Paylaş
*‘Kentini yaşayan gazete’ Ankara Hürriyet...
Okurla dirsek teması kurduğu bu köşeye en çok gelen soru(n)ları...
Büyükşehir Belediye Başkanı Melih Gökçek’e sordu.
Başkan Gökçek de yanıtladı.
*
Okurun heybesinde:
* Metroda bitmeyen entegrasyon ve 3 vagonlu ulaşım
* Havalimanı metrosu
* Ankarakart’ın paralı (özel halk otobüsü ve midibüs) toplu taşımada geçmemesi
* Asfalt katılım bedeli
* Büyükşehir ile ilçe belediyeleri arasındaki ‘12 metre’ yetki karmaşası
* Güvenpark’taki dolmuş keşmekeşi
Gibi, konular var.
İşte o soru(n)lar ve Gökçek’in yanıtları:
SİNYALİZASYON VE ENTEGRASYON ULAŞTIRMA BAKANLIĞI’NDA
* Okurlar en çok şunu soruyor: Sincan ve Çayyolu metrolarındaki sinyalizasyon ve entegrasyon çalışması ne zaman bitecek?
MELİH GÖKÇEK: Bu konudaki yetki tamamen Ulaştırma Bakanlığı’nda. Şikâyet geliyor ama süreci onlar yürüttüğü için tarih veremiyorum.
* Peki... Yapılması planlanan Havalimanı Metrosu’ndaki son durum nedir?
MELİH GÖKÇEK: Ulaştırma Bakanlığı, Havalimanı Metrosu konusunda değişik güzergâhlar üzerinde çalışıyor. Hangisine karar verilirse, ondan sonra süreç daha da netleşecek.
ASFALT BEDELİ 6 AYA TARİHE GÖMÜLÜR
* Ankarakart, özel halk otobüsü ve midibüslerde ne zaman geçerli olacak? Bunu en çok 65 yaş ve üstü vatandaşlar merak ediyor.
MELİH GÖKÇEK: Ankarakart’ın, şu an paralı olan ‘özel halk otobüsü ve midibüslerde’ de geçerli olması konusunda hazırlık çalışmaları sürüyor. Bu yıl içerisinde inşallah hayata geçmiş olur.
* Asfalt katılım bedeli konusunda açılan ve vatandaşın lehine sonuçlanan davalar var. Son durum nedir?
MELİH GÖKÇEK: Bizim teklifimiz, ‘Asfalt vergisi kaldırılsın’ yönündeydi. Biliyorsunuz ki Bakanlar Kurulu ‘erteleme’ kararı aldı. Yani şu anki ertelemenin nedeni bu, yani Bakanlar Kurulu kararı... 6 ay sonra herhalde asfalt vergisi tarihe gömülür. Bu dert de ortadan kalkmış olur.
‘12 METRE’DE MAHKEME DEVAM EDİYOR
* Kentte, 12 metre karmaşası var. Özellikle Çankaya’da birçok sokak Büyükşehir’e bağlı. Bu konu zaman zaman yetki sorunu doğururken, vatandaş da Büyükşehir ve ilçe belediyesi arasında kalıyor.
MELİH GÖKÇEK: 12 metrenin (genişlik) altındaki sokaklar ilçe belediyesine, 12 metrenin üzerindeki sokaklar ise Büyükşehir’e bağlı. Bu konuda verilmiş Danıştay kararları var. Bunların çok net olarak belli olması lazım.
Yalnız, geçenlerde biz Belediye Meclisi’nden bir karar aldık. Yeşil alan konusunda da bir kavram kargaşası var. Kanunda diyor ki:
“Meydan, bulvar, cadde ve buradaki alanlar Büyükşehir Belediyesi’ne aittir. Ayrıca bu söz konusu alanların ilan ve reklam gelirleri de Büyükşehir Belediyesi’ne aittir.”
