Avrupalıyı tuvalette yakaladılar 15 milyon dolarlık pazar yarattılar
Paylaş
LinkedinFlipboardLinki KopyalaYazı Tipi
450 farklı ürünü peş peşe piyasaya sürerek, 3 yıl gibi kısa sürede yoktan 15 milyon dolarlık dev bir pazar oluşturan ıslak mendil üreticileri, Türk tüketicilerine yılda 10 milyon paketlik satışı gerçekleştiriyor.
Makyaj çıkartan, bakterilerle savaşan, mentollü mendillerle nefesleri açan 74 mendil üreticisi firma, şimdi de ıslak tuvalet kağıtlarıyla Avrupalıyı tuvalette yakaladı.
KOLONYALI mendili tahtından indirdikten sonra, peş peşe yeni ürünleri piyasaya süren ıslak mendilciler, 3 yıl gibi kısa sürede yoktan 15 milyon dolarlık dev bir pazar yarattı. Toniklisiyle makyaj çıkartan, badem yağlısıyla kirpikleri güçlendiren, bakterilerle savaşan, carmonillisiyle hassas bölgelerde bakteri üremesini engelleyen mendilciler, artık mentollü mendillerle nefesleri açıyor. Deriye yapışan saç boyalarını temizliyor. Metho sülfatlı ürünlerle de ayakkabıları boyasız, parlatıyor. 450’yi bulan ürün çeşidiyle, Türk tüketicilerine yılda 10 milyon paketlik satışı gerçekleştiren 74 firma, şimdi de ıslak tuvalet kağıtlarıyla Avrupalı tüketicilerileri tuvalette yakalamayı başardı.
AVRUPA’DAN BÜYÜK TALEP: Minik ellere göre özel olarak tasarlanan ve duvara yapıştırılabilen ambalajıyla çocukların kolayca tuvalet alışkanlığı kazandırmasını amaçlayan ıslak tuvalet kağıtlarının büyük bölümünü Avrupa pazarına ihraç eden mendil üreticileri, şimdi de gözlerini Amerika pazarına çevirdi. Arkadaşımız Ayşegül Akyarlı Güven’in yaptığı araştırmaya göre, Türkiye pazarına ilk kez 1994 yılında giren ıslak mendiller, üç yıl öncesine kadar sadece el temizliği ve bebeklerin tuvalet sonrası bakımına yönelik olarak kullanılıyordu. 2003 yılından sonra ürün çeşitliliğinin hızla artmasıyla birlikte, firma sayısı da 74’e ulaştı.
20 YKR’DEN 19 YTL’YE: Islak mendillerin cep modellerinin fiyatı 20 kuruştan başlıyor. Islak tuvalet kağıdı satış fiyatları da 4 YTL ile 5 YTL arasında değişiyor. Makyaj temizlemede kullanılan mendiller de 4 YTL ile 10 YTL arasında değişen fiyatlarla satılıyor. Çocukların popo temizliğinde kullanılan havluların fiyatı ise 7 YTL’den başlayıp, 19 YTL’ye kadar çıkıyor. Bebek altı temizleme mendillerinin pazar payı 3 yılda yüzde 60’tan yüzde 40’a kadar geriledi. Kişisel kullanıma yönelik cep mendillerinin payı da yüzde 40’tan yüzde 30’a indi. Bu iki ürünün kaybettiği pazar payını, başta makyaj mendilleri olmak üzere ıslak tuvalet kağıtları, deriye bulaşan saç boyalarını çıkartan ve ayakkabıları parlatan mendiller aldı. Her türlü mikrop ve bakteriyi etkisiz hale getiren mendillerin payı da hızla artıyor.
67 ÜRETİCİ: Türkiye’de ıslak mendil pazarında faaliyet gösteren 74 firmadan 7’sini ithalatçı, 67’sini de yerli üreticiler oluşturuyor. Uni’nin üreticisi Ataman’ın yüzde 35’lik payla lider olduğu pazarda Can Bebe’nin yüzde 12, Nivea’nın yüzde 3, Pampers ve Johnson and Johnson’ın da yüzde 1’er payı bulunuyor. Pazarın kalan yüzde 48’i de 68 firma arasında paylaşılıyor. Üretici firmalar arasında Fresh’n Soft’un üreticisi Kardeşler Pazarlama ile Hops’un üreticisi Lotus, ithal ürünlerde ise Bübchen, Loreal ve Dove ön plana çıkıyor.
Erkekler bir, kadınlar birkaç kez kullanıyor
TÜRKİYE’de ıslak mendilin ağırlıklı olarak kadınlar tarafından tercih edildiğini söyleyen Nivea yetkilileri, okul gibi ev dışı ortamlarda çocukların da el temizliğini sağlamak için ıslak mendil kullanımını artırdığına dikkat çekiyor.
Bebek başına 4 kutu düşüyor
BİR bebek poposunun temizlenebilmesi için yılda ortalama 36 kutu bebek havlusu kullanılması gerektiğini söyleyen Ataman Genel Müdürü Ataman Özbay, "Buna karşın Türkiye’de bebek başına düşen yıllık tüketim 4 kutuda kalıyor. Biz de şimdi özellikle yeni doğan bebeklerde kullanılmak üzere sadece suyla ıslatılmış hazır pamuk mendili pazarlamaya başlıyoruz. Yeni doğan bebeklere yönelik bu ürünle bebek mendili pazarını yüzde 40 büyütmeyi hedefliyoruz" dedi.