Dergiler arasında

VİRÜS

Haberin Devamı

Yeni sayının ‘Fırçasından...’ bölümünün ressamı Cuma Ocaklı.

‘Elinden’ bölümünde İlhan Berkin el yazısı şiir ve mektupları yer alıyor.

Ozan Öztepe, Evliya Çelebi ve İlhan Berk’in metinlerinde insan ve mekân ilişkileri bağlamında üç yüz yıllık köprü kuruyor.

Şiir sayfalarının arasında 2020 Nobel Edebiyat Ödüllü Amerikalı şair Louise Glück’ın Türkçede ilk kez yayımlanan dört şiirini bulacaksınız. Çeviriler Güven Turan ve Sinan Fişek’e ait.

Oğuz Demiralp, ‘Tersine mi, Mersin’e mi?’ yazısında; Heinrich von Kleist’in ‘Kukla Tiyatrosu Üzerine’sini ve Halide Edip Adıvar’ın ‘Maske ve Ruh’unu irdeliyor.

Barış Önder’in söyleşi bölümündeki yazısı: ‘Müzikle geçmiş yarım asır: Bülent Ortaçgil’.

Ali Cengizkan’ın şiiri: ‘Çiğ Gibi Bir Çığ’.

A. Ömer Türkeş’in önemli bir incelemesi: ‘Romanların Merceğinden Türk–İslam Sentezi’. 

Haberin Devamı

Evrim Altuğ: ‘Sanat Tarihine Bir Yankı: Yeter Söz Hanefi’nin...’

MİLLİYET SANAT

Bu sayıda kapağına çocukları sanatla tanıştırma üzerine Sinan’ın annesi Ayşegül Sönmez’in kişisel deneyimlerinden yola çıktığı konuyu taşıyor.

Sönmez çocukluk yıllarındaki sanat deneyiminin üzerinden bugünün çocuklarının deneyimine uzanıyor ve nelerin yapılmaması gerektiğini de yazısında işliyor.

Babam gece yatmadan önce önemli kitapları bana okuyordu, çünkü eğilimimi anlamıştı.

Derginin plastik sanatlar sayfalarında ayrıca yeni medya sanatının dünya çapındaki ismi Refik Anadol ile yapılmış bir röportaj, Dirimart’taki ‘Başka Her Şey Uzak’ sergisi üzerine bir değerlendirme yazısı yer alıyor.

Selin Gürel, sinema sayfalarında yer alan yazısında Hollywood’un cinsel istismar gibi suçların ifşasıyla şekillenen ‘iptal kültürü’nü ve ‘iptal edilen’ ünlülerin sözde samimiyetlerini tartışmaya açıyor.

Derginin edebiyat sayfalarında ise bu ay Yapı Kredi Yayınları’ndan ‘Klara ve Güneş’ adı kitabı yayımlanan Kazuo Ishiguro’nun yabancı kaynaklardan derlenen röportajını okuyabilirsiniz.

HÜRRİYET GÖSTERİ

Füruzan’ın ‘Parasız Yatılı’ kitabının yayımlanışının 50. yılında Füruzan’la Ulaş Bager Aldemir’in yaptığı röportaj derginin ilk yazısı: ‘Öğrenmek özgürlüğün hayat ağacıdır’.

Haberin Devamı

Gülseli İnal’ın yazısı: ‘Zamanları aşarak çağların üsluplarını bir arada sunan antoloji: ‘Şiirlerde İstanbul’.

Tuğrul Tanyol’un şiir dünyasında 50 yılı / Bâki Ayhan T. – Tuğrul Tanyol.

2000’li yıllar şiiri ve gizdeş yaşantısalcılık düşüncesi odağında Enis Batur Şiiri - Koray Feyiz.

Bilinçaltımızın çarpıcı biçimde işlendiği roman ‘Tutunamayanlar’ - Tacim Çiçek.

Türler Arasında Yolculuk - Zehra Betül Yazıcı.

KİRPİ ŞİİR

Enis Batur – ‘Ben var yazmak’.

Sevin Okyay – ‘Vesile lâzımmış meğer’.

Melek: Mavi Sessizlik – Homero Aridjis – Armağan Ekici.

Levent Karataş – ‘Günüm Böyle Geçiyor’.

1957’de diyorlar ki... / Oktay Rifat Horozcu.

TUNA

Sanata Kondurulmuş Ölümsüz ‘Öpücük’ - Gustav Klimt.

Haberin Devamı

Yener Güneş – ‘Viyana’yı Tanımak İçin Dikkatlice Bakın Klimt’in Eserlerine’.

Kapak Dosyası: ‘Viyana’nın Sanat Dokusunu Değiştiren Ressam Gustav Klimt – Pelin Munar.

Gustav Klimt (1862–1918)

Keman sanatçısı Efe Turumtay: Türkçe, Sırpça, Almanca şarkılar söylüyoruz entegrasyon adına güçlü bir mesaj veriyoruz – Gizem Serin.

YİTİK SÖZ

Mustafa Ruhi Şirin’in şiiri: ‘Kim Yazar Kim Yazamaz?’

Mustafa Aydoğan - ‘Tanpınar Üzerine Notlar’.

Erol Çetin – ‘Kierkegaard: Yalnız ve Hüzünlü Bir Hakikat Yolcusu’.

KONSER DİNLEYEN SİNCAP

PAZAR günü TRT 2’deki konser saatini kaçırmıyorum.

Bu hafta Viyana’daki konser salonunda İspanya’daki Navarra Senfoni Orkestrası, Frederic Chaslin yönetiminde Mario Lanza’ya Saygı konserini verdi. Solist tenor Joseph Calleja’ydı. Opera aryalarını seslendirdi.

Haberin Devamı

Konserden önce de müzik yazarı Vefa Çiftçioğlu ile orkestra şefi Antonio Pirolli de konserin şefi ve solisti üzerine bir konuşma yaptılar.

Mario Lanza’nın ‘Büyük Caruso’ filmini anımsadım, ardından da diskoteğimden bir CD çekip Caruso’yu dinledim.

Orkestra üyeleri nasıl giyinmişlerdi?

Elbiselerine pek bakmadım ama hepsi farklı renklerde desensiz, düz kravat takmışlardı. Bir gökkuşağını andırıyordu.

Ünlü opera solisti Barbara Hannigan da Mozart partisyonlarını alıp parkta yüzü koyun yatarak okumaya başladı. Etrafında da bir sincap dolaşıyordu. Belki de dinliyordu. Neden olmasın?

Yazarın Tüm Yazıları