Paylaş
Ulaşım ve mal sevkinin eziyet haline geldiği vurgulanıyor, “İTOB’dan dünyanın her yerine, Kolombiya’dan kutuplara kadar ihracat yapıyor, mal gönderiyoruz, ama İzmir’den bölgemize zorlukla ulaşıyoruz” deniliyor.
-----
BİR ‘BAŞKA ÇARE KALMADI’ DUYURUSU
Çileye ilanla
çözüm arayışı
GEÇENLERDE tam sayfa bir gazete ilanı, “İTOB Organize Sanayi Bölgesi’ne fabrikalarımıza ulaşabilmek istiyoruz” başlıklı. Farklı ve bana göre ilginç gelen ilan verenin İzmir Tekeli Organize Sanayi Bölgesi olması. Hani, İzmir Ticaret Odası’nın kurduğu bölge. Bölge katılımcı listesinin de yer aldığı ilan şöyle:
15 HAZİRAN’DAN BU YANA
“200 fabrikanın ve 7 bin kişinin çalıştığı İTOB Organize Sanayi Bölgesi’nde üretim yapan bizler, bölgemize, fabrikalarımıza ulaşmakta büyük zorluk çekiyoruz. Kuşçuburnu-Torbalı arasındaki demiryolu hemzemin geçidinde 15 Haziran 2017’de meydana gelen trafik kazasından sonra Kuşçuburun-Torbalı hemzemin geçidi ile Develi-Tekeli arasındaki hemzemin geçidi trafiğe kapatıldı. Kazanın meydana geldiği Kuşçuburun-Torbalı hemzemin geçidi kısa bir süre sonra trafiğe açılmasına rağmen İTOB Organize Sanayi Bölgesi ve civar köyleri ulaşımının sağlandığı Tekeli-Develi hemzemin geçidi ise halen açılmadı.
ULAŞIM VE MAL SEVKİ EZİYET
İTOB Organize Sanayi Bölgesi’nin yolundaki en önemli geçiş noktalarından birisi olan Tekeli-Develi hemzemin geçidinin kapatılması ile fabrikalarımıza ulaşmak ve mal sevk etmek eziyet haline geldi. 350 fabrikanın yer aldığı ve şu anda 7 bin 500 kişinin çalıştığı bölgemize ulaşım probleminin çözülmesini istiyoruz. Develi köyüne inen ve devamı olmayan köprüden büyük araçların geçişi imkansız olduğu için sanayi trafiği Develi köyü içine yöneliyor ve bu durum halk için de büyük tehlike yaratıyor.
DEVLET DEMİRYOLLARI’NA ÇAĞRI
Yıllardır yürütülen alternatif yol çalışmaları sonuçsuz kaldığı gibi, hemzemin geçit de kapatıldı. İTOB’dan dünyanın her yerine, Kolombiya’dan kutuplara kadar ihracat yapıyor, mal gönderiyoruz, ama İzmir’den kendi bölgemize zorlukla ulaşıyoruz. Bölgemizin bu ulaşım sorununun ivedilikle çözülmesini ve bölgeye yakışan bir yol yapılıncaya kadar Devlet Demiryolları’ndan hemzemin geçidin açılmasını istiyoruz.”
BAKALIM SONUÇ NE OLACAK
İlanda iki de fotoğrafa yer verilmiş, yolun durumu anlatılmış. Uzun süredir, yetkililerden çözüm isteyen böyle bir ilan görmemiştim. Ne denir ki, demek ki, organize sanayi bölgesinin yöneticileri girişimlerde bulundu, sonuç alamayınca ilanla çare aramak zorunda kaldı. Bu, kimin formülüdür bilemem. Bakalım tam sayfa ilanla soruna çözüm arama çabası nasıl sonuçlanacak?
