Artık patlak lastik yolda bırakmayacak

Erkan ÇELEBİ
Haberin Devamı

Goodyear’ın, EMT teknolojisiyle ürettiği yeni lastikleri, patlasa dahi

80 kilometre hızla 80 kilometre yol gidilmesini sağlıyor. Bunun sonucunda, patlayan lastiği değiştirmek için yol kenarında durmak gerekmiyor.

Artık patlak lastikle yolda kalma dönemi kapanıyor. Goodyear'ın EMT adı verilen Extended Mobility teknolojisiyle ürettiği lastiklerle, sıfır hava basıncında bile saatte 80 kilometre hızla, 80 kilometre yol gidilebiliyor. Böylece, yol kenarında durup, lastik değiştirme tamamen ortadan kalkıyor. Bu teknolojinin en önemli özelliği ise, tamamen inik olmasına rağmen lastiğin ve jantın zarar görmesini önlemesi.

Ayrıca, yolda lastik değiştirilmediği için araçlarda stepne lastik bulundurmaya da gerek kalmıyor. Bu lastiklerin takıldığı araçlarda bir de uyarı lambası bulunuyor. Bu lamba, lastik patladığı ya da hava basıncı sıfıra indiği anda yanarak, sürücünün uyarılmasını sağlanıyor. Goodyear'ın yanı sıra Michelin ve Bridgestone da benzer teknolojileri kullanarak, patladığında yolda bırakmayan lastik üretmek için çalışmalar yapıyor.

Bu yıl, 100'ncü kuruluş yıldönümünü kutlayan Goodyear, yeni geliştirdiği EMT lastiklerini ABD'nin Akron'da ki merkezinde Türk gazetecilere tanıttı.

TÜRKİYE'NİN ÖNEMİ

Tanıtım da, Goodyear'ın Yönetim Kurulu Başkanı Samir G.Gibara, Türkiye'nin stratejik açıdan önemine değinerek, ‘‘Türkiye Ortadoğu'ya ihracat üssümüz. Avrupa'ya ihracatta da önemli bir merkezimiz’’ dedi. Goodyear'ın birden fazla fabrikasının bulunduğu ender ülkelerden birinin Türkiye olduğunu söyledi.

Gibara, ‘‘Türkiye'de iki önemli rakibimiz var. Bunlardan biri Bridgestone, diğeri de Pirelli. Bu firmalarla yoğun bir rekabet yaşıyoruz. Bu rekabet, Türkiye'de ki yatırımlarımızı sürekli artırmamıza neden oluyor. Hedefimiz, Türkiye'nin en iyi ve bir numaralı lastik şirketi olmak’’ dedi.

EMT adlı yeni jenerasyon lastikleriyle ilgili olarak da, ‘‘bu teknolojiyle ürettiğimiz lastikler, patladığı zaman yolda bırakmıyor. Ayrıca, stepne lastiğe de gereksinim ortadan kalkıyor. Bunun sonucunda da araçların ağırlıklarında azalma ve ek bir yer kazanım ortaya çıkıyor’’ diye konuştu.

HEDEF LÜKS OTOLAR

Goodyear'ın Avrupa Başkanı Sylvain Valensi de, EMT teknolojisiyle üretilen lastiklerinin otomobillere üretim aşamasında takılacağına dikkat çekerek, ‘‘İlk etapta üst sınıf otomobillerle başlanacak. Şu anda BMW ve Mercedes bu lastiklerle ilgileniyor’’ dedi.

Valensi, EMT lastiklerle normal lastikler arasındaki fiyat farkının da önümüzdeki üç yıl içinde yüzde 6 seviyesine çekileceğine değinen Valensi, kamyonlar için de ECD adı verilen yeni bir lastiği geliştirdiklerini söyledi. Valensi, ‘‘Enhanced Carcass Design adı verilen bu lastikler, fazla yüklemenin olduğu ülkelerde, gövdenin dayanıklılığını artırıyor’’ diye konuştu. Valensi, EMT lastiklerinin daha sonra yenileme pazarına da verileceğini söyledi.

Yazarın Tüm Yazıları