Paylaş
Bundan böyle müşteriden keyfi komisyon alan banka şubelerine ceza uygulayacaklarını açıklayan Ankara Ticaret Odası Başkanı Sinan Aygün, Türkiye Bankalar Birliği'ni kızdırdı. Bankalarla ilgili sadece kendilerinin karar alabileceğini savunan Birlik, odaların bankalara yönelik ceza uygulayamayacağını iddia etti. Aygün ise ‘‘Birlik bize karışamaz’’ dedi.
ANKARA Ticaret Odası Başkanı Sinan Aygün'ün, müşteriden keyfi komisyon alan bankalara ceza uygulayacaklarını açıklaması, ATO ile Türkiye Bankalar Birliği arasında ‘‘yetki’’ savaşına yol açtı. ‘‘Bankalara ceza kesme yetkim var’’ diyen Oda Başkanı Aygün'e Türkiye Bankalar Birliği'nden, ‘‘Kesemezsin’’ yanıtı geldi.
Türkiye Bankalar Birliği Genel Sekreteri Ekrem Keskin, bankalarla ilgili sadece Bankalar Birliği'nin karar alabileceğini savunarak, odaların bankalara yönelik ceza uygulayamayacağını söyledi. Arkadaşımız Zeliha Aslan'la görüşün Aygün ise ‘‘Bankalar üyemiz. Bizim üyelerimiz hakkında alacağımız karara Bankalar Birliği müdahale edemez’’ dedi.
Haksızlığa uğradığını düşünen Ankara Ticaret Odası Başkanı Sinan Aygün, 16 bankanın Kızılay'daki şubesinden tek tek havale yaparak, müşteriden keyfi komisyon alan bankaları tespit etmişti. Ardından Başkanı olduğu Oda'yı harekete geçirerek, haksız uygulamada bulunan bankalara ceza uygulamasına gidileceğini açıklamış, bu kararı da üyesi olan bankalara bildirmişti.
KEYFİ KOMİSYON
Sinan Aygün'ün yaptığı belirlemelere göre, Toprakbank, yapılan havale işlemlerinde müşterilerden hiç masraf almıyordu. Buna karşın Kentbank, 7 milyon 500 bin lira ile 16 banka arasında en yüksek havale ücreti alan bankaydı. Havale ücretinde Kentbank'ı 6 milyon 300 bin lira ile Emlakbank ve 4 milyon lira ile Akbank izliyordu.
1 milyon 50 bin lira ile İktisat Bankası ve 1 milyon 575 bin lira ile Ziraat Bankası ise müşterilerinden en az havale ücreti alan bankalardı. Aygün'ün yaptığı belirlemelerde, Etibank, Vakıfbank, Osmanlı Bankası, Demirbank, Koçbank, Halk Bankası, İş Bankası, Şekerbank, Yapı Kredi ve Pamukbank'ın da, 2 milyon lira ile 3 milyon 675 bin lira arasında havale ücreti aldığı ortaya çıkmıştı.
Bunun üzerine müşterisinden keyfi komisyon alan bankalara karşı başkanı olduğu Ankara Ticaret Odası'nı harekete geçiren Sinan Aygün, Oda'ya kayıtlı bankalara bir yazı göndermişti. Aygün'ün imzasıyla gönderilen yazıda, ATO'nun Yasa uyarınca uyulması zorunlu mesleki kararlar alabildiğine dikkat çekilerek, ‘‘Odamızın aldığı karara göre bankalar, bankacılık işlem ve hizmetlerine karşılık müşterilerinden tahsil ettikleri her türlü ücret, komisyon ve masrafları gösterir tarifeleri şubelerinde görülebilecek bir yere asmak zorundalar. Karara aykırı hareket eden banka şubelerine yıllık oda aidatının 10 katı, olayın tekrarlanması durumunda da 20 katı tutarınca para cezası uygulanacaktır’’ deniliyordu.
CEZA TARTIŞMASI
Bu yazı üzerine bir açıklama yapan Bankalar Birliği Genel Sekreteri Ekrem Keskin, bankalarla ilgili karar alma yetkisinin sadece Türkiye Bankalar Birliği'nde olduğuna değinerek, ATO'nun bankalara yönelik karar alamayacağını ileri sürdü. Açıklamasında, Bankalar Kanunu uyarınca Türkiye Bankalar Birliği'nin, bankacılık mesleğinin gelişmesini temin etmek, bankaların disiplin içinde çalışmalarını sağlamak amacıyla üyelerine bağlayıcı karar alma yetkisine sahip olduğuna dikkat çeken Keskin, ‘‘Birliğimizin zaten ücret ve komisyonların şubelerde ilan edilmesiyle ilgili bir kararı var. Bu konuda ATO tarafından alınan Riayeti Mecburi Mesleki Karar, üyelerimiz açısından bağlayıcı bir nitelik taşımıyor’’ dedi. Keskin ayrıca, ATO'nun aldığı kararın, Birlik kararıyla aynı olması nedeniyle üyelerini yeniden uyaracaklarına da değindi.
Ne var ki, ATO Başkanı Sinan Aygün, Keskin'in bu açıklamasına tepki gösterdi. Yasayla Odalara üyeleriyle ilgili karar alma hakkı verildiğine dikkat çeken Aygün, ‘‘Bankaların şubeleri de ATO'nun üyesidir. Bu nedenle Oda, üyeleri hakkında karar alabilir ve uygulayabilir. Buna Bankalar Birliği müdahale edemez’’ dedi.
