Paylaş
Kimin ne tür ihmali var, detaylı araştırmanın ardından ortaya çıkacaktır. Şimdilik bildiğimiz tek şey ortada bir ihmal olduğu. Bu olaydan yola çıkarak, Makine Mühendisleri Odası Ankara Şubesi’ne hepimizin evde, işte, gezmede kullandığımız asansörlerin denetimlerinin ne durumda olduğunu sorduk.
10 asansörden 9'u tehlikeli
Yenimahalle ve Çankaya’da bu yıl denetlenen 5 bin 900 asansörden yüzde 82’si “Kesinlikle kullanılamaz” anlamına gelen kırmızı etiket almış. Ancak, herkes bu asansörleri kullanmaya devam ediyor.
Yalnızca Yenimahalle ve Çankaya rakamlarını verebiliyoruz çünkü, Elektrik Mühendisleri Odası’yla birlikte hareket eden Makine Mühendisleri Odası merkezde sadece bu ilçe belediyeleriyle anlaşmalı olduğu için bu bölgelerde denetim yapabiliyor. Diğer bölgelerin akıbeti meçhul...
Denetim sonucunda yüzde 8 oranında “bazı eksiklikleri var” anlamına gelen sarı etiket konulan asansörlerin yalnızca yüzde 10’u “Kullanılabilir” demek olan yeşil etiket alabilmiş.
Yönetimler arkamızdan etiketi kaldırıyor
Apartman ve site yönetimlerine denetimler sonucunda eksikliklerin giderilmesi için üç aylık süreler verildiğini kaydeden Oda yetkilileri, bakın ne diyor:
“Maalesef toplumumuzda, asansör kullanım bilinci oluşmadı. Denetimin ardından, kesinlikle kullanılamaz haldeki asansöre kırmızı etiket yapıştırıyoruz. Pek çok apartman ve site yöneticisi, ev sahiplerinin tepkisinden çekinip, biz çıkar çıkmaz arkamızdan etiketleri söküyor.
Belediyelerin eli kolu bağlı
Yönetimlere, eksikleri gidermeleri için üç aylık süreler veriyoruz, ancak bunları pek de dikkate alan olmuyor. Bu işin kanunda cezi müeyyidesi de yok. O yüzden belediyelerin de eli kolu bağlı. Biz kullanılamaz olan asansörleri belediyelere bildiriyoruz, onlar da gelip tutanak tutuyor, kapatın diyor, şalteri indiriyor ama daha fazlasını yapamıyor.”
Hangi mantıkla
Dün sabah, Oran tarafından gazeteye doğru gelirken, karşı şeritte trafik polisleri, metrobüs yolunu ihlal eden araçları çevirmiş ceza yazıyordu. Ceza yazılan yer, Başkent’te trafiğin neredeyse hiç sıkışmadığı Ahlatlıbel köprüsüne yaklaşık 500 metre uzaklıktaki bölge. Ceza kesmenin amacı metrobüsün yolunu rahatlatmaksa eğer, Karakusunlar kavşağından Ahlatlıbel köprüsüne kadar olan bu yol, zaten her daim boş. Üstelik hafta sonu sabahın erken saatinde trafik boşken, diğer araçlar bu yolu kullansa ne fark eder, kullanmasa...Amaç, trafiğin sıkıştığı daha merkezi yerlerde bu hattın diğer sürücüler tarafından kullanılmasını engellemek olmalı. Tabi eğer hafta sonu sabahın erken saatinde yapılan bu trafik uygulaması, araç değil amaçsa...
Paylaş