Paylaş
Onur Özdemir’den yeni bir şarkı dinlemek zaten bence başlı başına bir mutluluk sebebi. 10 şarkılık ‘Ağlak Disko’ beni bu anlamda mutluluktan öte tam anlamıyla mest etti. Cumartesi gecesi resmen dakikaları saydım, saat gece yarısını geçince kulaklıkları takıp tek tek tüm şarkıları baştan sona dinledim. Bir albümün o ilk dinleme anı ve onun mutluluğu gerçekten tarif edilmez bir haz. Onurr’un ‘Ağlak Disko’ ile yarattığı bu mutluluk, dans ve hüzün üçgeni beni ziyadesiyle tatmin etti.
Albümün açılışını geçtiğimiz hafta Cuma günü ‘Muamma’ya çekilen klip ile yapan Onurr ‘Ağlak Disko ’da bizi çok özel bir dans dünyasına götürüyor. 10 şarkılık albüm ismiyle yaşayan duygular treni diyebiliriz. ‘Ağlak Disko’daki 10 şarkının söz, müzik, düzenlemesinin tamamı Onurr’a ait. Şarkıların her aşamasına kendi imzasını atması belki de bu albümü bir bütün olarak daha özel kılıyor. Abartmayı istediği kadar, ulaşabildiği kadar, tamamen kendi canı istediği şekilde yaptığı için bu albüm daha da özel hissettiriyor dinledikçe.
Onurr pandemide yaptığı albümün kayıtlarını dinledikçe danslarına gözyaşları da eşlik ettiği için albümün ismine ‘Ağlak Disko’yu uygun bulmuş. Albümde daha önce İrem Derici’ye verdiği ‘Güz Dönümü’ ve Gülşah Kömürcü’ye verdiği ‘Çok Mu Zor’u Onurr’un yorumuyla dinlemek ayrıca çok kıymetli. ‘Yorgun Sevda’, ‘Deniz Tuzu’ ve ‘Çok Mu Zor’ benim için ‘Ağlak Disko’nun incileri. Onurr’un müziğinin ve üretkenliğinin yenilikçi bakışı ile nefis uyumu ‘Ağlak Disko’da hayat bulmuş.
Yıldızlar: Alemde Seyr-i, Deli Aşk, Güz Dönümü, İmkansızın Kenarı
Oscar’ımı Verdim Gitti: Yorgun Sevda, Deniz Tuzu, Çok Mu Zor
Korhan Futacı ile Canlı Canlı!
Korhan Futacı ile 30 Haziran Zorlu PSM konseri öncesi bir araya geldik. Pandemi kısıtlamalarının sonlarına gelmişken, konserler de yavaş yavaş başlarken bu söyleşi harika bir zamana denk geldi.
Yaklaşık 1.5 senedir içinde olduğumuz bu dönemin üretim anlamında nasıl geçtiğini sorduğumda Korhan Futacı bu karmaşık döneme rağmen kendisine göre bir düzen kurmayı başardığını anlattı. Şartlar zorlayıcı ve tuhaf da olsa, duruma uyum sağlamaya başladıkça önünde farklı kapıların açıldığını ve bu sayede o da müzik adına üretmeye devam ettiğinin altını çizdi. Nova Norda ile yakın zaman önce yayımladıkları ‘Cehennem’ şarkısının çok hoşuma gittiğini, önümüzdeki dönemde başka nasıl çalışmaların yolda olduğunu sorunca güzel haberler aldım. Sanatçının State51 etiketiyle yayımlamak üzere hazırladığı 6 şarkılık bir enstrümantal albümün yolda olduğunu hatta hemen ardından da 9 şarkıdan oluşan vokalli bir albüm daha çıkartacağını söyledi.
Özellikle vokal kayıtlarının da olduğu bu albüm üzerine biraz daha detay öğrenmek istediğimde, Korhan Futacı söz konusu albüm için aslında çok uzun süredir çalıştığını aktardı. Bu albümün hazırlıkları sürerken aralarda tekliler yayımlasa da 9 sene sonunda dolu dolu bir albüm yayımlayacak olduğu için kendisi de çok heyecanlı olduğunu her fırsatta dile getirdi.
Yeni şarkılar ve albüm konserler anlamına geliyor, haliyle konu performans konusuna geldi. Korhan Futacı, 13 yaşından beri ilk defa bu kadar sahneden uzak kaldığı için yeniden konserlere başlayacak olmanın kendisi için çok önemli olduğunu söyledi. Bir saksafonist olarak konserdeki akışı nasıl yönettiğini çok merak ettiğim için bunu öğrenmek için sordum. Futacı, bu enstrümanı çok küçük yaşlardan beri çaldığı için artık vücudunun bir parçası haline geldiğini, dolayısıyla sahnede olup biten her şeyin kendisine çok doğal ve akışta ilerlediğini söyledi. Buna ek olarak da en büyük şansının sahneyi paylaştığı ve çok uzun zamandır birlikte müzik yaptığı müzisyen arkadaşlarıyla oluşturdukları o ortak dilin de etkisini belirtti.
Performanslarındaki doğaçlama durumu bir diğer merak ettiğim konuydu. Korhan Futacı her konser
öncesi zihnen adeta bir boks maçına çıkar gibi hazırlandığını söyledi. Konserdeki konsantrasyonunun en üst seviyede olması ve odaklanmasından hiçbir şey kaybetmemeye çok önem verdiğinin altını çizdi. Müziğinde doğaçlamanın yerinin çok büyük olduğunu ve doğaçlama müzik ancak müzisyenin kendisini o ana gerçekten tam anlamıyla adadığında hakkıyla icra edilebilen bir sanat türü olduğunu aktardı. Sanatçı doğru kanalı yakaladığında o yüksek enerjiye ulaşmak adeta bir doğa olayı gibi kendiliğinden ve zahmetsizce gerçekleşeceğini söyledi.
