Paylaş
Otomotiv bugün ekonominin lokomotifi olduysa bunda Hürriyet’in desteği de büyük. Ben aynı anda bu 2 amiral gemide yer aldığım için kendimi şanslı hissediyorum. Gazetecilikte 23’üncü yılımı tamamladım 24’e doğru hızlı adımlarla ilerliyorum. Bu sürede yazılı ve görsel medyada yer alıp, ekonomi ve otomotiv haberleri hazırladım. Bir süreden beri de ‘360 derece’ stratejisiyle birlikte internete yani hurriyet.com.tr’ye de haberler ve analizler yazıyorum. Yazılı ve görsel medyadan farklı olarak internette haber tüketiminin hızı ve etkilerinin anında ortaya konulması geleneksel yapıdan biraz farklı. Okuyucuların anlık tepkilerini, okunma rakamlarını görmek ve haberlerin etkilerini hızla tespit edebilmek gerçekten etkileyici. 9-16 Kasım tarihleri arasında hurriyet.com.tr’de yayınlanan haberlerin okunma sonuçları da doğru ve zengin içeriğin nasıl etkili olabildiğini gösteriyor. Çünkü 6 günde 1.8 milyon kişi otomotiv haberlerimi okumuş. İnternetteki bu sonuçlara Hürriyet gazetesinin tirajına bağlı ulaştığı okuyucu rakamlarını da eklediğimiz zaman bir haftada 3 milyonun çok üzerinde kişinin otomotiv haberlerine ‘Hürriyet Dünyası’ndan ulaştığını ortaya koyuyor. Kısaca ‘360 derece’ stratejisiyle her yerdeyiz, bekleriz...
SEKTÖRÜN ARTIK BİR POLİSİ DE VAR
PEUGEOT Türkiye Genel Müdürlüğü görevine İbrahim Anaç’ın atanması ile Türkiye’de yer alan 45 otomotiv markasından 44’ünü artık Türkler yönetiyor. Bugün Türkiye’de sadece 1 markanın genel müdürü yabancı kaldı. O da Honda Türkiye Genel Müdürü Takuya Tsumura. Japon yönetici adeta türünün son örneği gibi...
Daha önce de yazdım uluslararası markalar artık yerel yönetici stratejisine yöneldi. Pazarı daha iyi koklayan, bayilerle, müşterilerle daha iyi iletişim kurabilen yerli yöneticiler tercih edilmeye başlandı. Zaten doğrusu da buydu.
İbrahim Anaç’ın Nissan’dan Peugeot’nun Genel Müdürlüğüne atanmasıyla ilgili bir kaç şey dikkatimi çekti. Peugeot kısa bir süre önce de Nissan’dan Emre Özocak’ı transfer etmişti. Peugeot Türkiye Pazarlama Müdürü Mehmet Akın’ın da Nissan kökenli olduğu düşünülürse, 3008 ve 5008 ile SUV sınıfında atağa kalkan Fransız markanın Türkiye’de yeni bir ‘Qashqai rüzgârı’ estirmeye çalıştığı ortada. Diğer ayrıntı ise otomotiv sektörünün asker kökenli yöneticilerden sonra artık polis kökenli bir genel müdürünün de olması. 1990 yılında Polis Akedemisi’nden mezun olan İbrahim Anaç, 5 yıla yakın polislik yapmış, komiser rütbesindeyken ayrılmış. Kendisine yeni görevinde başarılar dilerim.
İKİNCİ EL OTODA GELECEĞE DÖNÜŞ
TEMMUZ ayında ‘Çakal savar bir uygulama’ başlığıyla otomotiv veri şirketi Cardata’nın ikinci el fiyatlandırma uygulamasından bahsetmiştim. Uygulama ile herhangi bir aracın ikinci el değerini öğrenmek isteyenlerin, araç bilgilerini girerek güncel fiyata 10 saniye içinde anında ulaşabildiğini yazmıştım. Kendim de bizzat test etmiştim. Bu sayede sektörün ikinci el araç fiyatlarıyla istedikleri gibi oynayan kişilerden (çakal) kurtulabileceğinden bahsetmiştim.
Şimdi aynı şirket sıfır bir otomobil almak için bayi bayi gezerek ya da web sitelerinde saatlerce karşılaştırma yaparak zaman harcamak istemeyenler için yeni bir uygulama geliştirmiş. Cep telefonunuza veya bilgisayarınızı indireceğiniz bu ücretsiz uygulama sayesinde sıfır araçların fiyatlarını ve donanım özelliklerini anında karşılaştırarak birkaç saniyede en uygun çözümü bulabiliyorsunuz. Ama en önemlisi bu uygulama sayesinde bugün alacağınız sıfır aracın gelecekte ulaşacağı ikinci el değerini de öğrenme şansınız bulunuyor. Bu gerçekten önemli. Çünkü hepimizi araç alırken korkutan, “Bu aracı çok beğendim ama ileride kaça satabilirim, ikinci eli var mıdır?” veya “Tamam alayım da 3 sene sonra değeri ne olur?” sorularına cevap vermiş oluruyor.
Paylaş