Paylaş
BANKALAR, kapatılan borcun faizini bir sonraki ayın ekstresine yansıtıyor. Bu da aylar sonra kapatılan borcun birikmiş faizi yüzünden bankaların icra takibi başlatmasına neden oluyor. Ancak müşteriler asıl şoku, Merkez Bankası'nın kara listesine girerek yaşıyor.
BANKALARIN, kredi kartını aylar önce iptal ettiren müşterileri, şimdi faiz süpriziyle karşılaşıyor. Bankalar, borcunu sıfırlayıp, kredi kartını kullanmaktan vaz geçen müşterilerine, kapatılan borcun birikmiş faizi yüzünden icra takibi başlatıyor. Bu da, bankaların kapatılan borç için, faizi bir sonraki ayın ekstresine yansıtmalarından kaynaklanıyor. Bankalar, borcu kapattığını düşünen müşterilerinin, son ekstreden kaynaklanan faiz borcunu bekletip, aylar sonra katlayarak alma yoluna gidiyor.
Bankaların bu uygulamasından ekstrede yer alan miktarın tamamını ödeyerek, borçtan kurtulduğunu düşünen kredi kartı müşterileri etkileniyor. Taksitlendirilen borcun tamamını kapatan müşteri, kapatılan borca da faiz uygulanacağını hesaba katmıyor. Oysa bankalar, borcun tamamı kapatılsa dahi, faiz uygulamaya devam ediyor. Kapatılan borcun faizini de bir sonraki ayın ekstresine yansıtıyor. Şayet müşteri, borcu kapattıktan sonra bankayla irtibatını keserse, bir sonraki aya yansıtılan faizden haberdar olmuyor. Banka da, kalan faiz borcunun belli bir düzeye ulaşmasını bekliyor ve icra takibine başlıyor. Aylar sonra katlanmış faiz borcunun icra takibiyle karşılaşan müşteri, bir anda neye uğradığını şaşırıyor.
KARA LİSTE
Bankaların bu müşterilerine süprizi sadece icra takibi başlatmakla kalmıyor. Müşterileri asıl şoku, Merkez Bankası'nın kara listesine girerek yaşıyor. Çünkü, bankaların kredi ve kredi kartı borcuna sadık kalmayan müşteriler için oluşturdukları kara listeye bir giren bir daha çıkamıyor. Bu listeye girenlere bankalar kredi vermediği gibi yeni kredi kartı taleplerini de karşılamayabiliyor.
Arkadaşımız Zeliha Aslan'ın yaptığı araştırmaya göre, bankalar kredi ya da kredi kartı talebinde bulunan müşterilerinin güvenilir olup, olmadığını iki ayrı kara listeden öğrenebiliyor. Bu listelerden birini Merkez Bankası, diğerini ise Kredi Kayıt Bürosu oluşturuyor. İcra takibi başlatılan müşteri, bankayla anlaşarak borcunu ödese dahi adını bu listelerden çıkarabilmek için uzun süre uğraşmak zorunda kalıyor.
KIRMAKLA KURTULUNMUYOR
Son aylarda kredi kartı borçlarının takibini hızlandırdıklarına dikkat çeken bankacılar, kredi kartı müşterilerinin bu tür süprizlerle karşılaşmamaları için kapatılan borçla ilgili sonraki aylara ait ekstrelerin mutlaka takip edilmesi gerektiğine değiniyorlar. Bankacılar ayrıca, bu tip sorunların yaşanmasına adres değişikliklerinin de yol açtığını söyleyerek, ‘‘Borç kapatılsa bile müşterinin adres değişikliğini bankaya bildirmesi gerekiyor. Adres değişikliğini bankaya bildirmeyen müşteri, gönderilen ekstreleri alamıyor. Çünkü, taksitlendirilmiş borcun faizinin yanı sıra, hesap kesim tarihinden sonra yapılan alışverişler de bir sonraki ayın ekstresine yansıtılıyor. Bunu gözönüne almayan müşteriler, son ekstreyi ödedikten sonra kartı kırıp atarak, bankayla ilişkilerinin kalmadığını düşünebiliyor. Oysa borç, faiziyle birlikte gittikçe kabarıyor’’ dediler.
