SİZE gazetelerde pek okumadığınız bir haber vereceğim.
İstanbul Devlet Tiyatrosu yapımı Maksim Gorki’nin Ayaktakımı Arasında oyunu, Gorki’nin vatanı Moskova’da sahnelendi.
1 Haziran akşamı gerçekleştirilen oyun büyük ilgi topladı, alkışlandı, beğenildi.
Yazarın vatanında bu seyirciyi çekmek gerçekten çok önemli. Oyun İstanbul’da iki yıldır kapalı gişe oynuyor.
Mustafa Avkıran’ın yönettiği Ayaktakımı Arasında oyununda; Engin Cezzar, Payidar Tüfekçioğlu, Ali Sürmeli, İsmail Hakkı Sunat, Murat Karasu, Alptekin Serdengeçti gibi tiyatronun iyi oyuncuları var.
Engin Cezzar bu oyundaki başarısıyla, Afife Jale, Sadri Alışık, Selim Naşit ödüllerinde en iyi erkek oyuncu ödüllerini kazandı.
Ayaktakımı Arasında oyununda; yeraltında izbe bir barınakta hayata tutunmaya çalışan ayak takımıyla dehşetli bir yolculuk anlatılıyor.
Maksim Gorki’nin unutulmaz eseri en diptekileri anlatıyor. Seyirciyi tüm umutlarını yitirmiş ayaktakımı ile yüzleştiren, kaybedenlerin olağanüstü öyküsünü anlatan bir oyun.
Yurtdışında sanat alanındaki başarıları okudukça hiç kuşkum yok, seviniyorsunuz, mutlu oluyorsunuz.
Çünkü dünyaya bizi sanatın ve sanatçıların tanıttığı gerçeğini hepimiz öğrendik.
* * *
POP müziği sanatçılarının yurtdışındaki konserleri hakkında övücü yazılar çıkmasına alıştım, yadırgamıyorum. Popüler kültürün çeşitli alanları işgal etmesine de şaşırmıyorum.
Çoğunluk zevkinin azınlık zevkini yok etmesine karşı olsam da!
Tarkan’ın yurtdışındaki başarılarını bir kere okusam yeter ama her gün aynı başarının tekrar tekrar yazılmasına tahammül edemiyorum.
Tabii ki önemli bir başarı, bunu küçümsemiyorum. Popüler müziği takip edenlerle klasik müziği takip edenleri sayıca kıyaslamanın yanlış olduğunun da farkındayım.
Benim derdim bu tür başarılarımızın görmezden gelinmesi. Saygınlık anlamında popüler kültürün önüne geçen başarılardır çünkü onlar.
Hafif müzikçilerin konserini takip edenler, başka müzikçileri yok sayıyorlar.
Tarkan’ın konserinde 40 bin kişi varmış, gayet güzel.
Peki, Doğu-Batı Almanya birleştiğinde, duvarın önündeki konserde Leonard Bernstein yönetiminde Beethoven’ın Dokuzuncu Senfoni’si kaç kişi tarafından izlendi?
Bunu araştırmak aklımızdan geçmiyor.
* * *
POPÜLER kültür dışındaki elçilerimizle de ilgilenelim lütfen.