Paylaş
Ne ola ki bunlar diyorsanız hemen anlatabilirim. Çünkü ben de son projem olan ve Ege Çağdaş Eğitim Vakfı işbirliği ile yaptığım ‘Ezber Bozan Kızlar’ı, bu yöntemler ile fonlamaya karar verdiğimden hem dünya hem de bizdeki örneklerini inceledim. Önce kitabi anlatımla; “Sosyal girişimcilik toplumsal bir sorunu veya ihtiyacı belirleyerek, bu sorunun ortadan kaldırılması veya ihtiyacın giderilmesi için girişimcilik prensiplerini kullanarak kalıcı çözümler üretmek, toplumsal sorunlara yenilikçi çözümlerle yaklaşmak ve bu çözümleri geniş ölçekte uygulamak.”
Yani, ekonomik anlamda girişimci oluyorsunuz ama aynı anda toplumsal bir soruna da çözüm üretmeye çalışıyorsunuz. Gelirinizin bir kısmı toplumsal bir oluşuma hizmet ederken bir kısmı da sizin projenize maya oluyor. Bence sosyal girişimciliğin en büyük farkı, yüksek bilince hitap etmesi. Yani, alışverişinizde temel motivasyon ilkel güdünüzden değil, aklınız ve sağduyunuzdan geliyor.
Mesela ‘Ezber Bozan Kızlar’ ülkemizdeki eğitim konusu ve kız çocuklarının güçlendirilmesine hizmet edecek bir proje.
Peki kitlesel fonlama nedir? İmece’nin yeni hali... Yani projenizi anlatıyorsunuz ve halktan destek bekliyorsunuz. Yani projenizin sermayesi için ne bankaya ne de büyük yatırımcılara gitmiyorsunuz. Dünyada müthiş yaygın, milyonlarca dolara varan fonlamalar yapılıyor. Bizdeyse henüz Fongogo, Arı kovanı gibi sitelerle yeni başlıyor. Bu konuda bilimsel çalışmalar da yapılıyor ki birini de Ege Üniversitesi’nden Prof. Aylin Göztaş ve ekibi gerçekleştiriyor. Kendisiyle ‘Sivil Toplum Medyası’ konusunda yaptığım röportajı da yakında vereceğim.
Kısacası, dünya her anlamda başka bir yere gidiyor, takipte olmakta fayda var...
Paylaş