Paylaş
Okurlar hep şöyle dert yandı:
“Ne olacak bu metronun hali?”
*
Şikâyetin öne çıkan 2 nedeni vardı:
* Aktarma yapma zorunluluğu.
* 3 vagonlu tren setleri.
*
Aylar sonra iyi haber, Çayyolu Metrosu’ndan geldi.
18 Aralık itibarıyla her sete +3 vagon eklendi.
Böylece toplu taşımada 6’lıyı ilk bulan...
Çayyolu Metrosu oldu.
*
E artık -yeni yılda- darısı Sincan Metrosu’na.
*
Bazı okurlar, Çayyolu Metrosu’na eklenen vagonlar için...
“Keçiören Metrosu’nun vagonlarıymış, tekrar 3’e düşecekmiş öyle mi” diye soruyor.
Bu okurlarımız için Başkan Melih Gökçek’in açıklamasından şu ifadeye aynen paylaşmakta fayda var:
“Bundan böyle Çayyolu Metrosu’nda her zaman 6’lı set halinde vagonlar çalıştırılacak.”
*
Vagon sayısı arttı ama...
Şöyle bir sonuç/sıkıntı da ortaya çıktı.
30 VAGON VARKEN: 3’lü sistemde 10 tren seti çalışıyordu.
48 VAGONA ÇIKINCA: 6’lı sistemde 8 tren seti çalışır oldu.
Tabi bu durum, sefer sayısı ve sefer aralığı konularını gündeme getirdi.
Bakalım EGO Genel Müdürlüğü, buna nasıl bir çözüm bulacak.
ARKADAKİ VAGONLARA İLERLEYELİM LÜTFEN
Alışkanlıklar zor değişiyor.
Çayyolu Metrosu, 6 vogona çıktı çıkmasına da...
Okur M.G., şöyle bir gözlemini yazmış:
“İnsanlar 3’lü setlere alıştıklarından, istasyonda ona göre bekliyorlar. Yani öndeki 3 vagon dolu arkadaki 3’lü boş oluyor.”
DİREKT ULAŞIM MEMNUNİYETİ
Okurların, Sincan Metrosu’nun açıldığı günden bu yana çağrısı/talebi vardı:
“Batıkent’ten Eskişehir Yolu’na direkt EGO hattı konulsun.”
*
Önceki gün itibarıyla seferler başladı.
Okurlar memnun.
EGO Genel Müdürü Balamir Gündoğdu’yu bu açıdan kutlamak lazım.
ÇİN İŞİ SIKINTILAR
Okurumuz Emre Çetiner, “Tipik Çin işi” diye başladığı iletisinde, Sincan ve Çayyolu metrolarının vagonlarında yaşanan sorunları yazmış.
İletisi -özetiyle- şu şekilde:
* Çayyolu Metrosu’nda 6’lı setlere geçildikten sonra bazen öndeki 3’lünün kapısı açılıyor, arkadakiler ise geç açılıyor.
* En ufak elektrikli aksamları bile sürekli yanlış çalışıyor. Bazısı hiç çalışmıyor.
* Tutamaklar, kalabalık durumlarda vagonun ortalarında ayakta durmanıza uygun değil. Ayrıca tutamaklar kafan(m)ızı çarpabileceğimiz mesafede.
* Koltukların enleri dar. Kesinlikle Türk insanının ortalama ölçülerine hitap etmiyor.
* Afiş/reklam yerlerinin ölçüleri absürt ve koltuğa kadar iniyor. Afişlerin alt kısımları önüne oturan kişinin kafasından görünmüyor.
* Ayakta durulabilen alanlarda(engelliler ve çocuklu kadınlar için olan yerler değil) net bir tutunacak yer eksikliği var. Bazen düşmemek için elinizi tavana basıyorsunuz.
* Kullanılan plastikler kalitesiz. Yeni gelen vagonlarda da kokusundan net anlaşılıyor.
* Bütün uyarı yazıları, şeritler, hatta vagonların markası bile yapıştırıcılı (sticker). Şimdiden yıpranmaya ve kalkmaya başlamışlar.
ÖNDEKİ SETE ÇARPIYOR İDDİASI
Bir okurumuz da, iki ayrı setten(3+3) oluşan 6 vagonlu yeni sistemde, senkron sorunu olduğunu, frenleme sırasında ikinci setin öndekine yavaş da olsa çarptığını iddia etmiş.
SORUM VAR
DOĞALGAZ ZAMMI NE KADAR SÜRECEK?
Doğalgaza her ay yapılan sessiz zamlar daha ne kadar sürecek. Vatandaş olarak açıklama bekliyoruz. Ve soruyoruz:
* Yüzde 10 indirimden sonra gelen zamlar geri iade edilecek mi?
Ufuk Ö.
ETİMESGUT'TA TRAFİK ALARMI
Etimesgut’un trafiği malum.
Sabah, akşam...
Çile bülbülüm çile.
*
Okur Eyyüp Alyaldın, isyan edenlerden.
İletisi...
Kısa ve öz.
BÜYÜKŞEHİR NASIL GÖRMEZ
“Etimesgut merkez, Şeker Kavşağı ve Hava Hastanesi... Bu bölgelerde artık çekilmez bir trafik var. Büyükşehir Belediyesi burayı nasıl/neden görmez? Lütfen duyun sesimizi.”
Paylaş