Sen ben bizim oğlan oyunu..

Pazar günü Ortaoyuncular’da Ferhan Şensoy’un yazdığı Kiralık Oyun’u izledim. Kiralık Oyun’da kadro sağlam: Ferhan Şensoy, Nefrin Tokyay, Rasim Öztekin, Okan Bayülgen, Ali Çatalbaş, Elif Durdu, Ebru Soyuerden, Özgü Namal.. Oyun ünlüden geçilmiyor.

İyi ki geçilmiyor, onlar da olmasa Ferhan Şensoy’un 20 yıl önce yazdığı oyununda doğru dürüst izlenecek bir şey yok.

Ferhan Şensoy’un, konut sorunundan yola çıkarak özde ‘mülkiyet’ kavramının doğasını tartıştığı oyununun metni bugün için biraz ‘basit’ geldi bana. Türkiye’deki zengin-fakir çatışmasını, bankadaki parasının hesabını bilmeyen bankerle, kirasını bile ödeyemediği için sokağa çadır kuran kiracıya indirgeyerek anlatmak, izleyiciye sahnede ‘SinemaTürk’ü izletmek gibi bir şey..

Emlakçıları ‘kiracılara’ kadın bulan p...venk olarak resmetmeye itirazım yok. Ancak bugün emlak işinde kurumsallaşmış Reha Medin’leri, Turyap’ları düşününce haliyle insan ‘nereden nereye’ geldik, oyun hálá ‘orada’ kalmış diye düşünüyor. Sonra Danıştay kararları ile güçlenen kiracı hakları, orta sınıfın ‘mülk’ sahibi olmasına olanak sağlayan mortgage sistemi, işçi bloklarından uydukentlere geçiş.. Oyun hepsini ıskalıyor..

Geriye sadece ünlüler kalıyor. O konuda da şanssız olduğumu düşünüyorum. Oyunu, oyuncuların oyunu iyice yaydıkları bir günde izledim. Bayülgen, Berlin’den ayağının tozuyla gelmiş. Her haliyle konsantrasyon sorunları yaşıyordu. Çizdiği emlakçı tipine ilk beş dakika sonra hakim olamadı, Zaga’daki Okan Bayülgen gibi oynamaya başladı.

Bayülgen’in Rasim Öztekin’le Özgü Namal’la yaşadıkları ‘gülme’ krizleri görülmeye değerdi. Gülme krizleri oyunu biraz ‘Sen ben bizim oğlan oyunu’na dönüştürdü ama yine de gülme krizlerini izlemek keyifliydi. Bayülgen gerçekten iyi bir oyuncu. Tiyatroya daha ciddi bir projeyle ve daha zaman sorunu yaşamayacağı bir dönemde dönseymiş, kesinlikle daha iyi olurmuş.

Ali Çatalbaş, Elif Durdu, Nefrin Tokyay hepsi sıkı oyuncular. Onları sahnede izlemek iyi duygular yaşatıyor insana. Özgü Namal sahnedeki performansıyla oldukça şaşırttı beni. Çok yetenekli, gelecekte çok daha iyi projelerde, çok daha başarılı olacağının izlenimini edindim. Rasim Öztekin yine Ortaoyuncular’ın yıldızı. Mükemmel oynuyor, oyunculuğu keyif veriyor.

Ferhan Şensoy’a gelince.. Şensoy bir Türk dili cambazı.. Şensoy’un, Kiralık Oyun’dan çok daha iyi metinleri var. Kiralık Oyun belki de dil cambazlığını en az gösterdiği oyun.. Şensoy’un oyunculuk performansı hiçbir zaman yazarlık ‘dehasını’ yakalayamıyor, yakalayamayacak da..

Umutsuz vaka mıyız

Başbakan Erdoğan Türkiye’nin her sorununu çözdü, çözemediği sadece 2007’deki Cumhurbaşkanlığı sorunu kalmıştı. Şimdi de ona el attı.. Niye Türkiye böyle bir ülke? Niye Başbakan olan iki gün sonra Cumhurbaşkanlığı’na uzanıyor? Yoksa hiçbir Başbakan’ın Türkiye için yapabileceği bir şey yok mu? Umutsuz vaka mıyız? Rahmetli Özal da ‘tıkanınca’ Çankaya’ya çıkmamış mıydı?..

‘Cumhurbaşkanı her yasayı veto ediyor, önümüzü tıkıyor’ bahane.. Gerçek, ‘Ne yapabilirim ki?’ sorusuna yanıt verememek ve doğru dürüst proje üretememek. Gerçi iyi ki proje üretilemiyor. Bir üretilse Türkiye yasak Kuran kursundan geçilmeyecek..

Kutlarım..

Açıkhava konserlerinde Özcan Deniz’le Leman Sam buluştu.. İngilizce opera söylemeler, sonra davul eşliğinde türkü çığırmalar.. Özcan Deniz’i kutlarım.. Eski arabesk imajını değiştirmek için Leman Sam’dan daha iyi bir ‘ortak’ bulamazdı. Hülya Avşar için tenis oynamak neyse, Özcan Deniz için de Leman Sam aynı şey..

Garipsedim..

İbrahim Tatlıses, Florya’daki Active Sivil Atış Poligonu’nun açılışına katılmış.. Elinde silahla poz vermiş.. Hatta eline silah almış ve hünerini göstermiş.. Garipsedim. Niye böyle bir güç gösterisi? Niye böyle bir varolan ‘maço erkek’ imajını pekiştiren davranış? Niye hálá yoğurdu üfleyerek yemek gerektiğini anlamamak? Niye hatalardan ders almamak? Sonra medyayı suçlamak ve sessizlik orucuna girmek.. Garipsememeliydim..
Yazarın Tüm Yazıları