Paylaş
Türkiye Doğal Hayatı Koruma Vakfı WWF geçenlerde 'Türkiye’nin Ekolojik Ayak İzi' raporunu yayınlamıştı.
Doğaya, havaya saldığımız karbondioksiti hesaplayan 'karbon ayak izi'ni biliyorduk. Ama 'ekolojik ayak izi'ni daha yeni duyuyoruz.
'Ekolojik ayak izi' yeme, içme, giyinme kısaca tüm tüketim alışkanlıklarımız için kaç metreküp su ya da metrekare toprak parçasına ihtiyacımız olduğunu gösteren bir hesaplama şekli.
WWF Türkiye'nin raporuna göre, Türk insanı doğal kaynaklarından bir buçuk kat fazlasını tüketiyor.
Çevreye verdiğimiz zarara bakmaksızın büyük bir mutlulukla tüketiyoruz. Daha çok bina, daha çok AVM, daha çok araba, her şeyden daha çok.
Bir avuç insan, bir avuç STK, özel sektörden bir avuç kuruluş da çevreye verdiğimiz zararı azaltma çabasında. Bünyesinde sekiz ayrı şirket barındıran Koç Bilgi Grubu da bunlardan biri.
ASANSÖRÜ KULLANMA
Koç Bilgi Grubu’nun dört yıl önce kurduğu 'Yeşil Bilgi Platformu' şimdiye kadar çevre adına müthiş işler başarmış.
Grubun Kurumsal İletişim Direktörü Banu Aydoğan, “Önce kendi içimizde daha çevreci iş yapma süreçlerini benimsedik. Daha az kağıt tüketme, asansör kullanmama, enerji verimliliği, atık kutuları derken 2011'de bir önceki yıla göre 525 bin kilovatsaatlik enerji tasarrufu sağladık” diyor.
Bu enerji tasarrufu ne anlama geliyor? Aydoğan bunu şöyle izah ediyor: “2011'de Türkiye’de yıllık kişi başına enerji tüketimi 3 bin kilovatsaat olmuş. Demek ki, Yeşil Bilgi Platformu olarak 2011'deki enerji tasarrufuyla 175 kişinin enerji tüketimini sıfırlamışız.”
Ali Koç’un başkanlığını geçen yıl bıraktığı Koç Bilgi Grubu’nda çalışanların tümü 'Yeşil Bilgi Platformu'nun gönüllü elçisi. Sıkı bir çevrecilik eğitiminden geçmişler. Platformun kurulmasından bu yana yapılmış 11 bin fidan dikiminde hepsinin payı var.
TEKNOLOJİ ANAHTAR
Banu Aydoğan, “Teknoloji, daha çevreci olmanın bir anahtarı” diyor. Nitekim web önemli bir araç. Platformun oluşturduğu www.yesilbilgi.org bugüne kadar internet kullanan üç milyon kişiye ulaşmış.
Türkiye’nin önde gelen çevreci örgütleri TEMA, Çevko, WWF, Doğa Derneği, Turmepa, Turçek, Buğday Derneği web sitesi dahil, 'Yeşil Bilgi Platformu'nun hayata geçirdiği tüm projelerin ortakları. Fütüristler Derneği de bir başka ortak. Bazı medya kuruluşları da öyle. Çevre bilincini web sitesiyle, e-bültenlerle yaymaya çalışıyorlar.
Çevre ve teknoloji her ne kadar birbirine zıt düşüyor gibi görünse de Koç Bilgi Grubu bu zıtlıktan doğru bir iş çıkartmayı başarmış. Şimdi öyle bir noktaya gelmiş ki çevrecilikle kendi know-how’ını başka şirketlere aktarıyor. Örneğin İstanbul'daki Cevahir Alışveriş Merkezi, kağıt atıklardan kurtulmanın yolları için 'Yeşil Bilgi Platformu'na ulaşmış.
Paylaş