Paylaş
Ortaya çıkan yerli otomobiller sadece Türkiye’de değil, dünyada dada büyük beğeni ve takdir görmüştü.
Öncelikle şunu belirtmekte fayda var.
Yerli Otomobil bir devlet politikasıdır.
Yerli otomobil bu ülkenin makus talihinin yavaş yavaş değişeceğinin göstergesidir.
TOGG, bu ülkenin kaderidir, 83 milyonun sahip çıkması gereken, sımsıkı sarılması gereken bir proje.
Ancak, gelin görün, bizde öyle bir muhalefet var ki, her fırsatta Üstad Necip Fazıl’ın “Bizdeki muhalefet iktidarı düşürme pahasına, vatanı düşürmeye razıdır” söylemini haklı çıkarırcasına ortaya atılıyor.
Acı, acı olduğu kadar da düşündürücü bir durum.
Muhalefetin bazıları, 2019’da Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın yerli otomobil fabrikası duyurusunu yaptıktan bugüne kadar hep bu projeyi itibarsızlaştırma gayreti içinde oldu.
‘Yapılamaz’ dediler, ‘gerek yok’ dediler,
‘Hani fabrika?’ dediler.
Bunları söylerken yerli otomobilin maliyetli olacağını, yerli otomobil üretmektense hazır olanları alalım bile dediler.
Ne yazık ki bu söylenenler bazı kesimlerce de normalleştirildi.
*
Nerede, hani bu otomobil fabrikası diye zehir saçtılar.
Oysa bunu söyleyenler de gayet iyi biliyorlardı ki, fabrikanın inşaatı Gemlik’te yükseliyor, gün geçtikçe daha da şekilleniyordu.
*
TOGG şimdi resmi internet sitesi olan www.togg.com.tr adresi üzerinden bir uygulamayı hayata soktu.
Yerli otomobili sürekli itibarsızlaştırmaya çalışanlara, yerli otomobil yapılamasın diye gece gündüz dua edenlere, fabrikanın nerede olduğunu soranlara yönelik mi bilmiyoruz ama, TOGG güzel bir uygulama ile artık Gemlik’teki otomobil fabrikasını 7/24 kamera ile canlı yayına sunmaya başladı.
İsteyenler, canlı yayına www.togg.com.tr/content/video linki üzerinden istedikleri anda ulaşabilir.
Yayın, gece gündüz fabrikada sürdürülen çalışmaları net şekilde ortaya koyuyor.
2022’nin ortalarında fabrika inşaatının tamamlanması, 2023’ün ilk çeyreğinde ise ilk otomobilin banttan inmesi planlanıyor.
İnşallah bu ülke insanı o günleri de görecek.
*
İşin inşaat kısmı bu.
Ancak daha önemli, daha hassas bir konu var ki bunu da yine bu satırlardan sık aralıklarla dile getiriyoruz.
En son TOGG yetkilisinin Orhangazi’yi ziyaretinde kendisi de dile getirmişti.
Fabrikada hem inşaat aşamasındayken, hem fabrika faaliyete girdikten sonra istihdam için bölge insanına öncelik verileceğini söylemişti.
Söylemişti de böyle bir fabrikada çalışacak nitelikte bu bölgede yaşayan kaç genç var.
Yada gençlerimizi bu fabrika için teknik alt yapıya yada mesleki yeterliliğe ulaştırmak için nasıl bir çalışmamız var derseniz, bu konudaki cevap ne yazık ki hayır olacak.
*
Yerli otomobil fabrikası için de, bölgedeki otomotiv yan sanayi için de, hatta tüm Gemlik ve Orhangazi’deki sanayi bölgeleri ve sanayi kuruluşları için de kalifiye nitelikli iş gücüne ihtiyaç var.
Dünya değişiyor, dünya gelişiyor.
Dolayısıyla sanayide de artık şartlar eski kara düzenle değil nitelikli iş gücü ile sürdürülüyor.
Hele hele böylesine teknolojisi gelişmiş yeni bir sanayi kuruluşu için nitelikli iş gücüne daha fazla ihtiyaç var.
Tüm bunlardan ötürüdür ki, Gemlik, Orhangazi ve İznik bu sürece hazırlanmalı.
Bu bölgenin yönetimleri, eğitim camiası, mesleki eğitimler sayesinde bu ilçelerdeki gençleri bu sürece hazırlamalıdır.
Yarın, “Aman efendim TOGG Orhangazi’den, İznik’ten personel alımı yapmıyor” diye feryat etmektense, bugünden hem de TOGG ile koordineli bir şekilde mesleki eğitim alt yapısı güçlü bir genç iş gücü oluşturmamız gerekiyor.
Paylaş