İzmir’e gelen turist sayısı azalıyor. Kruvaziyer turizmi bir hareket getirdi ama yine de yıllar öncesini yakalamak hayal.
Geçen hafta İzmir Ticaret Odası, "İzmir’de turizmin geliştirilmesi için neler yapılabilir?" başlıklı bir toplantı düzenledi.Bir "beyin fırtınası."Yani... Sorunlara çözüm... Yani... İzmir turizmini geliştirmek için arayışlar.Toplantının yöneticisi de bildik bir isimdi: Eski bakanlardan Tınaz Titiz.İzmir’le ilgili rakamlar üzücü:1990 yılında Türkiye’ye gelen turist sayısı 5 milyon 350 bin dolayında. Aynı yıl İzmir’i tercih edenler ise 519 bin. Oran; yüzde 9.5 dolayında.Bir de 2006’ya bakalım: Türkiye’ye gelen turist sayısı 19 milyon 819 bin. Yani 20 milyona dayanmış.Ya İzmir’e gelenler?Sadece 777 bin kişi. Oran yüzde 3.92.Diyelim: 4. Kayba bakın.Turizm ve Fuarlar kenti ilan edilen İzmir’in yaşadığı tabloya.Hazin... Üzücü... Şaşkınlık verici.Ama... Gerçek.Onun için eğri oturup doğru konuşma zamanı.Sorunları masaya yatırma.Onlarca sorun var. Doğru... Ama... Hiçbiri çözümlenemez değil.Gelin şöyle sıralayalım:"En başta vizyonsuzluk. Kenti turiste cazip kılacak bir noktaya taşıyamama. Müzeler, kültür merkezleri eksikliği. Turizmin çeşitlendirilememesi. Kurumlar arası koordinasyon eksikliği. Turizm sevgisizliği. Tanıtım eksikliği. Uluslararası etkinliklerin yetersizliği. Dünyanın birçok yerinde İzmir lobisinin yapılacağı toplantılar düzenlenememesi. Kent önderlerinin yetişmemesi. Tarihi mirasın yeterince değerlendirilememesi. Bu anlamda komşumuz Yunanistan’la bile ortak kültürel değerlerimizin doğru anlatılamaması. Yatak sayısı yetersizliği. Turisti eğlendirecek, zamanını geçirtecek cazibe merkezlerinin eksikliği vs."Yapılmayan o kadar çok şey var ki.Yani "Kenti pazarlamama". Güzelliklerini ön plana çıkarmama.Ama... Karaları bağlama zamanı değil.Zaman; aydınlık bir geleceğe yelken açma zamanı.Onun için de silkinme.Kenti sevme, sevdirme.Bunun için değerlerini, güzelliklerini, tarihini ön plana çıkarma.Şov için değil, İzmir’in geleceği için.El ele verme. Birlikte irdeleme, gerçekleştirme ve yönetme.Yoksa... Benim oğlum bina okur, döner döner yine okur.Söylenir söylenir de bir şey değişmez.Oysa... Beklenti; güzel İzmir.Türkiye’ye gelen turistin en az dörtte birini çekecek bir güzel İzmir. Ege’ye de farklı bir güç taşıyacak bir İzmir. Beş milyon turist hedefi...Hayal mi? Hiç de değil.Biraz sevgi, biraz vizyon, biraz heyecan.Biraz da... Bilen insanlarla bilgi paylaşımı.Hepsi bu!