Paylaş
Bu geleneğe uymak isteyen Ankara Büyükşehir Belediyesi, tesis sayısını denk getiremeyince, çareyi taksi duraklarıyla meydan saatlerini 214’ün içine yedirmekte buldu.
Böylece Erdoğan, belki de farkında olmadan 14 Ocak’ta Ankara Arena’da katılacağı toplu açılış töreninde, köprülü üst geçitlerin yanında, 100 adet taksi durağıyla 33 adet meydan saatini de açmış olacak. Bunun yanında yaya üst geçitleri, köylere yapılan içme suyu arıtma tesisleri, pazar alanları ve hanım lokalleri de açılışı yapılacak tesisler arasında.
Bu tür bir yaratıcılık örneğinden yola çıkarak, önümüzdeki açılışlar için, tesis sayısında zorlanmalar yaşanırsa benim de naçizane önerilerim olacak.
- Otobanlara konulan New Jersey bariyerleri mesela tek tek sayılabilir. Sonuçta koca bir yol ‘tesis’ ediyorsunuz.
- Bu yolların kenarlarına dikilen ağaçlar da bir nevi tesistir bence. Meydan saati tesis oluyor da, ağaç niye olmasın?
- Köylü temiz su içsin diye kurulan arıtma tesisi de, açılış yapmaya değerse şayet, evlerimize gelen her metreküp su da, tesis hanesine işlenebilir belki...
- Üst geçitleri teker teker saymışlar anladığım kadarıyla. Öyle değil de, merdiven basamakları da açılış defterine birer birer eklensin ki; tesis sayımız az gözükmesin.
TATSIZLIK YAŞANMADAN
ODTÜ Yolu’nda sona gelinirken, asfaltı gören sürücüler de, kaçak göçek bu yolu kullanmaya başladı bile... Hafta sonu, “20 yıl bekledik, 20 gün duramadık” başlıklı haberimizle tehlikeye dikkat çekmiştik. Fakat yol, 100. Yıl-Eskişehir Yolu arası sabırsız Ankaralılar tarafından kullanılmaya devam ediyor. Dün gazeteye gelirken, vaziyeti görmek için o yolu ben de kullandım. Gerçekten de, büyük iş makinelerinin arasından ilerleyen sürücüler, hem kendi canlarını hem de inşaat alanında çalışan işçilerin hayatını tehlikeye atıyor. Şu anda bu yol, olası bir kazaya o kadar açık ki; herhangi bir tatsızlık yaşanmadan, yol ve işçi güvenliği adına önlem alınması herkesin hayrına olacaktır.
Paylaş