Paylaş
BORÇLAR SİLİNEBİLİR
Bayraktaroğlu, özellikle elektrik, su ödemeleri, sigorta primleri ve çalışanların ücretleri konusunda işletmelere daha çok destek gerektiğine dikkat çekti: “Kiracılar için durum çok daha zor. Maliyetler, borçlar çığ gibi büyüyor, işletmeler iflas bayrağını çekmemek için direniyor. Önümüzdeki yaz için yurt dışından yüksek talep beklemiyoruz. 2020 yılında oluşan, turizmcilerin devlete olan vergi ve SGK primi gibi borçların bir kereye mahsus silinmesi elimizi rahatlatacak. Bu yapılamıyorsa bile en azından dayanabilmeleri için turizmin paydaşlarına sıfır faizli ve daha uzun vadeli kredi desteği sağlanmalı, krediye ulaşmak da kolay olmalı.”
UMUTLUYUZ AMA
Her şeye rağmen turizmciler olarak yeni yıla umutla baktıklarını belirten Bayraktaroğlu, “Bu umudun yeşerebilmesi için gereken destekler sağlanmalı. Bizler de salgın sonrası dönem için hazırlıklı olmalı, Türkiye’yi tanıtmaya devam etmeli, kalite, hijyen ve dijitalleşmeye önem vermeliyiz” dedi.
Alaçatılı turizmcilerin istek ve önerileri böyle. Tüm işkollarındakiler gibi, onlar da soluklanmak istiyor. Dilerim, bir formül bulunur, turizmciler de biraz rahatlar.
-----
BİR DİLEK BİR UYARI
Lokantacıdan kurallı
can suyu isteği
TÜRKİYE Lokantacılar ve Pastacılar Federasyonu Genel Başkan Yardımcısı Sayit Karabağlı’nın sosyal medyada rastladığım bir mesajı:
Sağlık olmazsa ekonomi, ekonomi olmazsa sağlık olmaz.
* Lokantalara, AVM’lerde olduğu gibi HES kodu uygulaması ile girilsin,
* Hijyen kuralları harfiyen uygulansın,
* Masalara, bir en çok iki kişi oturtulsun,
* Kurallara uymayan işletmeler anında mühürlenerek, belirli süreliğine ticaretten men edilsin.
Bu uygulama, dışarıda mecburen yemek yiyecek olan vatandaşlarımız ve turistler açısından yararlı olacağı gibi, hem sağlık, hem de ekonomik olarak camiamıza can suyu olacaktır. Ricamızı yetkili kurumlarımıza işletme sahipleri olarak iletelim. Lütfen hem işimize, hem de sağlığımıza sahip çıkalım.
-----
BİR YENİ UYGULAMA
Belediye ekipleri
mahalle ve köylerde
EFES Selçuk Belediyesi, “Tek Nokta Hizmet Birimi” uygulaması başlattı. Uygulamaya göre birim aracı mahalle ve köyleri gezecek. Vatandaşlar, her türlü istek ve sorunlarını belirlenen gün ve saatte kendi mahallesine gelen “Tek Nokta Hizmet Birimi” aracına giderek belediyeye iletecek. Çözüm ekipleri, sorun ve istekleri yerinde inceleyecek, ilgili birimlere iletecek. Kolay gelsin!
-----
BİR DUYURU
Eski lezzetleri
bugüne taşımak
İZMİR Mutfak Kültürü Derneği olarak, pandemi nedeniyle hayata geçiremediğimiz projelerimizi şimdilik durdurduk. Bu süreçte 8 bin 500 yıllık bir kültür şehri olan İzmirimizin zengin mutfağında atalarımızdan gelen yeme-içme adetlerini ve unuttuğumuz yemeklerimizi kayıt altına almak adına bir arşiv oluşturacağız. Bu konuda sizlerden de destek isteyeceğiz. Anneanne ve babaannelerimizin eski tarif defterlerini bulup, onların lezzetlerini bugünlere taşıyacağız.
#izmirmutfakkültürüdernegi
#unutulmuşizmirlezzetleri
Paylaş