Zor zamanlarda birlik olmak...

Tüm dünyayı etkisine alan korona salgını pek çok sektörü etkiledi, birçoğunu da yeni yollar, yeni çözümler aramaya sevk etti. Olmaz dediğimiz şeylerin olabildiğini, yapılamaz dediğimiz şeylerin yapılabildiğini görüyoruz birer birer.

Haberin Devamı

Eğitimden iş toplantılarına, festivallerden kongrelere tüm etkinliklere evden ekran karşısında katılıyoruz. Ofis yaşamı, okula gitmek çok uzak olmayan bir gelecekte ‘bir zamanlar’ diye anlatılacak belki de. Hayal bile edemediklerimiz gerçekleşiyor. Bazen ürküyor, bazen de korkuyoruz ama tuhaf bir şekilde uyum da sağlıyoruz. Yaşam başka bir yöne doğru evrilse de devam ediyor.
Bu değişime en çok da en zorda kalanlar uyum sağlıyor, öncü projelere imza atıyor.
Bana öyle geliyor ki salgının getirdiği kısıtlamalardan en çok etkilenen ve zarar gören restoranlar arasından ayakta kalmayı başarabilenler kendi alanlarındaki geçişin, değişimin öncülüğünü üstlenecek.
Zaten birçoğu kapalı olduğu dönemde yenilendi, varsa bahçesini, terasını düzenledi, yaz-kış yararlanılacak biçime dönüştürdü. Masa sayısını azalttı.
En önemlisi de şefler, işletmeciler arasında dayanışma ruhu gelişti. Zor dönemlerde birlik olmanın önemi daha iyi anlaşıldı...

RESTORANLAR ORGANİZE OLUYOR
Restoran sektörünün öncü isimlerinden Cem Mirap, e-ticaret ve teknoloji alanından gelen İlker Baydar’la beraber eylül ayında, İstanbul’un gastronomi çıtası yüksek restoranlarının üye olduğu ‘Fuudy’ adlı paket servisi uygulaması kurdu. Haberi ilk yaptığım günlerde Mirap “20 restoranla anlaşma yapmak üzereyiz” demişti.
Zor zamanlarda birlik olmak...

Bugün sisteme Avrupa ve Anadolu yakasından üye olan Sunset, Morini, The Steeve, Baylan, Azur, Divan Alaf, Antica Locanda, Eataly, Apartıman, Neni Brasserie, Bi Nevi Deli, Markus Prime Ribs Society, Lokanta Kru, Havandan, Petra Roasting Co, Sanayi 313, L’express by Lucca, Cantinery, Da Mario, Araka Deli, Masa, 29, Borsa Adile Sultan, Akali, Fireroom Bebek ve Maslak, Lacivert, Odun Pizza, Vogue, All Green Tarım, Vakkorama Cafe Etiler, Blended, Fomilk, Juico, Lokal Plants, Marsel Delight, Melez Tea, Naked Bites gibi restoranların ve lezzet noktalarının sayısı 100’ü geçmiş.
Yakında başlayacak kampanyalarla Fuudy (https://fuudy.co/#download-app) uygulamasından sipariş veren farklı kart kullanıcılarına yüzde 15, yüzde 20 oranında indirim de sağlanacakmış.

Haberin Devamı

PAKET SERVİSİ VEREN MEKANLAR
Geçen hafta yapılan yeni düzenlemeler sonrası restoranların büyük bir bölümü ‘gel-al’ ya da ‘paket servisi’ hizmeti vermeye başladılar.
Sosyal medya hesaplarından, kendi sayfalarına girdiğinizde ya da telefon ettiğinizde sipariş verebiliyorsunuz.
Yaşamlarımızın ayrılmaz bir parçası olan restoranlara bu dönemde olanaklarımız dahilinde destek olmak bizim de onlara karşı bir sorumluluğumuz.
Haberlerini aldıkça sizlerle paylaşmayı
sürdüreceğim.
Ayrıca İncili Gastronomi Rehberi’nin Instagram ve Facebook hesaplarında bu hizmeti sunan mekanlara yer vermeye de devam edeceğiz.
İSTANBUL
∆ Çiya
∆ Hünkâr
∆ Seraf
∆ Develi
∆ Elbet
∆ Beyti
∆ Ramazan Bingöl
∆ Birecikli Kebap
∆ Muutto İstanbul
∆ Fauna
∆ Bedri Usta
∆ Forno Balat
∆ Zula İstanbul
∆ Abdülkadir
∆ Beyaz Fırın
∆ Cafe Wien
∆ Nato Lokantası
∆ Hacı Abdullah
∆ Yanyalı Fehmi
∆ Nalia
∆ Tatbak
∆ Antebi
∆ Kanaat Lokantası
∆ Günaydın Kebap
∆ Miss Pizza
∆ Fireroom
∆ Sushi Manga
∆ Grey
ANKARA
∆ Trilye
∆ Afitap
∆ Boğaziçi Lokantası
İZMİR
∆ Od Urla
∆ Hiç Lokanta
∆ Balmumu Lokanta
∆ Murano’s
BURSA
∆ Zennup
∆ Çiçek Izgara
∆ İskender Yavuz İskenderoğlu 1867
∆ Kayhan Köftecisi Ceyhun-Orçun Yaman Kardeşler
∆ Kebapçı Tamer
ANTALYA
∆ 7 Mehmet
∆ B12 Steak & Kasap
∆ İskele Balık Pişiricisi
∆ Kokoyaki
∆ Felicita
BODRUM
∆ Eski Yer
∆ Kısmet Lokantası
∆ Marina Ocakbaşı
∆ Memedof
∆ Alaf 2 Tek

