Dergiler arasında

Sakıp Sabancı Müzesi Resim Koleksiyonu’ndan seçmeler sergisi devam ediyor.

Haberin Devamı

Serginin adı, ‘Tanzimat’tan Cumhuriyet’e Ressam Hocaların Ressam Öğrencileri’.

500 parçalık müze koleksiyonundan seçilen 115 başyapıt bir arada.

SSM Müdürü Dr. Nazan Ölçer, Milliyet Sanat’ta Seray Şahinler’in sorularını yanıtlıyor:

“Uzun zamandır sergilenmemiş bu eserleri gündeme almaya karar verdik. İnsan elindekinin kıymetini sonra anlıyor. İzleyiciler kendi sanatçılarına daha farklı bakacak.”

Dergideki diğer konulardan seçmeler:

‘Yeni sezonda neler var’ bölümünde seyredeceğimiz filmlerin değerlendirmesi yapılmış. Burçin S. Yalçın hazırlamış.

Naim Dilmener’in kısa bir süre önce kaybettiğimiz Hasan Saltık üzerine yazısı: ‘Hasan olmasa bu albüm çıkmazdı.’

Seray Şahinler, Ahmet Ümit’in yeni romanı ‘Kayıp Tanrılar Ülkesi’ ile ilgili önemli bir uyarıda bulunuyor: ‘Çok sesliliği kaybedersek çökeriz.

Haberin Devamı

Baba her zaman tek otorite olarak sunuldu. Beni çoğulculuk ve çok seslilik ilgilendiriyor. Bu topraklarda doğan herkes dünya vatandaşı.’

Milliyet Sanat’ın bir de kitap eki var.

(Milliyet Sanat Dergisi, Temmuz 2021)

‘TUNA’ DERGİSİ

TUNA Dergisi’nin kapağı: ‘Birinci Dünya Savaşı’nda – Avusturya–Macaristan-Osmanlı İttifakı’.

Kapak Dosyası’nın yazısı:

‘Birinci Dünya Savaşı’nda Türk Cephelerindeki Avusturya-Macaristan Askeri Birlikleri’ - Osman Saral.

‘Ren’e Karışan Ruhi Su Türküsü’: Selçuk Ülger’den Ruhi Su’ya anılar birikiminden hoş bir bakış.

Bir sayfada da ‘Mülteci’ şiiriyle Abdülkadir Budak var.

(Tuna, Temmuz – Ağustos – Eylül)

ÇAĞDAŞ ŞİİR DERGİSİ: BUZDOKUZ

ŞİİR Teori Eleştiri Dergisi ‘Buzdokuz’un ilk yazısının başlığı, ‘Çağdaş Şiirden Yana’:

“Şiirin gerisinde olduğu gibi ötesinde de bir hikâye (mythos) saklıdır. Şiirimizi yaparken bir şekilde kendi hikâyemizi de yaparız. Bu kendilik hikâyesi gerçek ile gerçek olmayanın iç içe geçtiği küçük bir yalanlar ansiklopedisi gibidir. İnsanın otobiyografyası, şiir yoluyla dile gelirken kişisel bir mitolojiye de dönüşür.

Çağdaş şiiri bir karşı mitoloji olarak okumamız gerekir. Hayal ile gerçeği uygunsuz bir zeminde bir araya getiren şiirsel imgelem, yitip giden üstü örtülü bir hakikati aydınlatır.

Haberin Devamı

Öznel bir mitolojiye dönüşen çağdaş şiir, bu yoksunluk anlatısını da beraberinde getirir. Zaten anlatı da yokluğun yıkıntılarında varlığı yeniden inşa etme girişimi değil midir?”

Birkaç satırını aldığım bu yazı, çağdaş şiirin niteliğini sıralıyor.

Cengizhan Genç – Hayriye Ünal’ın ‘Karpal Tünel Sonatı’ yazısı okunmasını istediğim ürünlerden biri.

Atakan Yavuz’un ‘Biraz da ağla Descartes’i, Vüs’at O. Bener’in bir hikâyesinden esinlenerek yazılmış.

Bugünden yarına bakan bir dergi.

(Buzdokuz, Şiir, Teori, Eleştiri, Temmuz – Ağustos)

FÜRUZAN ÖZEL SAYISI

SÖZCÜKLER bu sayısında Füruzan’a özel bir yer ayırmış.

Naci Çelik Berksoy’un kırk yılı aşkın bir zaman önce çektiği Füruzan fotoğrafları ve bir de yazısı var: ‘Fotoğraflar Hakkında.’

Haberin Devamı

Mekân Belgrad Ormanı ve Yeşilçam Eczanesi.

Naci Çelik Berksoy’un bir başka yazısı da yılların öncesinden bize önemli notları sunuyor.

Behçet Necatigil’in 1973’te 40’ıncı sanat yılında Harbiye’deki Yapı Endüstri Merkezi toplantı salonunda yaptığı konuşmadan notlar.

Bir şiir severin okuması gereken notlar.

Füruzan’la ilgili yazılara gelince:

‘Füruzan İçin’ – Fadime Uslu.

‘Hakikatin’ Acısı, Kurmacanın Gücü: ‘Benim Sinemalarım.’

‘Suat’ın Serencamı Ya Da Tanpınar’a Batıdan Bakmak’ – Tahir Abacı.

Şiirimiz üzerine iyi bir şairin önemli yazısı: ‘1979’un Şiir Yapıtları Üzerine Genel Bir Değerlendirme’ – Yaşar Miraç.

Yazı 1940 öncesi ozanlardan başlıyor.

(Sözcükler, Temmuz – Ağustos 2021)

Yazarın Tüm Yazıları