Paylaş
KLASİK ve caz müziğinin saygın dergilerinden Scala'da C'est Fazil (Bu Fazıl'dır), başlıklı yazıda, Fazıl Say'ın müziği, kişiliği üzerine övücü cümleler, yargılar yer alıyor. Çok sevindim, bir Türk piyanisti, bestecisi hakkında böyle bir yazının çıkmasına.
Tanzimat'tan beri süren, değişmeyen, alışkanlıklarımızdan mı nedir, yurt dışında yayınlanan övgülerden hemen etkilenirim.
İsterseniz genetik bir doğu hastalığı deyin, isterseniz az gelişmiş ülke kompleksi, isterseniz küreselleşme virüsü.
Say'ın Bach ve Stravinski CD'leri için de dergi sayfasında ayrı bir kutu içinde 'gerek yorum, gerek teknik açısından sehr gut (çok iyi)' yazılmış.
Türkçe yazılsın diyenlerin sitemlerine göğüs gererek başlığımı ben de böyle koydum.
* * *
HATIRLAYACAKSINIZ: Piyanist Vedat Kosal'ın iyileşmesi için gerekli olan mali desteği sağlamak amacıyla İstanbul'da ünlü Türk piyanistleri çaldı.
O zaman Fazıl Say, yurt dışındaydı, gelemedi, vaatte bulundu, şimdi onu yerine getiriyor. Boğaziçi Üniversitesi'nde bugün saat 20.00'de daha önce Türkiye'de seslendirmediği eserleri icra edecek.
Programda, çağdaş çok sesli müziğimizin iyi bestecilerinden Kamran İnce'nin depremzedeler için yaptığı beste de var.
Say'ın Boğaziçi Üniversitesi'nde konser öncesi yapacağı etkinlik bence çok önemli. Saat 16.00'da yalnız öğrencilerin katılabileceği söyleşili bir programda Bach, Beethoven, Debussy'nin eserleri, kendi besteleri üzerine konuşacak ve çalacak.
Böyle konuşmaların müzikseverler, dinleyiciler için çok yararlı olduğu inancındayım.
Çünkü, onun gibi iyi bir icracı olmak dışında besteleriyle tanınan, bu alanda kendinden söz ettiren bir müzikçiden çok yararlanacak yeni şeyler öğreneceklerdir.
Fazıl Say, Türkiye'de bir konser dizisine de katılıyor.
Yarın akşam saat 20.00'de Lütfi Kırdar Konser Salonu'nda Gürer Aykal yönetimindeki İstanbul Borusan Filarmoni Orkestrası eşliğinde, Çaykovski'nin 1. No.'lu piyano konçertosunu dinleyeceğiz.
Bütün ünlü piyanistlerin çaldığı bu eserin Fazıl Say yorumunu merak ediyorum.
Say, turnesine Ankara ve İzmir'de devam edecek.
Çaykovski'nin 1. No'lu piyano konçertosunu seslendirmeyi düşünmeyen İvo Pogorelich bile sonunda bu bestenin cazibesine dayanamamış, Claudio Abbado'nun yönettiği orkestra eşliğinde çalmıştı.
* * *
MÜZİKSEVERLER için Fazıl Say haftası başlıyor.
Paylaş