Paylaş
Kart batağındakiler kullanır bu tabiri. Ödenmemiş ve takibe alınmış kredi kartı borçları için kullanılır.
Merkez Bankası verilerine göre; Türk halkının bankalara olan toplam kredi borcu geçtiğimiz ay sonu itibarı ile 1 milyar 675 milyon TL artışla 139 milyar 758 milyon TL’ye ulaştı. Kredi kartı borçları ise 681.1 milyon TL artarak 37 milyar 860 milyon TL oldu.
Kredi kartı borçlarının 37 milyar 808 milyon TL’lık kısmı Türk Lirası, 52.6 milyon TL’si ise yabancı para cinsinden.
Gün geçmiyor ki ülkemizde kredi kartı borçları yüzünden bir insanlık dramı yaşanmasın. Gazetelerin üçüncü sayfaları kredi kartı borcu yüzünden yaşanan trajedilere ilişkin haberlerle dolu.
Hali hazırda kredi kartları borcunu ödeyememiş kişi sayısı 65 bin 597. Yaklaşık 2 milyon kişi de kredi kartı borcu nedeniyle takipte.
Görünen o ki halkımız, alışverişlerinde kart kullanmayı ve patlatmayı seviyor.
Nakit taşıma zorunluluğunu ortadan kaldırdığı, kullanım kolaylığı sağladığı, borç erteleme ve taksit avantajı sunduğu için kredi kartı kullanımı çok yaygın.
Hal böyle olunca tüketicileri kart kullanımına karşı bilgilendirmek gerekiyordu. Bu görevi de Bankalararası Kart Merkezi (BKM) üstlendi. Bugünlerde ekranlarda keyifle izlediğimiz Kleopatra’lı, James Bond’lu ve Napolyon’lu bilgilendirme reklamları bu yüzden yayınlanıyor.
BKM’nin Okan Bayülgen'in kılıktan kılığa girdiği bilinçlendirme kampanyası ile banka kartının alışverişlerdeki kullanımı, bir önceki yıla göre yüzde 39 gibi ciddi bir oranda artış sağlamıştı. 2004 yılından beri süregelen bilgilendirme kampanyaları ile alışverişlerde banka kartı kullanım oranı, yüzde 57 arttı.
"Banka kartı demek, nakit para demek" sloganı ile yayınlanan yeni reklamlar, son günlerde televizyon, radyo ve açık hava billboardlarında karşımıza çıkıyor.
Okan Bayülgen'in farklı tiplemeleriyle rol aldığı kampanyaların ardından BKM’nin yeni kampanyasındaki sıra dışı karakterler dikkat çekiyor.
Kleopatra kendi adını taşıyan plajda tostunu ve ayranını, James Bond hiç bir filminde yanından ayırmadığı çantasını, para denilince akla ilk gelen isim olan Napolyon bile adını taşıyan kirazı banka kartını kullanarak alıyor.
Türkiye'de bugün 70 milyon banka kartı dolaşımda. Banka kartı ile nakit para taşıma derdi olmadan alışveriş yapıldığını vurgulayan BKM, yeni kampanyası ile banka kartlarının düşük veya yüksek miktarlı tüm alışverişlerde kullanım oranını yaygınlaştırmayı hedefliyor.
Bu sayede tüketiciler hem ayağını yorganına göre uzatmayı öğrenecek hem de kredi kartlarının ölçüsüzce kullanılmasından doğan sıkıntıların da önüne geçilecek.
BKM’nin vermek istediği mesajda bu.
Hadi hayırlısı…
Paylaş