-----
SÖZ SİZİN
BİR BETONLAŞMA UYARISI
Üniversitelerimizi
bekleyen tehlike
GEÇENLERDE Dokuz Eylül Üniversitesi’nin Buca’daki yerleşkesine gittim. Trafik yoğunluğunun dayanılmaz bir işkenceye ve hatta sürücüler arasında maalesef, kavgaya dönüştüğünü gözlemledim. İstanbul ve Ankara’daki üniversiteler dışında İzmir’de gurur duyduğumuz, göz bebeğimiz Ege ve Dokuz Eylül üniversitelerimizi çok yakında zora sokacak büyük bir tehlike beklemektedir. İzmir’in artan nüfusu, her gün trafiğe katılan yaklaşık 250-300 vasıtanın yarattığı otopark sorunu ve trafik sıkışıklığı artık bu kadar geniş kampüs arazilerine sahip bu iki üniversitenin iç sokaklarında da kendisini göstermeye başlamıştır.
BİNALARIN ARTMASI KAÇINILMAZ
Yurtdışındaki üniversitelerde gözlemlediğimiz yeşili bol, sakin üniversite görünümüne haiz bu iki güzide üniversitemizin her biri, diğer bölümleriyle beraber 70 bini aşan öğrencisi, hastanesi, 15 binden fazla eğitmeni ve personeliyle beraber vilayet büyüklüğündedir. Önümüzdeki çok değil, 10 yıl içinde 100 milyona varacak nüfusumuzla ve artan öğrenci sayısından gelen taleple, bu üniversitelerde yeni binalara ihtiyaç duyulacak, bu da 20 - 25 yıl önce planlanan üniversitelerimizdeki yol genişliği ve bina sayısı ihtiyacı karşılayamayacaktır. Bu durum, şehir merkezi ortasında kalan ve soluklanmamızı da sağlayan bu kampüsler, yeni ilave edilen bina ve yapılarla, kampüs içinde yeşil alan/beton yüzey oranını, artık kabul edilemez noktaya taşımış olacaktır.
ÖNLEM İÇİN NELER YAPILMALI
Bundan sonra bu üniversitelerimizin geleceğe dönük olarak, yapmaları gerekenler:
1- Her iki üniversite şehir merkezi dışında yeni ek arazi alarak bundan sonraki yapılaşma yoğunluğunu oralara kaydırmalıdır.
2- Yapılması kaçınılmaz olan yeni yapılar içinde dikey yapılaşmaya gitmeli ve mutlaka bu yeni binaların altına otoparklar yapılarak yeşil alanları azaltılmamalıdır.
3- Üniversite yönetimi, öğrencileri ve personeli için toplu taşıma araçlarını kullanmayı teşvik edici ve özendirici çalışma yapmalı.
4- 21. yüzyılın yöntemi olan uzaktan öğrenme teknikleri konusuna ağırlık verilmeli.
Nihat GÜNDÜZ
-----
BİR ALINTI
Engin Yavuz’dan: Nereye gittiğini bilmiyorsan, ne kadar yürüyeceğini de bilemezsin... (Not defterimden)
-----
BİR ÇAĞRI:
BU SESE KULAK VERİN
Onlar anamız, karımız, bacımız... Onlar çocuklarımızın anası... Onlar sevgilimiz, nişanlımız, canımız... Onlar mahalle, okul, iş arkadaşlarımız... Onlar yaşam yoldaşımız... Onlar sevgi, şefkat, aşk, saygı ister... KADINA ŞİDDETE HAYIR
DİKKAT: ‘TURUNCU YÜRÜYÜŞ’ YARIN SAAT 14.00’TE İZMİR CUMHURİYET MEYDANI’NDA BAŞLAYACAK. ‘KADINA ŞİDDETE HAYIR’ DİYENLER... TURUNCU GİYSİLERLE, SİMGELERLE HAYDİ YÜRÜYÜŞE...
-----
BİR TEŞEKKÜR: İYİ Kİ VARSINIZ
ANAMIZ Hasibe Bubik’i sonsuzluğa uğurladık, rahat ve huzurlu uyusun. Cenaze törenine katılan, telefonla arayan, mesaj gönderen herkese teşekkür ederiz. Acımızı paylaştınız, sağ olun, var olun. Herkes sağlıklı, mutlu ve çok yaşasın.
Paylaş