Paylaş
“HAYAL ET”
Küçük parçaları birleştirilerek ortaya yeni bir nesne çıkarılması ilkesine dayalı Lego’nun geçmişi 1930’lu yıllara kadar dayanıyor. Ancak Lego’nun kendisi ile özdeşleşmiş, 8 çıkıntılı plastik parçanın patent kaydı 8 Ocak 1958 tarihinde yapılmış.
Günümüzde dünyanın en iyi bilen oyuncak markalarından biri olan Lego’nun bugüne kadar ürettiği minik, plastik parçaların adedi 400 milyarı aşıyor. Bunlar üstüste konsa yeryüzünden Ay’a kadar 10 tane kule olur.
Fakat Lego’nun gerçek değeri bu etkileyici rakamlarda değil çocukların hayal güçleri ve yaratıcılıkları üzerindeki etkide saklı. İlk gününden beri serbest oyun şeklini destekleyen Lego’nun popüleritesi, çocukların hayal güçlerinin kullanarak küçük parçaları birleştirip ortaya yeni şeyler çıkarmalarına dayanıyor.
Lego, oyuncak yapmaya meraklı Danimarkalı bir marangoz olan Ole Kirk Christiansen tarafından 1932 yılında kurulmuş. Christiansen, kurduğu şirkete “güzel oyna” anlamına gelen Danimarkaca “leg godt” kelimelerinin ilk ikişer harfini alarak LEGO adını vermiş.
Lego’nun temel parçası olan 8 çıkıntılı parçanın Danimarka’da ilk satıldığı tarih 1949. Fakat Ole Kirk’ün oğlu, Godtfred Kirk 2x4 çıkıntılı “Otomotik Tutunmalı Parça”nın patentini, bu tarihten 9 yıl sonra 1958’de almış. Bu küçük plastik parçalar, birbirlerine sıkıca tutanacak ama aynı zamanda küçük bir çocuk tarafından ayrılabilecek özgün yapıya sahipler. Lego bu parçalarda öylesine ince ayar ve istikrar sahibi ki 1958’de yapılmış parçalar bugün üretilmişlerle bile birleşebiliyor.
Günümüzde Mattel, Hasbro, Bandai veMGA Entertainment şirketlerinden sonra dünyanın beşinci en büyük oyuncak üreticisi olan Lego, reklam stratejisinde de hayal gücü ve yaratıcılığa odaklanıyor. İşte, bazıları çeşitli reklam yarışmalarında ve festivallerinde ödül kazanmış, farklı pazarlardan 40 yaratıcı Lego reklamı.
1. GÖLGELER
Reklam Ajansı: Blattner Brunner, ABD
2. PERISKOP
Reklam Ajansı: FCB, Güney Afrika
Bu ilan 2006 Cannes Lions Yaratıcılık Festivali’nde ödül almıştı.
3. GELECEĞİN İŞÇİLERİ
Reklam Ajansı: Jung von Matt, Almanya
Bu ilan 2007 Cannes Lions Yaratıcılık Festivali’nde ödül almıştı.
4. TELEVİZYON
“Çocuklar çok fazla TV izlememeli”
Reklam Ajansı: DDB
5. TARİH
“Tarih yazmak”
Reklam Ajansı: Jung von Matt, Almanya
6. MUCİTLER
Geleceğin mucitleri.
Reklam Ajansı: Serviceplan, Almanya
Bu kampanya 2011 Epica’da ödül almıştı.
7. YARATICILIK
“Yaratıcılık her şeyi affeder.”
Reklam Ajansı: Grey, Fransa
8. ZİHİN ANTRENMANI
“Çocuğunuzun zihnini çalıştırın.”
Reklam Ajansı: Tempo Advertising, Romanya
9. HAYAL ET
Asteriks, Vakvak Amca, Ninja Kaplumbağalar, Daltonlar ve Red Kit, Simpsonlar, Şirinler ve Soth Park karakterleri.
Reklam Ajansı: Jung von Matt, Almanya
10. MARS
Reklam Ajansı: Grey, Fransa
11. BALIK, KURBAĞA, KANARYA, FARE
Reklam Ajansı: BRAD, Kanada
12. BEYİN GIDASI
“Saf beyin gıdası”
Reklam Ajansı: Servisplan, Almanya
13. ÇEVREYE UYUM
Reklam Ajansı: Ogilvy, Malezya
14. KUTUNUN İÇİ ve DIŞI
Amiral gemisi, atlı karınca ve Taj Mahal setleri ile başka şeyler yapmak hayal gücüne kalmış.
Reklam Ajansı: Leo Burnett, Rusya
Yazarın son yazıları |
#18 Ağustos 2013 Arçelik markasının doğuşu
#14 Ağustos 2013 En yaratıcı McDonald’s reklamları
#11 Ağustos 2013 Renault’nun Türkiye’ye gelişi
#7 Ağustos 2013 En komik Viagra reklamları
#4 Ağustos 2013 Unilever’in ilk imaj kampanyası
#31 Temmuz 2013 Minimalist reklamlar
Paylaş