Sen istiyor marka ülke olmak, uzatacak sezon!

PUTİN’in beklenmedik klarkı ile Olga’yla Boris’e istemeden de olsa bir süreliğine elveda dedik.

Haberin Devamı

Ki, ilişkimiz zaten epeydir pamuk ipliğine bağlı gidiyordu. Başlangıçta her evlilik gibi, her şey toz pembeydi. Rus komşular akın akın Bodrum’a, Antalya’ya geliyor, bacağı 2 metro kızlar plajlardan, burnu votka kırmızısı erkekler barlardan fışkırıyordu. Abromoviç, Çeşme’den biiç satın alıyor, teknesiyle ve verdiği partilerle ilgili efsanelerin biri bitip biri başlıyordu. Hatta iş daha o kadar ilerledi ki, bu aşk uğruna Marmaris’te, Antalya’da sadece Ruslara hizmet veren oteller açıldı. Gidiyorsun otele diyor ki, Türk müşteri kabul edemiyoruz. Neden? Otelimiz sadece Rus müşterilerimize hizmet veriyor. Ama otel Antalya’da. Sırtımızı her türlü vermişiz Ruslara; yerli turizmi, haydi geçtim Avrupalı kaliteli turisti hiç kaale almamışız, hizmet standartlarımızı yükseltmek yerine Rus arkadaşlara votkayı dayamak işmize gelmiş, şimdi ağlayana sormazlar mı “alçaklara kar yağıyor üşümedin mi? Sen bu işin sonunu hiç düşünmedin mi?” Ben sorarım arkadaş.

Haberin Devamı

Sen istiyor marka ülke olmak, uzatacak sezon


Pastan küçüldüyse pazarını büyüt

Hep İtalya’dan örnek veriyorum biliyorum, ama tutamayacağım kendimi. Arkadaş, bir ülke yılın 12 ayı, yaz-kış-çamur kıyamet demeden bu kadar mı güzel pazarlanır? Tamam. Tarihtir, gustodur, yemektir hepsinin toplamı İtalya. Ama İtalyan turizmi aynı zamanda müthiş bir pazarlama projesi. Köyleri bile birer arzu nesnesi. En büyük numarası da yaş aralığına ve milletine bakmadan bütün dünyaya oynaması. Pastada bir kaç ülkeden pay almak yerine, pazarı büyütüp dünya üzerindeki her seyahat severin zihninde ortak bir İtalya algısı oluşturmak bunu, dünya çapında görsellikle pekiştirmek.

Sen istiyor marka ülke olmak, uzatacak sezon


Mevsimler değiştiyse sen de mevsimini değiştir

Başından beri turizmde Türkiye’nin en büyük yanılgısı bu. Bir yaz destinasyonu ülkesi olarak algılanmaya çabalamak. Kardeşim bu ülkenin Kuzey Ege’sindeki bahar, Karadeniz’indeki erken sonbahar, Kars’ındaki kış, kış ortasındaki Antalya güneşi kimde var? Ya Bodrum – Çeşme? Dünya lüks turizmi liginin isimlerini 12 ay yazdırması gereken iki nefis destinasyon. Ama dünyaya doğru dürüst pazarlanamadığı için yılın 3 ayı dışında uğrayan, bilen yok!

Haberin Devamı

Sen istiyor marka ülke olmak, uzatacak sezon


Bodrum yerelliğini koruyarak dünya ligine girebilir mi?

Neden olmasın? Hatta tam da böyle olmalı. Geçtiğimiz hafta bu yazıyı kaleme almaya başlamışken, kafamda bu deli sorular, yanımda Türkiye’nin en iyi rehberi ve tarihçisi Saffet Emre Tonguç; kendimi Bodrum’da buldum. Gel dedi, bir araştırma yazısı için Bodrum’a gidiyorum. İlk durağımız 4 yıl süren yapım aşamasından sonra bu temmuzda açılan Caresse Bodrum’du. Otel, 25 bin metrekarelik bir alana yayılmış, denize sıfır taş & ahşap bir otel ve villalardan oluşuyor. Ama beni ilgilendiren işin bu kısmı değil.

Sen istiyor marka ülke olmak, uzatacak sezon


Bodrumlu dünya oteli Caresse

Caresse Bodrum, dünyanın en ünlü üst segment ağırlama zincirlerinden biri olan Star Wood Luxury Collection konseptinin TR’deki ilk resort üyesi. Zincirin dünyada oteli bulunan noktalarından bazıları; Paris, Venedik, New York ve Toskana. Bodrum’daki ilk resort otelin mimarı da genç ve başarılı bir Türk ekip; Metex Mimari  Tasarım Ofisi'nden Sinan Kafadar ve Onur Özgül. Luxury Collection konseptinin her bir oteli, bulundukları şehre ya da bölgeye göre şekil alıyor. Yani mutfağında, mimarisinde, servisinde, destinasyon pazarlamasında sadece içinde bulunduğu şehri ön plana çıkarıyor.

Haberin Devamı

Sen istiyor marka ülke olmak, uzatacak sezon

Bu network’e dünyanın her yerinden ziyaretçi geliyor ve ülkelerinde aynı zamanda birer fikir lideri olan bu insanlar, zaman içinde otellerin bulunduğu şehirlerin gönüllü marka elçisi oluyorlar. Ve tabii, otelin en değer verdiği misafirlerin başında da Rus değil, Türk aileler başı çekiyor. Yılın 12 ayı açık oteller, benzersiz bir SPA deneyimi sunuyor. Elbetteki böyle bir yatırımı Türkiye’de yapmak, bu zincirleri Türkiye’ye gelmeye ikna etmek kolay değil, ama görünen o ki, imkansız da değil. Dünya liginde yer almak istiyorsak artık yılın 12 ayı yaşayan, yerel motiflerle ön plana çıkan destinasyon pazarlaması yapmaya mecburuz.

Yazarın Tüm Yazıları