Haberin Devamı

YILIN İLK ÜRÜNÜ

Beaujolais Nouveau bir Fransız geleneğidir ama bugün dünyanın birçok ülkesinde hasat sonrası kasım ayının üçüncü perşembesi yılın ilk rekoltesi taze ürünler piyasaya sunulur.
Zor zamanlarda birlik olmak...

Bu gelenek ülkemizde de 1988 yılından bu yana Kavaklıdere tarafından Mehmet Başman öncülüğünde yerli üzüm cinslerimizle sürdürülüyor.
Bu yıl Primeur beyazda Ege’nin Sultaniye; kırmızıda da Doğu Anadolu’nun Öküzgözü üzümleri kullanılmış. Yerli üzüm cinslerimiz, bağ rotalarımız Türkiye gastronomisinin yurtdışında tanıtımında önemli yere sahip...

GASTRONOMETRO 5 YAŞINDA
Hafta içinde Metro Türkiye’nin kurduğu Gastronometro’nun 5’inci yılı kutlamak için CEO Sinem Türüng ve Gastronometro Direktörü Max Thomae ile webinar’da gerçekleşen basın toplantısında bir araya geldik.
Zor zamanlarda birlik olmak...

Normalde bu buluşmalar Gastronometro’da bir yemekle olurdu ama bu kez hepimiz ekran karşısındaydık.
2015 yılında gastronomi kültürüne katkı platformu olarak 2.4 milyon euro yatırımla hayata geçirilen Gastronometro, Türk mutfağının yurtdışında tanınması ve şeflere destek misyonunu başarıyla sürdürüyor.
Beş yıllık sürede AR-GE çalışmalarıyla 2500’den fazla ürün geliştirmişler. Dünyaca ünlü 17 şefi 1500 sektör profesyoneliyle buluşturmuşlar.
Gerçekten de yıllar içinde sektörün tüm taraflarını başarıyla bir araya getirdiler. Yaratıcı projelere imza attılar.
Trendleri belirleyen gastronomi aktörlerinden birine dönüştüler. Bocuse d’Or Şefler Yarışması’na verdikleri malzeme ve hazırlık desteği de çok önemli.

Haberin Devamı

AYDIN KESTANESİ

Metro Türkiye’nin sürdürülebilir tarım ve yerel ürünlere sahip çıkmak için yaptıkları çalışmaları, “coğrafi işaretli” ürünlerin tescil edilmesinden restoran menülerine girmesine uzanan çabalarını yakından takip ediyorum.
Son olarak da Aydın kestanesinin Avrupa Birliği’nden coğrafi işaret tescili almasına destek verdiler.
Malatya kayısısı, Aydın inciri, Finike portakalı, Ege sultaniye üzümü ve Bursa siyah inciri gibi yerel ve coğrafi işaretli ürünü birçok AB ülkesine ihraç ediyorlar.
Zor zamanlarda birlik olmak...

Toplantıda CEO Sinem Türüng’e de söylediğim gibi Türk şefler yurtdışına yemek yapmaya gittiklerinde ne bize özgü et ve süt ürünlerimizi bulabiliyorlar ne de yanlarında götürmelerine izin veriliyor.
Belki Almanya başta olmak üzere var oldukları ülkelerde Kastamonu Pastırması, Divle Obruğu Tulum Peyniri ya da Kargı tulumu gibi artisanal ürünlerin raflarında yer alması için lobi çalışmalarını da başlatırlar...

Yazarın Tüm Yazıları