Paylaş
TÜM dünyada olduğu gibi Türkiye’de de hızla yayılan domuz gribi, bir yandan antibakteriyel el temizleme jellerine olan talebi artırırken, diğer yandan da salgından vücut direncini artırarak, korunmak isteyenlerin mekanik ve elektrikli meyve sıkıcılarına yönelmesini sağladı. Yıllık hacmi 600 milyon dolara ulaşan küçük ev aletleri pazarından geçtiğimiz yıl 30 milyon dolarlık pay alan meyve sıkıcılarında stoklar, bir hafta gibi kısa sürede eridi.
Satışlar ikiye katlanacak
Yılda 500 bin adet meyve sıkıcısının satıldığı pazarda firmalar şimdi, yıl sonuna kadar satışlarını 1 milyon 500 bine çıkartma hesapları yapıyor. Talepte yaşanan artış, sadece portakal, mandalina, greyfurt ve nar gibi sulu meyvelerin yanı sıra, havuç, elma, pancar, kereviz, brokoli gibi katı meyve ve sebzelerin de suyunu çıkarabilen elektrikli ürünlerde değil, aynı zamanda mekanik kollu meyve sıkıcılarında da gözleniyor.
Stoklar tükendi
Arkadaşımız Mert Temizkan, meyve sıkıcılarda yaşanan talep patlamasıyla ilgili olarak küçük ev aletleri üretici ve ithalatçı firma temsilcileriyle görüştü. Philips Ev Aletleri Grup Pazarlama Müdürü Mete Uslukılınç, “Son 2 haftada, narenciye ve katı meyve sıkıcılarında yaşanan satış patlaması, stoklarımızın bir anda erimesine yol açtı.
Bir çok satış noktasında ürünlerin tükenmesi, üretimde meyve sıkıcılarına ağırlık vermemize yol açıyor” dedi.
Siemens Pazarlama Müdürü Ayşe Özkaya da, “Sağlıklı ve doğal beslenme trendine son birkaç hafta içinde domuz gribi korkusunun da eklenmesi meyve sıkıcı satışlarının bir anda körüklenmesine ve doğal olarak satış rakamlarımızın yükselmesine yol açtı” diye konuştu.
Satışlar yüzde 250 arttı
Fakir Elektrikli Ev Aletleri Pazarlama Müdürü Murat Yılmaz, bazı modelleri ithal ettiklerine dikkat çekerek, “Domuz gribi salgınını göz önünde bulundurarak, meyve sıkıcı siparişlerimizi artırmıştık. Bu öngörümüz doğru çıktı. Satışlar, geçtiğimiz yılın ekim ayına oranla yüzde 250’ye varan oranda arttı” derken, Bosch Ev Aletleri Pazarlama Müdürü Neylan Süer de şunları söyledi: “Bu artışa, pazarda özellikle grip salgınından korunmak için en etkili yöntemlerin başında taze sıkılmış meyve suyu tüketme bilincinin yerleşmesi etkili oldu.”
Kollu mekanik sıkıcılar geri döndü
EVLERDE kullanımı unutulmaya yüz tutan ve fiyatları 30 ile 60 TL arasında değişen eski tip kollu narenciye sıkıcılarının satışlarında da elektrikli ürünlerde olduğu gibi artış dikat çekiyor. Toplam tüketimin
yüzde 20’sini oluşturan bu ürünlerin geçtiğimiz yıl
100 bin olan satış adedinin, bu yıl sonunda 150 bine çıkması hedefleniyor. Grip salgınıyla birlikte satış patlaması yaşadıklarını belirten Kale Termos
Pazarlama Müdürü Bengü Devellioğlu, “Geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre satışlarımızı yüzde 35 oranında artırdık. Satışlarımızın yüzde 60’ı sanayi tipi, geri kalanı ise ev tipi olarak gerçekleşiyor. Satışlar bu şekilde devam ederse, kollu narenciye üreticileri olarak yıl sonunda 150 bin adetlik satış hedefini de aşabiliriz” dedi.
Fiyat 40 TL’den başlayıp 500 TL’ye kadar çıkıyor
KATI meyve sıkacağı ve narenciye sıkacağı diye iki farklı segmente ayrılan bu ürünlerin fiyatları piyasada 40 TL ile 500 TL arasında değişiyor. Bunun 375 bin adetlik satışla pazarın yüzde 75’ini oluşturan katı meyve sıkıcıları oluştururken, geriye kalan yüzde 25’lik payı ise narenciye sıkıcıları alıyor. Sektörde küçük ev aletleri üretimi gerçekleştiren Philips, Arçelik, Moulinex, Sinbo, Kenwood, Arzum, Fakir, Tefal, Vestel, Bosch, Siemens, Morphy Richards gibi markalar, ürün portföylerinde katı ve narenciye meyve sıkacaklarını bulunduruyor. Ayrıca eski tip kollu narenciye sıkacağı pazarında da Kale Termos, Özcan ve Maskot gibi firmalar ön plana çıkıyor.
Paylaş