Paylaş
Ulaşım Koordinasyon Merkezi’nin (UKOME) Ağustos ayında aldığı karar gereği, Kızılay’dan ODTÜ’ye hat verilen 10 özel halk otobüsü şoförü, kampüse girmek istiyordu. Üniversite yönetimi de izin vermeyince, şoförlerden biri “ODTÜ’ye böyle girilir” diyerek direksiyon başına geçiyor ve üzerine otobüs sürdüğü güvenlikçilerden ikisini hastanelik ediyordu.
Yapılan hareketi tasvip etmesek de, hat sahipleri kampüse girmek istemekte haklıydı, çünkü ellerinde belediyenin vermiş olduğu resmi bir karar vardı ve aylardır üniversite yönetimi tarafından oyalandıklarını söylüyorlardı.
219 OTOBÜSE DÖNÜŞÜM
Ancak, yıllardır dolmuşlarla idare eden ODTÜ’ye durup dururken niçin özel halk otobüs hattı verilmişti? ODTÜ’lü öğrenciler daha ucuza ve daha konforlu yolculuk yapsın diye mi? Zannetmiyorum. Şöyle ki; 17 Ağustos 2012 günü UKOME’den çıkan karar kentin batı koridorunda çalışan 219 özel halk otobüsünün yeni eklenen hatlarla birlikte çeşitli güzergahlarda dönüşümlü çalışmasını öngörüyordu. “Peki, Sincan hattındaki bu otobüsler, niye başka yerlere kaydırılıyordu?”
Bu iki sorunun da yanıtını Ankara Midibüs ve Halk Otobüsleri Derneği Başkanı Kurtuluş Kara verdi.
KÖRÜKLÜLER GELİYOR
Telefonla görüştüğümüz Kara, “Sincan bölgesine büyük körüklü otobüsler geldiği için, Büyükşehir Belediyesi bu bölgedeki otobüsleri başka hatlara dağıttı” dedi. Toplu taşımada uzun vadeli planların yapılmadığı günlük çözümlerle idare edilen Ankara’da plansızlığın son mağduru özel halk otobüsleri olacaktı ki, imdada UKOME kararı yetişti. Şimdilik, yeni düzenlemenin mağduriyet zinciri, ODTÜ dolmuşlarında son bulacak gibi gözüküyor. Çünkü, bu otobüsler ODTÜ hattında çalışmaya başlarsa, dolmuşlardan daha ucuza yolcu taşıyacak ve haliyle öğrenciler de otobüsleri tercih edecek. Öğrenciler için iyi haber ama hat alabilmek için yüzbinlerce lira yatıran dolmuşçular için kötü...
Otobüs hattı sahipleri itirazlarını güvenliklerin üzerine araçlarını sürerek dile getirmişlerdi. Dolmuşçuların itirazı ne ölçüde, ne şekilde olur bilemiyoruz ama ortalık yeni tartışmalara gebe gibi duruyor. Zaten, bir kentte toplu taşıma sektöründe bu kadar büyük rantların oluşmasına izin verirseniz, bu tür kavgaların da yaşanması kaçınılmaz oluyor.
Zan altında bırakan iddia
ODTÜ’nün izin vermediği özel halk otobüsçüleri, üniversite yönetimine suçlamada bulunuyor. Şoförler ve hat sahipleri adına açıklama yapan Ankara Midibüs ve Halk Otobüsleri Derneği Başkanı Kurtuluş Kara, “ODTÜ yönetimi aylardır bizi neden oyalıyor anlamış değiliz. Acaba, ODTÜ’ye çalışan dolmuş sahiplerinin üniversite yönetimiyle bir organik bağı mı var?” diye soruyor. ODTÜ yönetimi, üniversite kapısında eylem yapan otobüsçülere ne açıklama yapmıştır bilmiyoruz ama, iki güvenlik görevlisinin yaralandığı olay sonrası dahi kamuoyuna aydınlatıcı bir açıklama yapmaması, bu iddialar karşısında üniversiteyi zan altında bırakıyor.
Düzgün yapın ortasını bulun
Çankaya Belediyesi, aylar önce başladığı Kuğulu Park yenileme çalışmasının 14 Şubat’ta biteceğini duyurdu. Daha önce de Bülent Tanık, yılbaşı partisini burada yapacaklarını söylemiş ancak, çalışma yetişmediği için bu isteği gerçekleşememişti. Belediye Başkanı Tanık’ın böyle bir söz verip de çalışmanın yetiştirilememesi bir başarısızlık mıdır? Başarısızlıktır. İhale süreciyle birlikte çalışmanın yaklaşık beş ay sürmesi uzun mudur? Uzundur.
Bunlar madalyonun bir yüzü. Diğer yüzüne gelince. Büyükşehir Belediye Başkanı Melih Gökçek, Kuğulu Park’ta yenileme çalışmaları yapan Çankaya Belediyesi’ni eleştirerek, “Altı ay oldu, daha ortada bir şey yok. Ben yapsam bir hafta, taş çatlasın 15 günde biterdi” dedi. Bu açıklama bize 70 Gün Altgeçidi’ni hatırlattı. Gökçek’in 70 günde bitirmekle övündüğü altgeçitte balık adamlar kurtarma operasyonu yapmıştı. Ankara’da bunun bir ortası yok mudur? 15 günde de bitirmeyin, beş ay da uzatmayın. Düzgün yapın, ortasını bulun.
Paylaş