Paylaş
MUCİZEVİ MİNİK MAVİ HAP
Dünyada şeklinden ve renginden tanınan belki de tek ilaç, baklava şeklindeki minik mavi Viagra olabilir. Pfizer tarafından üretilen Viagra, yeterli cinsel performans için gerekli penil ereksiyonun sağlanamaması veya sürdürülememesi olarak tanımlanan erektil disfonksiyonun tedavisinde kullanılıyor. Yani, erkeklerde sertleşme sorununu gideriyor. Piyasaya ilk çıktığı dönemde Türkiye’de doktor heyeti raporu ile alınabilen Viagra bugün artık reçetesiz satılan bir ilaç.
Viagra’nın meşhur olmasında cinsellikle ve ereksiyon sorunuyla doğrudan ilgilisi bulunmasında elbette büyük payı var. Konu aynı zamanda reklamcı için de çeşitli metaforlar kullanabileceği bir alan yaratıyor.
Amerikan Gıda ve İlaç Dairesi FDA tarafından 27 Mart 1998 tarihinde onaylanan Viagra, piyasaya çıktığı günden beri sayısız reklamın da konusu oldu. Bunların bazıları, Pfizer’in ajansları tarafından hazırlanan, uluslararası yaratıcılık yarışmalarında ödül de kazanmış resmi reklamlarken, bazıları firmayla hiçbir ilgisi olmadan, şaka amaçlı tasarlanmış ve internette yayılmış reklamlar. Hemen hepsinin ortak noktası, mizahi yaklaşımları ve cinsellik içerikli bir espri üzerine kurgulanmış olmaları.
İşte kimisi resmi kimisi sahte, komik Viagra reklamlarına örnekler:
1. DEKOLTE
“Birazcık bile çok olabilir.”
Ajans: Z Mexico, Meksika
2. FARKLI BİR DÜNYA
“Dünyayı farklı görün” başlıklı kampanya, her yerin yatak olabileceği şakası yapıyor.
Ajans: M&C Saatchi, Yeni Zelanda
3. CANAVAR
“Canavarı serbest bırak”
Ajans: ADCC, Nairobi, Kenya
4. ŞÖMİNE
Şömine önünde çok uzun süre geçirilecek olsa gerek ki her yer yedek odunla dolu.
Ajans: TBWA\PHS, Finlandiya
5. KLİŞELER
Sütçüyle kırıştırma klişesine başvuran kampanya Viagra kullanan orta yaş üzeri erkeklerin çapkın sütçü, postacı veya havuz temizleyicisi kadar çapkın olabileceklerini ima ediyor.
Ajans: Ogilvy, Güney Afrika
6. GRAFİK
Erkeğin Viagra kullanımı arttıkça, kadının domino oynamaya, manikür yapmaya veya örgü örmeye ayırdığı zamanın azalacağı grafiklerle anlatılmış.
Ajans: Ogilvy & Mather, Şili
7. MAE WEST
Doktorlara yönelik yayınlanan ve zamanının seks sembolü Mae West’ten alıntı yapan ilan, doktorlardan Sevgililer Günü’nde Viagra reçetesi yazmayı unutmamalarını istiyor.
Ajans: McCann Healthcare, Avustralya
8. ÇIĞLIK
Kadınları ürküten ve şaşırtan etki.
Ajans: McCann Erickson, İspanya
9. PANTALON
Ajans: Leo Burnett, Singapur
10. GENÇLEŞTİREN ETKİ
Julien Hablainville imzalı ilanlarda yaşlı erkeklerin adeta gençleştiği vurgulanmış.
11. UZUN İSİM
Böylesine uzun bir ünvanla ne kasdedildiğini açıklamaya ihtiyaç olmasa gerek.
Ajans: TBWA\PHS, Finlandiya
12. AYAKKABI
Boy uzatan ayakabı tabanındaki gizli topuk gibi...
Ajans: Bilinmiyor.
13. YORGUN
Yorgunluktan bitap düşmek...
Ajans: DDB, Belçika
14. ŞAMPİYON
Kürsünün birincilik basamağı üzerinde “Bir zamanlar kim olduğunuzu görün” yazılı.
Ajans: J Walter Thompson, Tayland
15. YELPAZE
Reçeteli ilaçların kitle iletişim araçlarında reklamının yasak olduğu Kore’de, hastalara verilmek üzere ürolog muayenehanelerine dağıtılan bu hediyelik yelpazelerle Viagra’nın bilinirliği artırılmaya çalışılmış.
Ajans: Cheil Worldwide G. Kore
16. FREUD
Sigmund Freud’un erkek libidosu hakkındaki görüşünü özetleyen “Erkekler hep seks düşünür” sözlerine gönderme yapan anonim karikatür, Viagra hapları ile oluşturulmuş.
Ajans: Arnoldvuga, Slovenya 2008
17. ROKET
Çin’de yayınlanan 2007 tarihli bu ilan spermi termonükleer füzeye benzetiyor.
18. OYUN
Oyun alanına dönüşen yatak.
Ajans: Bilinmiyor.
19. MASA
“ Şimdi daha uzun süre etkili”
Ajans: Bilinmiyor.
20. YAŞLI ADAM
Ajans: Euro RSCG, Çin
21. SİHİRBAZ
Sihrin sırrı Viagra’da!
Ajans: Bilinmiyor.
22. DELİKANLI İHTİYAR
Belden aşağısı genç yaşlılar.
Ajans: Ogilvy, Şili
23. BULUTLARIN ÜSTÜ
“İlk sefer gibi” denilen ilanda Viagra’nın bulutların üstüne taşıyacağı sözünü veriyor.
Ajans: Z Publicidad, Meksika
24. SİMGE
Erkek cinsiyetinin simgesi Mars’ın oku Viagra sayesinde büyümüş.
Ajans: Jung Von Matt, Almanya
25. ŞEMSİYE
Düğmesine basınca sapı uzayan şemsiye gibi...
Ajans: Total Communication Group Young Comm, Kore
26. KALDIRIM REKLAMLARI
Şanghay kentinde uygulanan yer grafiğinde, Viagra’nın genç, yaşlı, şişman her erkek için olduğu mesajı ilginç bir yolla verilmiş.
Ajans: Jodyxiong, Çin
27. BELGESEL
Doğrudan Viagra’nın değil, bu ilaç hakkında hazırlanmış bir TV belgeselinin reklamı.
Ajans: Dentsu Y&R, Tayland
Yazarın son yazıları |
#04 Ağustos 20013 Unilever’in ilk imaj kampanyası
#31 Temmuz 2013Minimalist reklamlar
#28 Temmuz 2013Bilen Şoför Kazanıyor
#24 Temmuz 2013Flört oyununda öne geçmek için
#21 Temmuz 2013Bir markanın doğuş öyküsü
#17 Temmuz 2013Sigarayı bıraktıran reklamlar
Paylaş