Paylaş
Kahraman, tarım arazileri, yer altı suları, arkeolojik sitleri ve turizm alanlarının da belirlendiği çevre düzeni planını 79 kentin tamamladığını bir tek Kilis’le Ankara’nın bitiremediğini söylüyordu.
İki ilde de planı Özel İdare’den beklediklerini kaydeden Kahraman, Ankara’ya biraz daha süre verdiklerini eğer tamamlanmazsa planı bakanlık olarak kendilerinin yapacaklarını açıkladı.
MECLİS’İ BEKLİYORUZ
İl Özel İdare Genel Sekreteri Adem Ceylan’ın Kahraman’a yanıtı ise, planın bitirilemememiş olmasından daha ilginçti. Dün, gazetemizde “79 kent yaptı biz yapamadık” başlığıyla yayınladığımız haberi okuyamayanlar için tekrarlıyorum. İki yıldır çalışmaların sürdürüldüğünü belirten Ceylan, şu yanıtı vermişti:
“Önümüzdeki günlerde Büyükşehirlerin yeniden yapılanmasıyla ilgili mevzuat TBMM’de onaylanırsa, bu çalışmalar Büyükşehir belediyesine devredilecek. Olmaz ise de biz çalışmalara devam ediyoruz.”
NASILSA BÜYÜKŞEHİR YAPAR
Yani devreden devredene... Tüm Türkiye’de 79 kentin tamamladığı planı sonlandıramamışsınız, umudu da Meclis’te çıkmasını beklediğiniz bir yasaya bağlayarak, topu Büyükşehir Belediyesi’nin kucağına atmakta bulmuşsunuz.
Gidişat şunu gösteriyor, İl Özel İdaresi henüz ne aşamada olduğu meçhul planı Büyükşehir’e devredecek. Bakanlık da Büyükşehir Belediyesi’nden devralacak.
Yani bitirilemeyen metroları Ulaştırma Bakanlığı’nın devralmasının ardından Ankara’da yerel yönetimlerin yapması gereken bir işi daha bir başka bakanlığın devralması söz konusu. Burada metrolarla ilgili bir parantez açmakta fayda var.
YAPAN YAPIYOR
Büyükşehir Belediye Başkanı Melih Gökçek, metroların devri sürecinde bu kadar büyük bir projenin yerel yönetimler tarafından tamamlanmasının mümkün olmadığını söylüyordu fakat, önümüzdeki bir Bursa örneği görmezden geliniyordu.
Ankara’da şu an bitirilmiş metroların toplam uzunluğu yaklaşık 23 kilometre. Nüfusu Ankara’nın yarısı kadar olan Bursa’da ise şimdiye kadar 29 kilometre metro hattı hizmete sunuldu. Bu hatta 7 kilometrelik bir ekleme daha yapılıyor ve yenileri için de projeler hazırlanıyor. Şehir merkezinde ise beş kilometrenin üzerindeki tramvay hattı hizmet vermeye başladı. Bunların hepsi tamamen belediye tarafından gerçekleştiriliyor. Bursa’daki sistemin hafif raylı olduğu ve metrodan daha ucuza mal olduğu itirazı gelebilir. Fakat, rakamlara baktığınızda vagonların yolcu kapasitesi ve hızları hemen hemen aynı ve Bursa’daki hattın da büyük bir kısmı yer altından geçiyor. Dolayısıyla toplu bir şekilde yolcu taşımak ve trafiği rahatlatmak amacına belediye kaynaklarıyla da ulaşılabiliyor.
BULURUZ BİR BAKANLIK
Bu parantezi kapatıp, esas konumuz Çevre Düzeni Planı’na dönecek olursak, bu plan da bakanlığa devredildiğinde, şimdiden uyaralım bu devretme hastalığı Ankara’da yerel yönetimlerde kronik hale gelebilir. Başlayalım, yarım bırakalım, nasıl olsa bitirecek bir bakanlık buluruz...
Paylaş