’Altı kuru bebek’ pazarında 450 milyon dolarlık yarış var
Paylaş
LinkedinFlipboardLinki KopyalaYazı Tipi
BEBEK bezinde pazar 450 milyon dolara ulaştı, yıllık üretim 2 milyar 300 milyon adede çıktı.
Pampers’in ardından dünyada en fazla satan ikinci çocuk bezi markası Huggies de, Türk pazarına girdi. Rekabetin kızışması, yüzde 30’luk payla pazar liderliğini elinde bulunduran Prima’nın, premium segmentte yer alan "Active Fit" adlı ürünü piyasaya sürmesine yol açtı.
450 milyon dolarlık çocuk bezi pazarında rekabet, Kimberly Clark’ın Pampers’in ardından dünyada en fazla satılan ikinci çocuk bezi markası olan Huggies’i Türkiye’ye getirmesiyle birlikte kızıştı. Yılda 2 milyar 300 milyon adet çocuk bezinin satıldığı pazarda, yüzde 30’luk payla lider konumda bulunan Procter and Gamble şimdi, Pampers’ın premium segmentte yer alan "Active Fit" adlı ürününü Prima markasıyla piyasaya sürmeye hazırlanıyor. Evy Baby’nin üreticisi Evyap da yeni ürünü Baby One’la pazardaki payını artırmaya çalışıyor. Evyap, Evy Lady marka hijyenik pedde başlattığı "Para iade kampanyası"nı şimdi yeni ürününe de kaydırarak, artan rekabet ortamında geri kalmamayı hedefliyor.
PAZAR BÜYÜYOR:
Arkadaşımız Ayşegül Akyarlı Güven’in yaptığı araştırmaya göre, yüzde 34’lük pazar payıyla dünyanın en büyük çocuk bezi üreticisi konumunda bulunan Procter and Gamble’nin en büyük rakibi olan Kimberly Clark da, sürekli büyüyen Türk bebek bezi pazarına bundan yedi yıl önce Pedo’yu üreten Ovisan’ı satın alarak girmişti. Kimberly Clark’ı 2000 yılında Türk Astel’den Can Bebe’yi devralan Belçikalı Ontex izlemiş, Ülker Grubu da geçtiğimiz yıl Rozi Bebe’nin üreticisi Atom Kimya’ya ortak olmuştu. 2003 yılında 1 milyar 650 milyon, 2004 yılında 1 milyar 950 milyon adet olan çocuk bez üretiminin geçtiğimiz yıl 2 milyar 330 milyon adede ulaşması, Amerika’nın önde gelen üreticilerinden Kimberly Clark’ın Pedo’yla birlikte Huggies’i de Türk pazarına sürmesine yol açtı. Böylece, Prima, Molfix, Can Bebe ve Evy Baby’nin yüzde 85’ini elinde bulundurduğu 450 milyon dolarlık Türk bebek çocuk bezi pazarına hareket getirmiş oldu.
YENİ ÜRÜNLER GELİYOR:
Pampers’ı Türkiye’de Prima markasıyla üreten Amerikan Procter and Gamble, dünyadaki rakibi Huggies’in Türk pazarına iddialı girmesiyle birlikte, premium segmentte yer alan ve esnek özelliği bulunan "Active Fit" ürününü piyasaya sürme kararı aldı. Özellikle hareketli bebeklerin emekleme dönemlerinde rahat etmelerini sağlayan bu ürün, Prima’nın premium segment ürünleri arasında yer alacak. Ayrıca, kuruluşunun 20’nci yılı nedeniyle bir kampanya düzenleyerek, Prima ürünlerinde 2 paket bez alan tüketicilere 2’nci pakette yüzde 40 indirim yapma yoluna gidecek. Türk annelerinin yüzde 64’ünün ilk kullandıkları marka ile çocuklarını büyüttüğünü savunan P and G’nin Pazarlama Direktörü Levent Kömür, "Türk çocuk bezi sektörüne adını veren Prima, bilinirlik açısından da liderliğini sürdürüyor. 2005’te tüm ürün kategorilerinde bilinirliğini en çok artıran 10 marka içinde yer alıyor. Ciromuzu her yıl artırarak liderliği sürdürüyoruz" diyor.
FIRSATLAR ÜLKESİ:
Buna kaşın Kimberly Clark Pazarlama Müdürü Teoman Kazan da her yıl Türkiye’de 1.4 milyon bebeğin dünyaya geldiğine dikkat çekerek,"Bebek bezi kullanımı en fazla 3 yıl sürüyor. Bu nedenle bebek bezi pazarı yeni giren markalar için diğer pazarlara göre çok daha yüksek fırsatlar sunuyor" açıklamasında bulunuyor.
9 YTL’den başlıyor 50 firma yarışıyor
FİYATLARI 9 YTL’den başlayıp 27 YTL’ye kadar çıkan hazır bez pazarında 50’ye yakın firma faaliyet gösteriyor. P and G’nin ürettiği Prima’nın yüzde 30’luk payla lider konumda olduğu pazarda ikinci sırada Molfix yer alıyor. Can Bebe’nin üreticisi Astel’in yüzde 18, Evy Baby’nin üreticisi Evyap’ın yüzde 9, Pedo’nun da yüzde 8 payı bulunuyor. Toprak’ın Libero’yla rekabet ettiği pazarda, Hes Kimya, Bıcırık, Sesli Battaniye’de Ninni markasıyla yurt dışına yönelik üretim yapıyor.
Hedef rahatlık
EVYAP’ın Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdürü Emre Sayın, "Artık tüketiciler ’en pahalı en iyidir’ algısında vazgeçmeye başladı. Ürünümüzde, kuruluk ve emicilik gibi özelliklere ulaştık. Şimdi bezin bele oturuşu gibi konulara odaklanarak bebek rahatlığının geliştirildiği ürünlerle pazar payımızı artırmak istiyoruz" dedi.
Kalitesine güveniyor
PRİMA ile diğer markaları performans ve kalite açısından karşılaştırmanın yanlış olacağını savunan P&G Pazarlama Müdürü Levent Kömür, "Pazara yeni giren Huggies’in Prima’yı pazar payı açısından etkilemesi zor. Bunu iki ürün arasındaki fark, açıkça gösteriyor. Bu yüzden fiyat indirmeyi düşünmüyoruz. Ayrıca Prima’daki kaliteyi hiçbir rakip markada göremiyoruz. Örneğin külot gibi giyilebilen bebek bezi Türkiye’de tek olma özelliğini sürdürüyor" dedi.
Beklentileri karşılıyor
Kimberly Clark Türkiye Pazarlama Direktörü Teoman Kazan, "Huggies, tüm bu özellikleri süper emici sitemi, geniş esnek yan batları, özel tasarımı ve nefes alan dış yüzeyi sayesinde karşılıyor. Zaten Pedo’yla ekonomi segmentinin en güçlü markası konumunda bulunuyoruz. Amacımız Huggies’le de pazar liderliğini yakalamak" dedi.