Piyanist Feyzi Aslangil’i andık

GEÇEN pazar akşamı özel bir lokantada Feyzi Aslangil’i andık.

Haberin Devamı

Piyanist dostumuz Nihat Demirkol, unutulmaz piyanisti anlattı, fotoğraflarını sergiledi.

Beni de bu geceye davet ettiler.

Türk müziğini seven, bilen bir davetli grubu vardı.

Feyzi Aslangil’i çok dinledim, özellikle KüçükÇiftlik Park’taki konserlerde.

Aslangil, İstanbul Radyosu’nda pazar günleri saat 14.00’te saz eserleri çalardı. Türk müziği bestelerinin piyanoda çalınması ustalık ister.

Ondan sonra gelen, Türk müziği icra eden piyanistler vardı, onları da o gece saygı ile andık.

Enise Can (keman)-Fulya Apaydın (piyano) ikilisi de İstanbul Radyosu’nda saz esereri icra ederlerdi.

Piyanist Feyzi Aslangil’i andık

Feyzi Aslangil’e sevgimden daha önce yaptıklarımı anlatmıştım.

Haberin Devamı

İtalya’da Bologna Çocuk Kitapları Fuarı’na gittiğimde, elektronik aletlerin satıldığı Budrio’ya gidip Teac marka makaralı bir teyp almıştım. Onu İstanbul’a getirdim.

O teypte çalmak için TRT’deki Aslangil kayıtlarını aldım. Daha sonra da bu kayıtları Kalan Müzik’e verdim, CD’sini çıkardılar.

Demirkol’un annesi oğlunun piyano öğrenmesini istemiş, bu arzusunu da gerçekleştirmiş.

Demirkol, pazar akşamı hem onun çaldığı eserleri icra etti hem de bir piyanist olarak Aslangil’in tekniği üzerine bizi bilgilendirdi.

Onun yer aldığı topluluklarla ilgili fotoğrafları gösterdi. Sanatçıların arasında ailemle birlikte gittiğim Türk müziği çalınan gazinolardaki sanatçıları tanıyarak eski günlere bir yolculuk yaptım.

Selahattin Pınar’la tanışıp konuşmuşluğum vardır. Nota satan Şamlı İskender’in Beyazıt’taki yerinde onunla karşılaşırdım.

Pınar’la Aslangil’i kayık sefasında izledik o fotoğraflardan.

Demirkol hem çaldı hem de açıklamalarda bulundu, doğrusu zevkli bir gösteriydi.

Sanatçıya gelen mektuplardan örnekler okudu.

Demirkol’un ‘Alaturka Piyano Resitalleri’ adlı bir projesi var.

Piyanist Feyzi Aslangil’i andık

Haberin Devamı

Proje ilk kez 2013 yılında, İzmir Kültür Sanat ve Eğitim Vakfı’nın (İKSEV) daveti ile ‘Türk Müziği Günleri’ kapsamında seslendirilmiş.

Ankara, İstanbul ve İzmir’de icra edilen repertuvar 15-17 Nisan tarihlerinde Azerbaycan’da sahnelenecek. 

SANATÇININ özgeçmişi:

Piyanist Nihat Demirkol, 1961 yılında Ankara’da doğdu.

1966 yılında mandolin, 1969’da piyano çalmaya başladı ve müzik eğitimini özel dersler ile sürdürdü.

Cumhurbaşkanlığı Senfoni Orkestrası viyola sanatçısı Rifat Akaltan’dan nota ve solfej öğrendi.

Başta Turhan ve Mülkiye Toper olmak üzere, Kadri
Şarman, Cahit Ünyaylar,
Ali Şenozan
ve Avni Anıl ile Türk musikisi teorisi ve repertuvar, Ankara Radyosu sanatçısı piyanist Erkan Yüksel ile
piyano çalıştı.

Haberin Devamı

1982 yılında Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi İktisat ve Maliye Bölümü’nden mezun oldu.

Çeşitli toplulukların kuruluşunda bulundu, yönetti. Çeşitli ödüller kazandı.

Onun icra tarzı şöyle anlatılmakta:

Nihat Demirkol, piyanoyu bir Batı müziği enstrümanı gibi çalmaz.

Sol el icrası, sürekli ve anlık bir doğaçlamaya dayanmaktadır.

Sağ eldeki Heterofonik yorumu, neoklasik üslûptadır.

Feyzi Aslangil ve Erkan Yüksel ekolünü yansıtmaya çalışmaktadır.

20’yi aşkın bestesi vardır.”

      

PİYANODA Türk müziği de çalınır dedirten bir icracı.

 

Yazarın Tüm Yazıları