Fakat, ilçe belediyeleri, yol kenarlarını ecrimisil ile bir takım insanlara veriyorlar. Bu yasal bir şey değil. Meclis’te alınan karara, Çankaya, Yenimahalle, Etimesgut ve Altındağ belediyeleri, ‘Bu yetki iptal edilsin’ diye dava açtı. Halbuki, ilçe belediyelerinin, ‘12 metrenin üzerindeki yerlerin bize ait olduğuna dair’ sayısız yazıları var. ‘Burası size ait görevinizi yapın, bizi ilgilendirmez’ şeklinde. Durum bu kadar net ortadayken, buna karşı çıkmalarını anlamak mümkün değil. Biz kararı aldık, şu anda da mahkeme devam ediyor.
GÜVENPARK'TAKİ MİNİBÜSLERİ ALTA ALMAK İSTİYORUZ
* Güvenpark’taki keşmekeşten okurlar şikâyetçi. Minibüsleri yer altına alma düşünceniz vardı. Devam ediyor mu?
MELİH GÖKÇEK: Güvenpark’taki minibüsleri yine alta almak istiyoruz ama orada bir sorun var, çözemedik. Keçiören Metrosu’nun durağı, tam da minibüslerin kalktığı yerin altında olacak. Biz ısrarla, ‘hazır burası kazılmışken minibüsleri yer altına alalım’ diye uğraşıyoruz. Ulaştırma Bakanlığı’nda projeyi çizenler ‘Olmaz’ diyor. Biz, olacağını anlattık kendilerine. Şimdi yeniden üzerinde çalışıyorlar. 3 senede bitirilir mi bitirilemez mi bilemem ama Keçiören Metrosu Kızılay’a bağlanırken, Güvenpark’taki dolmuş konusu da çözülmüş olacak.
NOT: Burada Okur Yazar’a gelen soru(n)ları, geçtiğimiz hafta röportaj için Melih Gökçek’le bir araya gelen Ankara Hürriyet Haber Koordinatörü Deniz Gürel’den sormasını istedim.
KORSAN NÖBETİ
Seyranbağları Seyran Caddesi’nde, bazı otobüs firmalarının korsan taşımacılık yapmasına geçen hafta yer vermiştim. Konuyu gündeme getiren okur Atakan Özdemir’den yeni ileti var.
Okur, şöyle diyor:
“Pazartesi ve salı akşamları, daha önce terminal gibi işleyen caddede sessizlik vardı. Çünkü pazartesi günü 2 polis otosu, salı günü de 1 polis otosu bölgedeydi. Bazı otobüsler yine oradaydı ancak bu defa yolcu almıyorlardı. Hatta trafik ekipleri, otobüsleri durdurup, kontrol de yaptı.”
DEFALARCA DİLEKÇE YAZDIK
Seyranbağları'ndaki korsan taşımacılıkla ilgili, “Burada yaşanan sorunun denetimi belediyede. Lakin bu konuda zabıtanın denetim eksikliği var” diyen AŞTİ Otobüs İşletmecileri ve Acentalar Birliği Başkanı Mustafa Tekeli’ye bir gün sonra BUGSAŞ Genel Müdürü Seçkin Odabaşı, “Bugüne kadar dernek başkanı bu kontrollerin neresinde yer aldı” diye sormuştu.
Mustafa Tekeli, “Cevap hakkım” diyerek bi ileti gönderdi:
Özeti şöyle:
“Anlaşılan BUGSAŞ Genel Müdürümüz, korsan taşımacılıkla ilgili olarak zabıtanın görevini yerine eksik getirdiğini söylememden alınmış. Karayolu Taşıma Kanunu olan 4925 sayılı kanununda, zabıta şehir içi denetimlerde yetkilidir. Ancak derneklerin yasal bir denetim hakkı olmadığı gibi, herhangi bir yaptırım gücü de yoktur. Biz de üzerimize düşeni zaten İl Emniyet Müdürlüğü, Karayolu Düzenleme Genel Müdürlüğü ve Zabıta Daire Başkanlığı’na defalarca dilekçeler yazarak ilettik. Kimi dilekçemiz hedefine ulaştı kiminde ise ekipler yer ve saat vermemize rağmen suç üstü yapamadığı için sonuç alamadık.”
Paylaş