Yaşamak için çalışmak mı, çalışmak için yaşamak mı?

Serdar Turgut günlerdir İspanyollar’ın çalışma tarzları üzerine komik şeyler yazıp duruyor.

Haberin Devamı

Ülkeye 50 milyon turist gelmesine rağmen tek kelime İngilizce bilmemeleriyle, gün içinde açık dükkan bulunmamasıyla dalgasını geçiyor.

Haklı, hiç bize göre değil bu durum...

Sabah 10’da işbaşı yapar, 14’e kadar çalışırlar İspanyollar.

Bu arada saat 11’de de kahvaltı molaları vardır.

14’te kapattıkları dükkanlarını saat 17’de açıyorlar.

Kimisi için 3 kimisi için 3,5 saatlik bu süre ya yemekle ya dinlenmekle geçer.

17’de yeniden açtıkları dükkanlarını 19’da kaparlar.

Çok yorucu bir tempo değil mi?

* * *

Bu konuyla kafa bulan Serdar Turgut’a bir İspanyol fıkrası anlatayım;

“Sabah 10’da işbaşı yapıp 11’de kahvaltıya çıkan iki İspanyol konuşuyormuş;

- Gel şurada bir kahve içelim, demiş biri...

Diğeri yanıt vermiş;

- Saat 14’e çok az kaldı, uykumu bölmek istemiyorum.”

İspanyollar da böyle kendileriyle dalga geçiyorlar.

* * *

Haberin Devamı

Ne zaman İspanya’ya gelsem Serdar Turgut gibi kafaya takıyorum bu konuyu...

Sonra da düşünüyorum;

Onların dingin akan bu yaşam tarzları mı doğru, bizim 12 saat bitmeyen, birbirimizi yiyip bitiren koşuşturmacamız mı?

Bunun yanıtını da yıllardır İspanya’da yaşayan bir arkadaşım verdi...

“İspanyollar yaşamak için çalışır, biz çalışmak için yaşarız” dedi.

Kimsenin büyük hırslarının olmadığı bir yaşam tarzıdır bu:

İki evim olsun, kira gelirim olsun, son model araba alayım, bankaya para koyayım, oğlana da başını sokacak bir ev bırakayım derdinde değildir kimse...

Bunlar hayatı boyunca birbiriyle didişen, bu arada yaşamayı unutan biz Türkler’e ait özelliklerdir.

Serdar’a sorsam hangisini istersin diye ne yanıt verir acaba?..

İspanyol tarzını gözü kapalı tercih edeceğinden gram şüphem yok ama yapamaz...

Çünkü beyaz da olsa o da bir Türk’tür...

O yüzden benim gibi İspanyollar’ın yaşam tarzlarına kafayı takar durur...

Yeni gözdem: Caroline...

Bizde 18 Nisan’da gösterilmeye başlayacak ama Barcelona’da her taraf Benicio Del Toro’nun yeni Magnum reklamlarıyla dolu...

Altın rengi Magnum’un yeni yüzü o...

Bu reklam filmi sayesinde Angelina Jolie’yi gönül tahtımdaki yerinden eden bir güzelle tanışma fırsatım oldu;

Caroline de Souza Correa...

1979 doğumlu Caroline, Star Wars’ta, Hızlı ve Öfkeli’de oynamış ama bugüne kadar dikkat çekici bir çıkışı yok... Brezilya doğumlu...

Kadınlar, Magnum’un yeni reklam filmini Benicio için izleyecekler ama biz erkeklerin Caroline gibi çok daha geçerli bir sebebimiz var haberiniz olsun.

Caroline’le tanışmaya hazır olun...

Haberin Devamı

Yeni dönem reklamlar

Geçen gün Bir Kadın Bir Erkek’te portatif bir boya tabancasıyla duvarın boyandığı bir sahneye rastladım.

Skeç tamamen duvarı boyama üzerine kuruluydu.

Bir süre sonra bir alt bant reklam belirdi ekranda; Bosch, boya tabancaları...

Dizide kullanılan boya tabancasının aynısıydı ve onun reklamı yapılıyordu.

Anlaşılan Bosch Bir Kadın Bir Erkek’in yapımcılarıyla reklam anlaşması yapmış, sadece o boya tabancası üzerine bir skeç yazdırmıştı...

Yeni dönem reklam anlayışı bu...

RTÜK dizilerde ürün yerleştirmeyi yasakladığı için firmalar markanın görülmediği, isminin anılmadığı ama tarif edildiği bu yeni reklam anlayışını keşfettiler şimdilerde...

RTÜK kurallarını çiğnemeden reklam yapmanın yolu bu artık.

Tam bu konuyu yazmaya hazırlanıyordum daha çarpıcı bir örnekle karşılaştım.

Geniş Aile dizisinin bu hafta yayınlanan bölümünün tamamı bu anlayışla çekilmişti.

Dizinin üç karakteri para kazanmak için cips tadı keşfetmeye çalışıyorlardı...

Hangisi birinci olursa şirketin yüzde bir ortağı olacaktı.

Anladınız herhalde Doritos’un son reklam kampanyası bu, şu sıralar yaptığı lezzet yarışmasını Geniş Aile senaryonun tamamına yedirmiş, bir bölümün senaryosunu satın almış.

Senaristler de senaryoyu Doritos’un istediği şekilde yazmış.

Dizinin hiçbir sahnesinde marka görünmüyor, adı geçmiyor ama hepimiz anlıyoruz neden bahsedildiğini.

Doritos’un Bosch’un yaptığı gibi alt bant reklamı neden kullanmadığını ise anlamadım.

Belki seyircinin gözüne çok sokmak istemediler.

Dizinin bir bölümünü ya da tamamını satın alan bu reklam anlayışı firmalara pahalıya patlasa da önümüzdeki dönemde artacağından hiç şüphem yok...

Yazarın Tüm Yazıları