Bedri Rahmi İzmir’de

İSTANBUL dışındaki etkinlikler, festivaller, retrospektif sergileri beni mutlu eder, bu mutluluğumu da daima yazıya dökerim.

Haberin Devamı

İzmir’de Folkart Galeri’de kapsamlı bir Bedri Rahmi Sergisi açıldı.

Serginin küratörleri: İbrahim Örs ve Hanefi Yeter.

Serginin başlığı şu: “Sevmek güzel meslek reis”.

Sergi kataloğunun ilk sayfasında Bedri Rahmi’nin bir şiiri var:

“Biz dünyadan gider olduk

Kalanlara selâm olsun

Ama hep böyle gidecekse bu dünya

Kalanlara haram olsun”

Bedri Rahmi gibi hem ressam, hem hoca, hem şair, hem yazar olan biri, her yönüyle resimseverlerin ve edebiyat okurlarının ilgisini çekiyor.

Ressamın Yemini’ni okuyun, sonra da sergiyi gezin.

Sergide hem Bedri Rahmi’nin hayatını izleyeceksiniz hem de önemli yapıtlarını göreceksiniz. Ayrıca ona ait başka objeler de hayatı ile sanatının kesiştiği noktaları gösteriyor. Sanatçının en güzel fotoğrafları, en tanınmış eserlerini bu sergide görebilirsiniz.

Haberin Devamı

Bedri Rahmi’nin farklı türlerdeki çalışmaları, hayatının ve sanatının değişik dönemleri de fotoğraflarla bezeli sayfalarda okunabiliyor, seyredilebiliyor.

Çeşitli koleksiyonlardan ve ailenin elinde bulunan malzemeden oluşan serginin İzmir’de açılması benim için ayrı bir önem taşıyor. Bugüne kadar çoklukla İstanbul’da düzenlenen sergilerde eserleri yakından görülebilecek Eyüboğlu’nun eserleri İzmir ve çevre illerdeki sanatseverler tarafından daha yakından görülebilecek.

***

KATALOGDA kimlerin yazısı var?

Hıfzı Topuz, ‘Bedri Rahmi Paris’te yazısında 1954’te başlayan dostluğunu yazıya getiriyor.

Ahmet Hamdi Tanpınar, ‘Bedri Rahmi’nin Sergisi’ yazısının ilk paragrafında ressamı bakın nasıl övüyor:

“Bedri Rahmi son günlerde, çoğu bu yazın mahsulü olan tablo, desen, suluboya ve etütlerden mürekkep bir sergi açtı. Bize çok sevdiğimiz sanatıyla tekrar karşılaşmak, paletine, zengin fantezisine, eşya ile konuşma edasına, hülasa her an oluş halinde bir dünya gibi kaynayan ruhunun cümbüşlerine bir daha hayran olmak fırsatını verdiği için aziz ressama ne kadar teşekkür etsek azdır.”

Ara Güler, ‘Bedri Rahmi Eyüboğlu’ yazısını aşağıdaki cümleyle noktalıyor:

“Bedri gönül adamıydı, öyle yaşadı, öyle olmayı sevdi. Öyle olmasaydı, ne mavileri, yeşilleri, sarıları bulurdu, ne de kelimelerin ardında gizlenen şiir denen sevgiyi.”

Haberin Devamı

Aziz Nesin, ‘Bedri Rahmi’ye Mektup’unu, “Sevgili Bedri Rahmi: Yaşamanın yeri ve zamanı olmaz ve sen bunu çok iyi bilerek yaşadın” diyerek noktalıyor.

İlhan Berk, ‘Bedri Rahmi’nin Yaşamında yazısında, onun kalenderliğini, içtenliğini, halk adamlığını, hiç değişmeyen bu özelliklerini sıralıyor.

Mehmet Pesen, ‘Bedri Rahmi Eyüboğlu’nun Ardından’da, nasıl usta çırak ilişkisine inandığından örnekler veriyor.

Turan Erol, ‘Hocam Bedri Rahmi’de; ressamlığını, şairliğini ve dostluğunu kaleme almış.

Yaşar Kemal, ‘Yedi Yürekle Giden’de; “Onu bizim kuşak uzun yıllar izledi, şiirlerini, resimlerini, kişiliğini” diyor.

Ferid Edgü, ‘Aşkın Resimleri’nde ondaki aşk temasını benzersiz işleyişini bir cümlede özetliyor: “Eski yeni, yerli yabancı pek az ressamın yapıtlarında böylesi bir aşkın izdüşümleriyle karşılaştım.”

***

Haberin Devamı

İYİ bir ressamın yapıtlarını bu sergide görebileceksiniz.

Yazarın Tüm Yazıları