Paylaş
Değerli veliler, TMMOB Makina Mühendisleri Odası İstanbul Şube Başkanı Üzeyir Uludağ'dan bir faks aldık. Ağırlıklı olarak tercih edilen öğrenci servis araçları ile olarak 1992 yılında hazırlanmış olan bir yönetmelik kapsamında öğrencileri taşıması planlanan ve sadece İstanbul'da sayıları 20.000'i bulan servis araçları ve sürücülerinin mevcut durumunun kaygı verici olduğunu vurguluyur. Uludağ, yetersiz ve eksik bir yönetmeliğin yanı sıra denetimden uzak olan bu organizasyonu göz önünde bulundurarak önemle ele alınması gereken bir maç noktayı da şöyle sıralıyor:
l Aile öğrencinin eğitim birimine ulaşımında en güvenli ulaşım biçimini tercih etmelidir.
l Okul servis araçları seçiminde okul yetkilileri tercihte ve denetimde etkili olmalıdır.
l Teknik donanımı yeterli araçlar periyodik kontrollü ve bakımlı olmalıdır.
l Öğrencinin güvenle ulaşımının yanı sıra onların trafik eğitimine olumlu katkıda bulunacak düzeyde bilinçte ve sorumlulukta sürücülerin istihdam edilmeleri gerekmektedir.
l Karayolları Trafik Yönetmeliği günümüz koşullarına uygun nitelikte yeniden değerlendirilmeli ve denetimi sağlanmalıdır.
xxxxx
l Konuyla yakın ilgisi bulunan, odamız gibi diğer meslek odalarının uzmanlık alanlarına göre yetkilendirilmeleri sağlanmalıdır.
21.05.1992 tarih ve 21234 sayılı OKUL SERVİS ARAÇLARI HİZMET YÖNETMELİĞİ VE KARAYOLLARI TRAFİK YÖNETMELİĞİ2NİN OKUL SERVİSLERİ İÇİN GETİRDİĞİ ZORUNLULUKLAR
l Okul servis araçlarının arkasında ‘‘OKUL TAŞITI’’ yazısını taşıyan numunesine uygun renk ve şekilde bir levha bulunmalıdır.
l Öğrenciler bir rehber öğretmenin iniş ve binişlerinde kullanılmak üzere en az 30 cm zapında olan ve üzerinde siyah ‘‘DUR’’ yazılı kırmızı bir lamba bulunan işaret levhası bulunmalıdır.
l Okul taşıtı olarak kullanılacak araçlarda öğrencilerin kolayca yetişebileceği cam ve çerçeveler sabit olmalıdır.
l Okul servis araçlarında sağlık çantası (ilkyardım malzemelerinin bulunduğu) ve trafik seti bulundurulmalıdır.
l Araç kapılıarı sürücüler tarafından açılıp kapanabilecek ve kontrol edilebilecek şekilde otomatik olmalıdır. Aynı zamanda kapıların açık veya kapalı olduğunu sürücüye optik veya akustik sinyallerle haber veren bir düzenek olmalıdır.
l Okul servis aracı olarak kullanılacak araçların aylık, üç aylık, altı aylık ve yıllık bakım ve onarımları yapılmalı, Karayolları Trafik Yönetmeliği'nde yer alan muayene sürelerini kapsayacak şekilde fenni muayeneleri periyodik yapılmalıdır.
l Okul servis aracı olarak kullanılacak aralardan minibüs ve otobüslerin ve benzer taşıtların yaşlarının 25 yaşından büyük olmaması (15 yaş dahil) gerekiyor.
l Minibüslerde doldurma kapasiteleri en az 1 kg olan bir adet, otobüslerde ise doldurma kapasiteleri 5 kg olan iki adet yangın söndrme cihazı bilinmalıdır.
xxxxx
l Araçların taşıma sınırını belirtir (istiap haddi) belge görünür bir yerde olmalı, taşıma sayısını aşmayacak şekild örenci bindirilmelidir.
l Mali sorumluluk sigortası yaptırılmalıdır.
l Araçlar okula gidiş geliş saatlerine ve okulca belirtilen taşıma programına uyularak sürülmelidir.
l Araç içi düzeni sağlamak ve araca iniş ve binişlerde öğrencilere yardımcı olmak üzere rehber öğretmen veya kişi bulundurulmalıdır.
l Okul servis araçlarını kullanan sürücüler sorumlu ve yetkili olduğu hizmetin niteliklerine sahip olmalıdır.
Çocuklar okulda unutuluyor
t CAĞALOĞLU
Cağaloğlu ve Hüseyin Yıldız Anadolu Lisesi öğrencilerinin velileri ciddi bir okul servisi sorunu yaşıyor. Bizi araan ve veliler adına konuşan bir okurumuz, bu okullarda okuyan öğrencilerin tek tek odaya kayıtlı esnaf tarafından taşındığını belirtti.
Çocuklarının 08.30'da başlayan derslerinden bir saat önce okula bırakıldıklarını anlatan okurumuz, yapılan şikayetlerin hiç dikkate alınmadığını, velilere ‘‘İşinize gelirse’’ türünden cevaplar verdiklerini söyledi. Bunun da nedeni, şoförün bir sonraki işine yetişme kaygısı.
Veliler şikayet edecekleri bir mercnin olmamasından da yakınıyor. Okurumuz, çocukları okula taşıyanların disiplinsiz olduklarını, akşam eve dönüşte çocuklarının okulda unutulduğunu belirtiyor.
YÖNETENLERİN DİKKATİNE
Herkes, her yere geç kaldı
t TEŞVİKİYE
Ihlamur'dan başlayıp, Teşvikiye Karakolu yönüne giden yolu tercih edenlerin bugünlerde başı dertte. Çünkü Işık Lisesi'ne yaklaşırken yapılan kazı çalışmaları nedeniyle trafiğin akışı zorunlu olarak değiştirilmiş. Değiştirilmiş ama, bu uygulamada bir eksik var. Neden mi? Çünkü kazı ve istikamet değişikliğinin öncesinde uyarıcı bir tabela yok. Sonuçta bu güzergahı kullanıp da Taksim yönüne gidecek olanlar fazladan zaman, benzin ve sabır harcıyorlar. Çünkü akkavak Sokak'a paralel seyrettikten sonra sola dönüş yasağı yüzünden upuzun bir yol katetmek zorunda kalıyorlar. Trafiğin yoğun olduğu saatlerde tıkanıklık da cabası. 300 metre 45 dakikada katediliyor!
Paylaş