Paylaş
Bir zamanların seyirci rekorları kıran filmlerdeki bestelerden ne kaldı, onun istatistiğini bulamadım.
O şarkılardan kaçı bugün severek dinleniyor? Film eleştirmenleri bir araştırma yapsınlar, bizim hangi bestecilerimiz başarılı? O filmlerde oynayanlar bugün şarkılarıyla mı oyunculuklarıyla mı anılıyorlar?
Müzikle görüntü arasındaki bağ konusunda da her zaman bir sonuca varamadım.
Ancak televizyonda ya da sinemadaki başarılı filmlerin müziğinin, kendi başına görüntüsü olmadan ne kadar etkili bu sorunun yanıtını da veremiyorum.
Televizyonda çok seyredilen ‘Binbir Gece’ dizisinden edindiğim sonuçlara değineceğim.
Diziyi seyredenlerin bu dizinin kitabını aldığını kitapçılarda gözlemledim.
‘Binbir Gece Masalları’nın tamamını dilimize Âlim Şerif Onaran çevirmişti, daha sonra başka yayınevleri de yayımladılar.
Beğenilen dizinin kitabının satılmasını olağan karşılayabilirsiniz.
Ama kitabın yanı sıra Nikolay Rimski-Korsakov’un ‘Şehrazat’ CD’si de satılıyor; birçok kitapçıda kitap ile CD’yi yanyana gördüm.
Türk edebiyatının önemli kitaplarından yapılan dizilerin ilgi gördüğü ispatlandı.
İki kitabın adını vermekle yetineceğim:
Biri Halit Ziya Uşaklıgil’in ‘Aşk-ı Memnu’su diğeri de Reşat Nuri Güntekin’in ‘Yaprak Dökümü’.
Diziyi seyredenlerin, kitapçıdan şöyle istediklerini duydum: “‘Aşk-ı Memnu’nun romanı çıkmış, onu istiyorum!”
Bana kalırsa film ile müzik bütünleştiğinde daha etkileyici oluyor.
DİSKOTEĞİMDEN SEÇMELER
TRT Arşiv Serisi 35/ Türk Sanat Müziği Solo Albümler Serisi’nden çıkan Çiğdem Yarkın’ın CD’si...
Şef: Vahit Anadol
Paylaş