Türkpetrol'de bayrağa dikkat
TÜRKPETROL, kalitesiz akaryakıtların araçlarda ciddi sorunlara yolaçması nedeniyle istasyonlarında satılan benzinlerin kalitesini denetlemek için yeni bir uygulama başlattı. Türkpetrol'e ait gezici ‘‘Kalite kontrol’’ filosu, akaryakıt istasyonlarında satılan ürünleri denetliyor. İçinde küçük bir laboratuvar bulunan özel minibüsle istasyonlara giden görevliler, pompalardan aldıkları petrolün içine kimyasal bir eriyik ekliyor. Kısa bir süre içinde alınan benzin örneği maviye dönüşürse ürünün kalitesi onaylanıyor. Normlara uygun akaryakıt sattığı kanıtlanan istasyona da kalite bayrağı çekiliyor.
Hat iptali için bir hafta beklediler
CEP telefonu hatlarını iptal ettirmek isteyen Telsim aboneleri, bilgisayar sistemindeki bir arıza nedeniyle bir hafta beklemek zorunda kaldı. Erenköy Telsim Bölge Müdürlüğü'ne başvuran Telsim aboneleri, abone bilgilerini gösteren host sistemi çalışmayınca, hatlarını iptal ettiremediler. Konuyla ilgili olarak Telsim yetkilileriyle görüştük. Yetkililer ‘‘Türk Telekom hattı kullanılarak çalıştırılan ve tüm abonelik bilgilerinin yer aldığı host sisteminin arızalanması nedeniyle Erenköy Telsim Bölge Müdürlüğü'nün hat iptal işlemlerinde gecikme yaşandı. Sistemin yeniden devreye sokulmasıyla, iptal işlemleri yeniden gerçekleştirilebiliyor’’ dedi.
NUR OYMAKBAŞI'nın promoyon olarak kazandığı fotoğraf makinesi Cine5 tarafından teslim edildi.
ŞEBNEM ERTUĞRUL'un topuğu çıkan ayakkabısını Hayri Mağazası yenisiyle değiştirdi.
NURİ DÖLCEL'in arızalanan cep telefonu Nokia tarafından yenisiyle değiştirildi.
ERHAN GEÇİT'in aldığı bantları hatalı bebek bezleri Molfix tarafından değiştirildi.
İLKAY MISIRLIOĞLU'nun cep telefonunun arızalanan bataryası Sakarya Telekominikasyon Sistemleri tarafından yenisiyle değiştirildi.
YUSUF EKİCİ'nin direksiyonda titremeye neden olan lastikleri Opel tarafından değiştirildi.
MUSTAFA KÜPÇÜ'nün Toyota marka aracının arızası giderildi.
UFUK ÇAKIR'ın kredi kartından çekilen 22 milyon lira Cine5 tarafından iade edildi.
NİLÜFER KARAKUŞ'un arazalanan cep telefonu Ericsson tarafından ücretsiz onarıldı.
HASAN DAL'a DanoneSa'nın düzenlemiş olduğu kampanyadan kazandığı futbol maçı biletleri teslim edildi.
İLHAN KIYMET'in yıkadıkça solma özelliğine sahip gömleği Abbate tarafından yenisiyle değiştirildi.
BİLAL ÖĞÜTÇÜ'nün tabanı açılan ayakkabısı Alaca Ayakkabı tarafından yenisiyle değiştirildi.
FATİH TOKSÖZ'ün arızalanan cep telefonu Sony tarafından yenisiyle değiştirildi.
RECAİ ÖZDEN'in arızalanan sim kartı Turkcell tarafından değiştirildi.
UĞUR ÖZTÜRK'ün kitlenen Nokia marka cep telefonu Başarı Elektronik tarafından yenisiyle değiştirildi.
AYŞEGÜL ERFİDAN'ın arızalanan T10s model cep telefonunu Ericsson, T20s modeli ile değiştirdi.
EMİN ALBAYRAK'ın mükerrer ödediği 10 milyon 600 bin lira Turkcell tarafından iade edildi.
Paylaş