30 Haziran’da Zorlu PSM’nin Açıkhava mekânı Vestel Amfi’de olmaktan ötürü çok heyecanlı olduğunu dile getiren Korhan Futacı, hem enstrümantal hem de sözlü şarkılarından bir seçki hazırladığını belirtti. Enerjisi yüksek, coşkulu bir konser bekliyor bizi. Unutmadan konser Zorlu PSM’de canlı olarak izlenebileceği gibi PSM Online’da da canlı yayınlanacak ve bilet sahipleri bu konseri 30 gün boyunca PSM Online’dan izleyebilecekler.
Yeni Çıkış
Fatma Turgut – Dünyalar Senin Olsun
Geçtiğimiz hafta Fatma Turgut yaza yakışan nefis bir şarkı yayımladı. ‘Dünyalar Senin Olsun’un sözü ve müziği Fatma Turgut ve Can Baydar’a ait, düzenlemesi ise Can Baydar, Ozan Tügen ve Tarkan Gözübüyük imzaları olan çok güçlü bir şarkı olmuş. Avrupa Müzik etiketiyle yayımlanan ve dijital platformlarda yerini alan bu şarkı ile Fatma Turgut’un sesi bütün yaz kulaklarımızda olacak. Şarkının yüksek enerjisi, Fatma’nın adeta güneş ışığı yayan vokali ‘Dünyalar Senin Olsun’unda dinleyicisine gerçekten de kendisini iyi hissettirecek motivasyonu veriyor.
Mert Tunçmakas – Çok Yakın Sonum
Bir başka yaz şarkısı da Mert Tunçmakas’tan geldi. ‘Çok Yakın Sonum’ adlı teklisi geçtiğimiz hafta yayımlandı. Şarkının hareketli temposu Mert’in yorumuna çok yakışmış.
Sanatçının 2018 senesinde yayımladığı 5 şarkılık EP’si ‘En Derinde’den sonra, geçtiğimiz yıl yine sözü ve bestesi kendisine ait teklisi ‘Kaç Kere’yi yayımlamıştı. Bu sene yayımladığı teklisi ‘Öyle Değildir’den sonra Selahattin Sarıkaya’ya saygı albümü olan ‘Sevda Yüklü Şarkılar’da ‘Bir Sevgili Bulamadım’ adlı şarkıyı seslendirmişti. Müzik üretimine emin adımlarla devam eden Mert Tunçmakas şimdi de yeni teklisi ‘Çok Yakın Sonum’ ile bizlerle. Sözü Aylin Taşar’a bestesi Barış Özkırış’a ait şarkının düzenlemesini ve mix’ini Mert Tunçmakas imzası taşıyor.
Fikri Karayel – Ne Güzel Oldu
Fikri Karayel’in ikinci solo albümünün habercisi olan yeni şarkısı ‘Ne Güzel Oldu’ geçtiğimiz hafta DokuzSekiz Müzik etiketiyle yayımlandı. Şarkı o kadar güzel bir düzenlemede ilerliyor ki, piyano ile başlayan sakin havasının şarkı ilerledikçe yükselmesi çok hoşuma gitti.
Sözü ve bestesi Fikri Karayel’e ait olan ‘Ne Güzel Oldu’ bu yaza çok yakışacak. Şarkının düzenlemesi Tolga Erzurumlu, mix ve mastering’i Özgür Yurtoğlu imzası ile bize ulaşıyor. Bazı şarkıların klibiyle olan uyumu şarkıya bir başka anlam katıyor. ‘Ne Güzel Oldu’ da klibiyle insanın içini ısıtan nefir bir çalışma olmuş. Fikri Karayel animasyon olarak hazırlanan ‘Ne Güzel Oldu’nun bu özel klibi için Ata Uykur ve Eren Bilgiç ile çalışmış.
Koray Candemir – Kimileri
Geçen yıl yayımlanan ‘İhtimaller’ teklisinden sonra Koray Candemir’in uzun zaman sonra geri dönüşü müzik dünyasında büyük heyecan uyandırmıştı. Sanatçının bu geri dönüşü şimdi yeni şarkısı ‘Kimileri’ ile devam ediyor. Şarkı yaza uygun enerjide rock temeline eklenen pop ve synth öğelerinin nefis uyumuyla yalnızlık temasını anlatıyor.
Söz ve müziği Koray Candemir’e ait olan ‘Kimileri’ne Kargo’dan tanıdığımız Serkan Çeliköz synthleri ve aranjörlüğünü ile eşlik etmiş. Kayıtlarını Cem Şahin’in yaptığı yeni şarkının mix’ini Tarkan Gözübüyük üstlenmiş. Mastering’i Güven Ersoysal’ın yaptığı şarkının davul kayıtlarını Burak Gürpınar çalarken, bas gitarda Cemre Kabaş ve gitarda Cem Şahin yer almış. Şarkının kapak görseli Ethem Onur Bilgiç’e ait iken, animasyon klibi Emilemilija Studio’da Londra’da tamamlanmış, son dokunuşlarını ise Cansu Bolkan yapmış. The state51 conspiracy ve GRGDN ortak yapımı olan ‘Kimileri’ aynı zamanda sanatçının 2021 sonbaharında yayımlanası beklenen yeni albümünün de habercisi.
Paylaş