Paylaş
KUŞADASI'na gidip de Güvercinada'yı görmeyen yoktur.
Turizmin bu gözde beldesine isim babalığı yapan Güvercinada, şu günlerde, ilginç bir proje ile gündemde.
Dünyaca ünlü eğlence merkezleri Disneyland'ların kurucusu ve işletmecisi Disney World, Güvercinada'yı eğlence adası yapmak istiyor.
Çocukların olduğu kadar büyüklerin de ilgisini çeken Disneyland'ların yaratıcısı şirketin amacı, Ada'da, eski ve ortaçağı yeniden canlandırmak.
Ancak, bunu yaparken tarihsel dokuya kesinlikle zarar vermeyecek.
Yani; 16'ncı yüzyılda inşa edilen ve günümüzde hala dimdik ayakta olan kale ile Mora isyanı nedeniyle denizden gelecek saldırılara engel olmak için Sığla Sancağı Mütesellimi İlyas Ağa'nın yaptırdığı surlara dokunulmayacak.
Belediyenin de sıcak baktığı proje için şirket yetkilileri önümüzdeki ay Kuşadası'na gelecek.
Güvercinada'nın havadan ve karadan görüntülerini alan Disney World yetkilileri, önerilerinin kabul edilmesi durumunda hemen düğmeye basacak. Eğlence adası için tüm yatırımı da ABD'li firma üstlenecek.
Gerçekleşmesi durumunda proje iki açıdan önem taşıyor:
Birincisi, Kuşadası'nın turizm açısından değeri artacak.
İkincisi, Güvercinada sonunda hak ettiği değeri bulacak.
Kuşadası'nın geçen yılın ortalarında ‘‘betonlaşma, turistik tesislerin teknolojiye ayak uyduramaması ve tutarsız fiyat politikası’’ gerekçe gösterilerek 2001 satış programından çıkarıldığı hatırlandığında bu projenin beldeyi yeniden hak ettiği konuma getirmek için başlatılan çabalara artı bir ivme kazandıracağı kuşkusuz.
1950'lerin sonunda yapılan mendirekle adalıktan çıkarılıp tahribatına davetiye çıkarılan Güvercinada'daki yılların ihmalini silmek için de önümüzde tarihi bir fırsat olduğu su götürmez gerçek.
*
TURİZM Bakanlığı, geçtiğimiz günlerde 2001 yılı tanıtım çalışmaları için start verdi. Bakanlık, bu yıl 12 milyon turist, 10 milyar dolar gelir hedefliyor.
Türkiye'nin, tarihinde ilk kez 10 milyon turist hedefini yakalamasından umutlanan turizmciler ise, beklentilerini yükselterek, yeni hedefi belirledi: 50 milyon turist, 50 milyar dolar turizm geliri.
Bunun gerçekleşmemesi için hiçbir neden yok. Gereken tek şey inanmak.
Türkiye; doğa, güneş, iklim, tarih, kültür gibi özelliklere sahip az sayıda ülkeden biri. Bunu çok iyi değerlendirmek zorunda. Bunun için de devletin yeni turizm bölgeleri ilan etmesi, yeni tahsisler açması; yerli ve yabancı yatırımcıları, marka yatırımcıları çağırması gerekiyor.
*
İŞTE, dünya markası bir kuruluş, Disney World, kendi isteğiyle Kuşadası'nda eğlence adası kurmak istiyor.
ABD Orlando ve Fransa Paris'e her yıl milyonlarca insan çeken Disneylandlar'ın bu ülkelere kazandırdığı döviz de cabası.
Gelin ele ele verelim ve bu fırsatı kaçırmayalım.
Kazanan hem Türkiye, hem Kuşadası, hem de Güvercinada olsun.
Yoksa, Kuşadası'na adını veren bu tarihi ada zaten bakımsızlıktan yok olup gidecek.
Paylaş