Paylaş
Özellikle Orhangazi ve Gemlik’te sanayi gücünün günden güne artması, İznik ile birlikte de tarımsal gücünün yüksek olmadı bölge için bir lojistik merkezi olabilecek kapasitede.
Yelpazeyi biraz daha genişlettiğimizde, Yenişehir’in sanayi bölgelerinin gelişime açık olması Yenişehir havalimanı, Sabiha Gökçen’in bölgeye uzaklığının sadece 45 dakikalık bir mesafede olması, bir çok alanda olduğu gibi lojistik merkezi için de büyük avantajlar barındırıyor.
Gemlik limanı gibi uluslararası öneme sahip bir ticaret ağı, yerli Otomobil fabrikasının Gemlik’te hızla yükseliyor olması, Orhangazi’nin özellikle otomotiv yan sanayideki gücü, işin doğrusunu isterseniz bölgeyi bir lojistik merkezi olmaya da itiyor.
*
Hayatım boyunca hiçbir meselede ben ifadesini kullanmadım.
Her zaman biz söylemi ile hareket etmeyi tercih ettim.
Ancak bir kez olsun bu konuda ben demek istiyorum.
Çünkü bazı hususlar var ki zaman geçip de bir tokat gibi yüzümüze vurmadan yıllar yıllar öncesinde öyle konularda uyarılarımızı bu satırlardan yapmıştık.
Dikkate alan oldu, bir kulağından girip bir kulağından çıkan da.
Bir çok farklı konularda bunu örneklendirmek mümkün.
Bugünkü konumuz olan Lojistik Merkezi için de aynı şey mümkün.
Bu konuda da yıllar öncesinden bugüne kadar bir çok kez yazılarım ve yorumlarım oldu.
Elimizden geldiğince, dilimiz döndüğünce izah etmeye çalıştık.
*
Lojistik konusunda da yine bundan uzunca bir zaman önce şu konuya dikkat çekmiştim.
Orhangazi sanayisi ve tarımı ile neredeyse doygunluğa ulaşmış bir bölge.
Bundan sonrası için şehri yönetenlerin kendilerine yeni yol haritaları ortaya koymaları gerekiyor.
Bu yol haritasının bir yerinde de mutlaka Lojistik merkezi projesinin olması gerektiğini ifade etmiştim.
Örnek verirken de Orhangazi Taşıyıcılar Kooperatifi’ni ve kooperatife bağlı Orhangazi Lojistiği örnek olarak göstermiştim.
*
Yıllar öncesinden özellikle Mehmet Emin Turan’ın uzun yıllar başkanlık yaptığı dönemlerde kabuğunu kırmaya başlayan, Hürriyet Mahallesi’nde, bugün Adliye binasının inşa edildiği alanda kiralık olarak kullandıkları alandan,
Çeltikçi altında tapusu kendilerine ait alana geçen süreçte gelişmeye başlayan Taşıyıcılar Kooperatifi, Sonraki yönetimlerin de karınca kararınca verdikleri desteklerle bugün sadece bölgenin değil, Türkiye’nin sayılı nakliyat ve lojistik kuruluşları arasına girmiş durumda.
İşte, Orhangazi, Gemlik ve İznik bölgesini bu hususta bir şeyler yapmak istiyorsa, lojistik konusuna da ağır vermek zorunda.
Aynı görüş bu sektöre yakın kuruluşlar yada bu kuruluşların temsilcilerinde de var.
Bu konuda elinden geleni yapan da var, durup izleyen de.
*
Ne yazık ki,
O günlerden bugünlere kadar gelirken gördüğümüz husus şu;
Bu ilçede Küçük Olsun Benim olsun mantığı ile hareket edip kişi ve kuruluşları kendi kaderi ile başbaşa bırakanlar var.
Ve yine ne yazık ki bir lojistik merkezi olacakken,
Kendilerinde hiçbir sorumluluk görmeyip,
Herşeyi başkalarından yada başka kurumlardan bekleyenler var.
Bizim kültürümüzde devlet babadır.
Devlet itici güçtür,
Devlet yol gösterici, elden tutandır.
Devlet hem kendisi hem de ilgili kurumlarını bu tür yatırımlar yada faaliyetler için desteklemeli, yolunu açmalı, yürüyorsa koşmalı, koşuyorsa depar atmalıdır.
İstemüzçü tavırla değil
Tam tersi ön açan bir anlayışla şehrin gelişimi için var gücüyle çalışmalıdır.
*
Bu hususa dikkat çekmişken birkaç yorum da Taşıyıcılar Kooperatifi için yapmak gerek.
İşte az önce söylediğimin tam aksine, görevini bilip yapması gerekeni yapan 270 küsürlü bir kamyoncular kooperatifinden,
Bugün Orhangazi lojistik ve antrepo faaliyetlerine ulaşan,
Bunu yaparken de maddi ve manevi büyük zorluklara göğüs geren,
Kazandığının büyük bir kısmını harcamak yerine,
Kendi ekmeği için bu yatırıma yönlendiren Orhangazi Taşıyıcılar Kooperatifi,
Bugüne kadar yöneticilerin yapmadığını yapıyor.
Darısı da umuyoruz ki asıl görev sahiplerine…
Paylaş