel, “Dershaneler kapatıldı, okullar dershane oldu. Açık uçlu sorular sorulmalı” diyerek liselerde üniversiteye giriş baskısı ve sıralama sınavı oldukça sorunun çözülemeyeceğini belirtti.
MEF Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Muhammed Şahin, üniversitelerde rektörlük seçiminin devam etmesi gerektiğini belirterek, “Giriş sisteminde bariyer koymaktansa çıkışı kontrol etmeli. Mesleki yeterlilik kriteri konulmalı” dedi.
İstanbul Kültür Üniversitesi Mütevelli Heyet Başkanı Dr. Bahar Akıngüç Günver de, “Müfredatla ilgili ciddi sorunlarımız var. Programların yaşamla bağlantılarının güçlendirilmesi gerekiyor. Liseye dönüşen dershanelerden mezun olanlar bir eğitimci olarak beni endişelendiriyor” diye konuştu.
TED Üniversitesi Mütevelli Heyeti Başkanı Selçuk Pehlivanoğlu da şunları söyledi:“Okulları düzeltmeden yükseköğretimde kaliteden söz etmemiz mümkün değil. Genç nüfus için iyi planlama ile bunu yapabiliriz. Kalitenin ilk koşulu şeffaflıktır. Şeffaflık da herkesin işine kadar yansıtılıyor.”
Paylaş