Kolonyaya ‘cinsel heyecan’ da girdi pazar 143.8 milyon liraya ulaştı

BAŞTA limon kolonyası olmak üzere Türkiye’de üretilen yeni nesil kolonyalara ferahlatma dışında, afrodizyak ve antidepresan özelliklerde kazandırıldı. Bu yolla, son bir yıl içinde yüzde 10.5 büyüyen pazar 143.8 milyon liraya ulaştı. Kişi başına düşen kolonya tüketimi de 211 mililitreden 234 mililitreye çıktı.

Haberin Devamı

HER 100 kişiden 81’inin parfüm niyetine kullandığı Türkiye’de, ferahlamak için kolonyaya ödenen yıllık bedel 143.8 milyon lirayı buluyor. Bunda da firmaların başta limon olmak üzere ürettikleri yeni nesil kolonyalara ferahlatma dışında, cinsel heyecanı artırma gibi afrodizyak, yatıştırma, sakinleştirme gibi de antidepresan özellikler kazandırmaları etkili oluyor.

Geliştirilen yeni formüllerle pazarın son bir yıl içinde yüzde 10.5 oranında büyümesini sağlatarak, toplam yıllık tüketimin 15.8 milyon litreden 17.8 milyon litreye çıkmasına yol açan firmalar, geleneksel limon kolonyasının yanı sıra, mentolle de ferahlatıp, mandalina-greyfurt esansıyla yatıştırıp, sakinleştirme yoluna gidiyor. Ayrıca, gül, yasemin, paçuli, Hint Çimeni, meşe, yosun, vanilya gibi esansların karışımından oluşan kolonyalarla da kullanıcılar üzerinde afrodizyak etki yaratmayı hedefliyor. Tüm bunların yanı sıra lavanta, çimen, iğde, şebboy, yasemin, leylak, menekşe, zambak, çam gibi çiçek ve bitki özleriyle de ürettikleri kolonyalara dinlendirici özelliği kazandırmayı amaçlıyor.

Hedefi büyüttüler

Arkadaşımız Miray Nevzat’ın yaptığı araştırmaya göre, bu yeni formüllerle 211 mililitre olan Türkiye’deki yıllık kişi başı kolonya tüketimini 234 mililitreye çıkartmayı başaran kolonyacılar, bu yıl da pazarı yüzde 15 büyütmenin planlarını yapıyor. İki yıl öncesine kadar pazarın yüzde 82’sini oluşturan limon kolonyalarının payı da yeni çıkan ürünlerle yüzde 65’e kadar geriledi. Türkiye’de pazarın yüzde 60’ını Selin, Ataman, Erse, Evyap, Eyüp Sabri Tuncer, Belgin, Johnsons & Johnsons, Tariş, Sembol, Senso, Kartopu, Duru’dan oluşan 12 firma elinde bulunduruyor. Pazarın geri kalan yüzde 40’lık kısmı ise irili ufaklı yerel markalardan oluşuyor.  Yapılan araştırmalara göre Türkiye’de her 100 kişiden 81’i parfüm yerine kolonya kullanmayı tercih ediyor.

Satışlar tüm yıla yayılıyor

Kolonya tüketimi en yüksek seviyeye bayram dönemlerinde ulaşıyor. Beş yıl önce satışların yüzde 50’si bayram dönemlerinde gerçekleşirken, bu oran şimdi yüzde 33’e geriledi. Bu da kolonya satışlarının tüm yıla yayılmasından kaynaklandı. Bayram dönemlerinde cam şişe ve büyük boy ambalajlar tercih edilirken, diğer dönemlerde pilastik ambalaj tüketimi yoğunluk kazanıyor. Yaz aylarında ise kış dönemine oranla satışlarda yüzde 15’lik artış kaydediliyor. Bunda da yazın ferahlamanın yanı sıra terlemeye karşı deodorant ve parfüm niyetine kullanma da etkili oluyor.

Haberin Devamı

Farklı formül arayışı sürüyor

Haberin Devamı

SELİN markasıyla limon kolonyası üretimi gerçekleştiren Eczacıbaşı Grubu, bu yıl farklı formülleri kapsayan yeni ürünlerle tüketicileri buluşturmayı amaçlıyor. Erse Kozmetik ise meyve esanslarından oluşan yeni kolonya serisi Hürrem Sultan’ı piyasaya sürüyor. Hürrem Sultan kolonyaları, mentol, mandalina ve greyfurt aromalarından oluşuyor.

Çekiciliği artıracak

EYÜP Sabri Tuncer Kolonyaları’nın Yönetim Kurulu Başkan Vekili Engin Tuncer, “Türkiye’de gelenekselleşmiş limon kolonyası dışında en çok tercih edilen kolonyalar arasında lavanta geliyor” dedi. Tuncer, gül, yasemin, paçuli, hint çimeni, meşe yosunu ve vanilya kolarının bileşimiyle üretilen Paris Gecesi adlı yeni kolonyalarının da dinlendirici ve yatıştırıcı özelliğinin yanı sıra, afrodizyak etkisine sahip olduğunu da savunuyor.

Yazarın Tüm Yazıları