Kredi kartıyla bedava konuşma
Demirbank ve Telsim işbirliğiyle kredi kartı pazarına yeni bir kart daha girdi. Demirbank-Telsim kredi kartı, pastadan pay kapabilmek için bu kartla yapılan harcamalar karşılığında hem cep telefonu veriyor, hem de ücretsiz konuşturuyor. Kart sahipleri önceden taahhüt ettikleri miktarda harcama yaptıkları takdirde harcama miktarına göre Ericson A 1018S, Motorola T2288 Wap, Ericsson T10s, Motorola V.2288 Wap+Radio, Nokia 3210 ve Motorola Timeport L7089 cep telefonlarından birini Telsim hattıyla birlikte ücretsiz alabilecek. 2001 yılı sonuna kadar da bu telefonlarla her ay 30 dakika bedava konuşma hakkına sahip olabilecek. Demirbank-Telsim kredi kartı ile cep telefonu ödemeleri kredi kartından otomatik ödeme ile yapılabilirken hesap ekstresine harcama olarak yansıtılacak.
Vaillant Türkiye’ye Avrupa’dan rekor puan
VAILLANT Türkiye, geliştirdiği kalite yönetim modeliyle Avrupa'da tüketici memnuniyetinde tüm sektörler ortalamasının üstünde rekor puana ulaştı. Üç yıldan bu yana tüketici memnuniyeti konusunda bağımsız araştırma kuruluşu Infratest Burke tarafından sektörler arası yapılan araştırmada, Vaillant diğer sektörlere oranla en üst düzeyde tüketici memnuniyeti puanına sahip oldu. Bu yıl Avrupa'da tüm sektörlerin ortalaması 69 iken, Vaillant Türkiye 90 puan alarak Avrupa çapında bir başarıya ulaştı. Türkiyeyi ilk kez ziyaret eden Vaillant GmbH Yönetim Kurulu Eş Başkanı Claes Göransson Vaillant Türkiye'yi gösterdikleri başarı nedeniyle kutladı. Vaillant Türkiye Genel Müdürü Christoph Grosser, başarılarında Vaillant tarafından geliştirilen kalite yönetim mordeli Exzellenz'i, şirket, personel, bayi, servis ve nihai tüketiciye yaygınlaştırmalarının büyük payı olduğunu belirtti.
Benzin kalitesi aracın gücünü etkiliyor
Türkiye’deki akaryakıtların oktan sayısının eksikliği, otomobillerin performansını düşürüyor. Okuyucularımızdan Necati Kalaycı, Ranault Clio otomobilinin gücünde düşüş farkedince yetkili servise başvurdu. Serviste araçta hiçbir sorun olmadığı söylendi. Kalaycı'nın sorunuyla ilgili olarak Reanult Müşteri Hizmetleri Müdürü Candan Tunçalp'le görüştük. Tuncalp, yapılan testlerde aracın performansında herhangi bir sorun tesbit edilemediğini belirterek ‘‘Türkiye'deki yakıtın oktan sayısına bağlı olarak aracın gücünde bir miktar eksiklik var ancak bu kabul edilebilir sınırlar içerisinde. Yakıttaki düşük oktan kalitesi nedeniyle araçta yaklaşık yüzde 6 oranında bir kayıp söz konusu. 98 oktanlık yakıt kullanıldığı takdirde broşür değerlerine ulaşılabilir’’ dedi.
Şirketlerden tüketicilere
KÜHNE, Türk pazarındaki sirke çeşitlerine, dünya mutfaklarının en sevilen sirke türü Balsamik Sirke'yi kattı. Kühne Sirke, İtalya'dan ithal edilerek Türkiye'de şişeleniyor.
LANCOME, 8 Ekim'e kadar biri büyük boy cilt kremi olmak üzere 3 ürün alan müşterilerine çanta ve deneme boyu ürünler veriyor.
AXION, ürün yelpazesine lavantalı çamaşır suyunu da ekledi. Colgate Palmolive Hacı Şakir-Türkiye tarafından üretilen Axion Çamaşır Suyu'nun ‘‘normal’’ ve ‘‘çam tazeliği’’ çeşitleri bulunuyordu. PALMOLIVE, üç yeni güzellik sabununu piyasaya sundu. Palmolive'in yeni serisi canlandırıcı, dinlendirici ve yenileyici sabunlardan oluşuyor.
ALKİM Kağıt, Türkiye'nin ilk Color Copy üretimini gerçekleştirdi. Tüm printer ve ofis makinaları ile digital baskı makinalarında kullanılabilen Color Copy'de doğanın orjinal renkleri, yüzde yüze yakın elde edilebiliyor.
ERSU, Türkiye'nin sadece meyve suyu satan ilk internet mağazasını açarak sanal ortamdaki yerini aldı. Meyve sularının tüm çeşitleri, www.ersu.com.tr sitesinden tüketiciye ulaştırılıyor.
DETAN, hamamböceği, kalorifer böceği, karafatma ve karıncalara karşı ani, kesin ve kalıcı etkisiyle özel olarak geliştirilmiş formüllü Detan Böcekkıranı piyasaya sundu.
Paylaş