Paylaş
NİNTENDO'nun yarattığı Pokemon karakterlerini içeren lisanslı ürünlerin 20 trilyon lirası Türkiye'de olmak üzere tüm dünyada toplam 43 katrilyon liralık satış gerçekleştirmesi, rakiplerini harekete geçirdi. Japon Toy Animation firması, Matrix filminden esinlenerek yarattığı Digimon karakterleriyle Pokemon'la rekabete girmeye hazırlanıyor.
ÇOCUKLAR arasında yaşanan Pokemon çılgınlığı Digimon salgınına dönüşüyor. Pokemon'un, yaratıcısı Nintendo'ya geçtiğimiz yıl 5 milyar dolarlık (43 katrilyon lira) lisanslı ürün satışı gerçekleştirmesi, rakiplerini harekete geçirdi. Şimdi, Toy Animation adlı Japon firmasının Matrix filminden esinlenerek yarattığı Digimon karakterleri, Pokemon'un tahtını zorlamaya hazırlanıyor.
64 MİLYAR DOLAR
İngiltere ve Amerika'daki televizyon kanallarında yayınlanmaya başlayan Digimon çizgi filmi, önümüzdeki günlerde Türkiye'de de devreye girecek. Çizgi filmin yayınlanmaya başlamasının ardından Türkiye'de de, çocuklar bir anda ürün bombardımanıyla karşılaşacak. Çocuklar, Pokemon'da olduğu gibi değişik karakterleri içeren Digimon oyun kartlarının peşinde koşacak. Oyuncaklarını toplayıp, stickerlerini kitaplarına yapıştıracak. Okula Digimon çantasındaki Digimon defterleriyle gidecek. Digimon çarşaflarında yatıp, Digimon tişortları giymek isteyecekler. Bu da, ailelere pahalıya patlayacak.
Arkadaşımız Lerna Asurluoğlu'nun yaptığı araştırmaya göre, çocukları lisanslı ürün tüketmeye yönelten televizyon dizi ve çizgi filmleri sayesinde dünyada 64 milyar dolarlık satış gerçekleşiyor. Klasikler arasında yer alan Disney ve Warner-Bross karakterlerinin yanı sıra, Ninja Kaplumbağa, Power Rangers gibi dizi ve çizgi film karakterleri lisans sahiplerine büyük paralar kazandırdı. Ancak, rekabetin artmasıyla birlikte lisans alan firmalar çoğaldı ve hızla, Tarzan, Barbi, Action Man, Teletubbies gibi yeni kahramanlar yaratıldı. Bunlara son katılan Pokemon ise tüm dünya çocukları arasında çılgınlık boyutuna ulaştı.
Nintendo, çocuklara yönelik lisanslı ürünler sektörünün son yıllardaki en büyük başarısını, Pokemon'u yaratarak gösterdi. Geçtiğimiz yıl sadece Amerika'da 2.3 milyar dolarlık lisanslı Pokemon ürünü satıldı. Pokemon çılgınlığının etkisi, Türkiye'de de büyük oldu.
Türkiye'de bu yıl başlayan Pokemon çılgınlığı, televizyon dizisinin yanı sıra iki sinema filmiyle lisanslı ürün satışları körüklendi. Bunun sonucunda Türkiye'de 20 trilyon liralık (30 milyon dolar) Pokemon lisanslı giyim, aksesuar, kırtasiye, ev eşyaları, hediyelik eşya, gıda, kırtasiye ve kişisel bakım ürünleri satışının gerçekleşmesi bekleniyor. Bunun da 3 trilyon 365 milyar liralık (5 milyon dolar) kısmını Pokemon oyuncaklarının oluşturacağı tahmin ediliyor.
Şimdi Nintendo'nun Pokemon'la elde ettiği bu başarıyı, bir başka Japon şirketi Toy Animation yakalamak istiyor. Toy Animation'ın yarattığı Digimon, gittikleri bir yaz kampında kaybolan yedi çocuğun kendilerini dijital ortamda bulmasıyla başlıyor. Dijital ortamdan, gerçek yaşama dönme mücadelesi veren bu yedi çocuğa Digimon adlı sanal yaratıklar yardımcı oluyor. Çizgi film, kart ve bilgisayar oyunları, iyi digimonlarla, kötü digimonların savaşını içeriyor.
Kuru temizlemecilere
diploma zorunluluğu
KURU temizleme mağazası açmak isteyenler, bundan böyle diplomalı olmak zorunda. Kuru temizleme sektöründe faaliyet gösterenlerin alacağı eğitimle ilgili mevzuat Resmi Gazete'de yayınlanarak yürürlüğe girdi. Kuru temizleme mağazası olanlar, ustalık belgesi almak isteyenler, kalfalar ve çıraklar Güngören Çıraklık Eğitim Merkezi Müdürlüğü'nde eğitim görecek. Bilinçli kuru temizlemeciler yetiştirilerek müşteri memnuniyeti sağlamayı amaçladıklarını belirten İstanbul Ticaret Odası (İTO) yetkilileri, ‘‘Kuru temizleme sektörü artık sanayi haline geldi. Bir kuru temizleme mağazası en az 50 milyar liraya açılıyor. Rakamlar bu kadar büyük olunca, kuru temizlemecinin de eğitimli olması gerekiyor’’ dediler.
Bilgisayarlar
gümrüğe takıldı
DELL bilgisayarlarının Türkiye distrübütörü Sentim, siparişlerini gümrükten çekemeyince, siparişini aldığı 250 bilgisayarı müşterilerine teslim edemedi. Sentim Bilgisayar'ın Satış Müdürü Tunç Sarıbay, sorunun Halkalı Gümrüğü'nde yaşanan bilgisayar sorunundan kaynaklandığını söyledi. Sarıbay, ‘‘son düzenlediğimiz kampanyaya talep fazla olunca, stokta ürünümüz kalmadı. Ana firma da talebimize geç yanıt verdi. Buna bir de, Halkalı Gümrüğü'nün bilgisayar sisteminde yaşanan arıza eklenince ürünleri müşterilerimize zamanında teslim edemedik’’ dedi.
Bir afiş, McDonald’s’la
çocukların arasını açtı
YARIŞ otomobili hediyeli menü yüzünden McDonald’s’la çocukların arası açıldı. Afişlerinde 137 santimetre uzunluğundaki yol parkuruyla birlikte hediye edildiği yer alan yarış otomobillerinin ambalajı açıldığında içinden sadece 30 santimetre uzunluğunda yol parkuru çıkıyor. Şimdi, çocuklar McDonald’s’dan parkurun geri kalan kısmını talep ediyor. McDonald's yetkilileri ise parkurun ancak dört ayrı menü alındığı taktirde tamamlanabildiğini söylüyorlar. Konuyla ilgili olarak görüştüğümüz McDonald’s yetkilileri, ‘‘Pazarlama departmanımızın yaptığı araştırmaya göre, oyuncakların tanıtım posterinde 137 santimetrelik parkurun parça parça verildiği açık ve net olarak belirtilmemiş. Ancak bu, restoranlarda yer alan afişlerde daha net olarak belirtiliyor’’ dedi.
Paylaş