Paylaş
Hâlâ öğrenemedik.
Halbuki ilkokulda şarkılar söyledik.
‘Kırmızı dur, sarı bekle, yeşil geç.’
Basit yani...
Her ne hikmetse; sürücü koltuğuna geçtiğimizde iş değişti.
Işığın renginden çok; sağda polis, solda kamera var mı diye baktık.
Kırmızı ışık yanınca arenadaki boğalar gibi davrandık.
Sarı ışıkta beklemek zulüm oldu. ‘Hadi’ deyip, kornaya bastık.
Böyle olunca da ne araçlar ‘dur’du, ne de kazalar ‘dur’mak bildi.
* * *
Gazetelerin 3’üncü sayfalarında ‘Işık ihlali can aldı’ başlıklarını okuduk.
Sorununu hep sürücü koltuğunda aradık. Bol bol ceza yazdık.
Ama O da çare olmadı, araçlar da kazalar da ‘dur’madı.
İlk ihlal hata, ikincisi alışkanlık devamı ise bağımlılık.
Maalesef toplum olarak biz, ‘ışık ihlali bağımlısı’yız.
* * *
Okur Deniz Uzun, Başkent’te yaşanan kırmızı ışık ihlaliyle ilgili ne denli bağımlı olduğumuzu şu ifadelerle dile getiriyor:
Lüzumsuzsa söndür
Elvankent’te oturuyorum ve bölgemizdeki (Ahi Mesud Bulvarı-Yıldız Parkı mevkisi) trafik ışıklarının kaldırılmasını istiyorum. Evet, talebim bu yönde çünkü kimse ışıklara uymuyor. Sanki ışıklarda, ‘Lüzumsuzsa söndür’ yazılıymış gibi sürücüler ışığın rengiyle pek ilgilenmeyip, basıyor gaza... Bir diğer şikayetim ise Etimesgut sınırları içinde trafik ışığı ihlali denetlenmiyor. Tedbirler arasında en fazla radar tercih ediliyor. En kısa sürede tedbirlerin artması lazım. Özellikle de ışık ihlali konusunda. Çünkü çok kaza oluyor. İnsanların, özellikle de karşıya geçmeye çalışan çocuk ve yaşlıların canları tehlikede.
HAFTANIN FOTOĞRAFI - DURAYIM MI GEÇEYİM Mİ
Aydınlıkevler’den sola dönüş yaparak, Subayevleri’ne giden yoldaki trafik ışıkları aynı anda kırmızı ve yeşil yanıyor. Durayım mı, yoksa geçeyim mi?
Gürsel ARSLAN
SÖZÜ/ÖZÜ
Gücünü renklerden alıyor
Ankara Trafik Vakfı (ATESTAŞ) bünyesinde hizmet veren çekicilerin tepe lambaları mavi-kırmızı yanıyor. Işıklardan güç alan bu araçlar her yere polis gibi girip, park ediyor. Özel bir şirketin kendisini böylesine ayrıcalıklı görmesine anlam veremiyorum.
Kazım ATA
Sürücünün çilesi
ATESTAŞ, Ankara’nın ve Ankaralı sürücülerin çilesi haline geldi. Mavi-kırmızı lamba kullanmalarıyla ilgili birçok yazışma yaptım. ATESTAŞ isimli şirketin Emniyet’le bağlantısı olmadığı yönünde bir yazı geldi. Bu konuyla ilgili yetkililerin bizi tam anlamıyla aydınlatması gerekir.
Hakan ESER
ÖNERİM VAR
Kaldırımları çocuklara bırakın
Gayret Mahallesi, İstiklal Caddesi AOÇ TOKİ Blokları’ndan, Nasrettin Hoca İlkokulu’na giden çocuklar, araçların işgal ettiği kaldırımlardan yürüyemiyor. Ana yoldan yürümek zorunda kalan çocuklar, riskli bir yolculukla okullarına ulaşmaya çalışıyor. Çocukların kullanmak zorunda kaldığı bu yol, kış koşulları ve belediye otobüsleri nedeniyle büyük tehlike yaratıyor. Benim yetkililere önerim şöyle: Bu bölgede araçların kaldırıma çıkmalarını önlemek üzere kaldırım kenarına bir sıra turuncu güvenlik çubuklarından takılabilir. Böylece, bir kaza yaşanmadan kaldırımların çocuklara bırakılması sağlanabilir.
Akın KALAYCI
Tehlikeli kesişim
İvedik Organize Sanayi’deki, 21 ile 29’uncu caddenin kesiştiği noktada, hergün kaza meydana geliyor. Söz konusu yerde daha önce olan göbek kaldırıldı. Ardından yol asfaltlandı. Ancak çalışmanın ardından göbek ve trafik ışığını koymayı unuttular. Yetkililerin dikkatin! Can kaybı yaşanmadan lütfen önlem alınsın.
Emrah SARIYILDIZ
Kapasite 21 yolcu 70
21 kişilik otobüs, dolmuş karışımı araçlarla 42 kilometre yolu 1 saat 15 dakikada 60-70 kişi üst üste rezil bir halde gidiyoruz. Akşam saat 6’da Çubuk yolunda arabalara bir bakın, insan pastırması gibi. Pursaklar ve Saray’da insanlar kapı ağzında 6-7 kişi binerek gidiyor. O kadar sıkışık ki, ayakta 35-40 kişi oluyor. İnsanın nefes alma imkanı yok. Bir kişi veremli olsa tüm araç yolcuları hastalanır, bir kaza olsa kimsenin can güvenliği yok. Denetim ve cezalar caydırıcı olsa, bu araçlar bu kadar yolcu alabilir mi?
Cengizhan US
Paylaş