Paylaş
Yılda yüzde 41 gibi yüksek büyüme oranına sahip olan pazarda, Unilever’in yanı sıra, Johnson Toilet Duck’la, Henkel Bref’le, Berceste de kendi markasıyla rekabet ediyor.
HERKESİ "hasta eden, ishal yapan, kusturan, bezdiren" kötü karakterli, sevimli tavırlı mikroplara, 5 kat daha fazla hijyen sağlayan yeni ürünü Domestos 5 Kat ile meydan okuyan Unilever, 10 milyon dolarlık tuvalet temizleyicileri pazarına bir anda hareket getirdi. Temizliğin jel ve blok ürünlerle, hijyenin ise çamaşır suyuyla gerçekleştirildiği pazarda, Unilever şimdi, ev kadınlarını hem temizlik hem de hijyenle yakalamayı amaçlıyor. Yılda ortalama yüzde 41 oranında büyüyen klozet temizleyicileri pazarında Unilever’in Domestos 5 Kat, Johnson’ın Toilet Duck, Berceste ve Henkel’in Bref’inin yanısıra Migros gibi private label ürünler de rekabet ediyor.
TÜRKİYE DÜNYA ÜÇÜNCÜSÜ:
Yılda 700 milyon dolarlık ev temizlik ürünü kullanımıyla dünyada üçüncü sırada yer alan Türkiye’de artık yüzey temizleyicileri, aldıkları pay açısından çamaşır suyunu geride bırakmayı başardı. Bunda da mutfaktaki yağa, banyodaki kirece, klozetteki mikrop ve kokulara karşı geliştirilen özel ürünlerin sürekli artması etkili oluyor. Çamaşır suyuyla hem temizlik, hem de hijyen sağlama yoluna gidildiği Türkiye’de, artık çamaşır sularının hacmi 60 milyon dolarda kalırken, yüzey temizliyicilerin pazarı 95 milyon doları buluyor.
ÇOĞU KLOZETE TAKILIYOR:
Türkiye’de klozetler için geliştirilen ürünlerin yüzde 20’sini elle dökülenler oluşturuyor. Geri kalan yüzde 80’i ise klozete takılan jel, blok ve rezervuar temizleyicileri oluşturuyor. Jellerin payı yüzde 40 olurken, rezervuarın içine katılan temizleyiciler ile klozetin kenarına takılan temizleme bloklarının payı da yüzde 20’yi buluyor. Bu blokların kullanım ömrü 30 günü, likit jellerin ise 25 güne ulaşıyor. Rezervuara konulan temizleyicilerin kullanım ömrü de 1 hafta ile 2 hafta arasında değişiyor.
5 KAT DAHA FAZLA KALICI:
Tuvalet gibi hijyenin zor sağlandığı ortamlarda bile kalıcılığı artırmak için Unilever, Domestos 5 Kat da kendi geliştirdiği C-tac teknolojisini kullanıyor. Bu sayede diğer çamaşır sularından ve tuvalet temizleyicilerinden farklı olarak mikropları derinlemesine yok edebiliyor. Aynı zamanda da kalıcılığını 5 Kat daha artırabiliyor. Domestos’un bu yeni ürününün diğer çamaşır sularına oranla dayanıklılılığı sifonun çekilme sıklığı ile orantılı oluyor. Beyazlık ve hijyen sağlayan hipo klorid ve C tac içeren bu ürünün klozette kullanılmasının ardından sifon 5 kez çekilse de, hijyen kalıcılığını koruyor. Klozet temizleyiciler içinde en hızlı büyüme gösteren kategoriyi ise jeller oluşturuyor.
Çamaşır suyuyla bulaşık da yıkıyoruz
TÜRKİYE’de çamaşır suyu kullanımının sadece yüzde 20’si çamaşır yıkamada kullanıldığını söyleyen Domestos Ürün Müdürü Özlem Engin, "Üretimin geri kalanı ise mutfak, banyo ve tuvaletlerde hijyen sağlamada kullanılıyor. Çamaşır suyunun bulaşık makinelerinde kullanımı ise tahmin edilenlerin tersine yüzde 14’lere ulaşıyor. Bu da, bulaşıklara parlaklık sağlamasından kaynaklanıyor" dedi.
Fiyat farkı 10 katı buluyor
TÜRKİYE’de klozet temizliğine yönelik satışa sunulan ürünlerde fiyat farkı 10 kata kadar çıkıyor. Berceste’nin ekolojik ve tamamen doğal ürünler kullanarak aynı adla ürettiği klozet temizleyicisinin fiyatı 11 YTL’yi buluyor. Ürün gamında klozet bloklarını bulunduran Bref’in 100 mililitrelik WC Jel ürününün fiyatı 2.19 YTL olurken, Johnson’ın blokları 1.99 YTL’den, jelleri ise 2.50 YTL’den satışa sunuluyor. Rezervuar bloklarında ise fiyat, 2.15 YTL ile 2.95 YTL arasında değişiyor. Unilever’in Domestos 5 Kat’ı ise 4.99 YTL’den market raflarında yerini alıyor.
Sifonu çeken köpük ve renk görmek istiyor
TÜRKİYE’de özel ürünlerin temizik içindeki payını her yıl ortalama yüzde 20 artırdığını söyleyen Johnson Wax Pazarlama Müdürü Burak Destici, "Türkler özellikle klozet temizliğine büyük önem veriyor. Sifonu çektiğinde köpük, ve renk görmek istiyor. Çamaşır suyunun kokusunu sevmeyen tüketiciler, parfümüyle öne çıkan ürünlere de ilgi gösteriyor" dedi.
Paylaş