Türk markası Decorum's dünya pazarında

TGSD'nin toplantısında, milletvekili adayları Kürşad Tüzmen, Nur Ger, Zeynep Göğüş, marka ve Türkiye'nin imajı üzerinde önemle durdular.

Bu ikisi ayrılmaz bir ikili.

Zira imaj düzeltmek için tanınmak; bunun için de marka şart.

Söz markadan açılmışken bir Türk işkadınının başarısından söz etmek istiyorum: Gaye Çevikel.

Çevikel
esasında oldukça yaratıcı bir ailenin ferdi.

Çünkü kocası Yalçın Çevikel, Sultans of the Dance'ın fikir babası.

Gaye Çevikel, yaklaşık 10 yıl önce, modern tasarım ürünlerinin satıldığı Decorum's’u açıyor. Alessi, Kosta Boda gibi ünlü tasarım firmalarının ürünlerini Türk tüketicisine sevdiriyor.

Türkiye'de tasarım alanında bir markanın çıkmamış olması Gaye Çevikel'i zoru denemeye itiyor.

1999 yılında, Milano'da yaşayan Türk tasarımcı Defne Koz ile anlaşıyor ve Decorum's markasıyla bardak koleksiyonu çıkartıyor.

‘‘Liquids’’ bardak koleksiyonunun tasarımdan ürüne dönüşmesi 20 ay almış.

Gaye Çevikel başarı hikayesini şöyle anlatıyor: ‘‘Elimde çanta 7 ay Decorum's markasına distribütör bulmak için dolaştım.’’

Neticede Amerika'da çok iyi bir distribütörle anlaşıyor ve Decorum's markasının ilk koleksiyonu New York'ta Hediye Fuarı'nde sergileniyor.

Fuardan sonra zaten işin arkası çorap söküğü gibi geliyor.

Decorum's koleksiyonu şimdi İtalya, Fransa, Avustralya, Japonya, İskandinav ülkelerinde satılıyor. Sadece ABD'de Decorum's satan kırka yakın tasarım mağazası var.

Defne Koz'dan sonra Çevikel, ABD'de yaşayan başka ünlü bir tasarımcı Ayşe Birsel ile anlaşıyor.

Halen Renault arabalarının iç dizaynını yenileyen Birsel'in, Decorum's için tasarladığı banyo aksesuvarları koleksiyonunun adı ‘‘lale’’.

Çevikel
, ‘‘lale’’ koleksiyonunu Londra'da Myhotel'e satmayı başarmış.

12 Kasım'da açılacak butik otelin banyolarında Türk markası ‘‘Decorum's’’un tasarımı olacak anlayacağınız.

Gaye Çevikel yeni projeler peşinde.

2003 yılı ağustos ayında kendi standının olacağı New York Hediye Fuarı'na bu kez yabancı bir tasarımcının koleksiyonuyla katılacak.

Adını sır gibi sakladığı tasarımcı esinlenmek için İstanbul'a da gelmiş. Zira Çevikel'in amacı ‘‘çağdaşı Türk kültürüyle yakalamak.’’

Giyim sanayicileri Meclis'te neler yapacak

‘‘MECLİS'e göndereceğimiz milletvekilleri sorunlarımıza sahip çıkacak mı?’’ sorusunun aklınızı kurcalamaması mümkün mü?

Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği (TGSD), seçim öncesi üyelerinin yüreklerine bir nebze su serpmek için sektörden milletvekileri adaylarını biraraya getirdi ve ‘‘seçilirseniz ne yapacaksınız’’ diye sektörü yakından ilgilendiren beş tane spesifik soru sordu.

Meselá sorunun bir tanesi şöyleydi: ‘‘Uluslararası pazarda Türk hazır giyim sanayinin pazar payının artırılabilmesi için ne gibi stratejiler düşünüyorsunuz?’’

Böylelikle sektörün içinden dört, sektör konusunda uzman üç milletvekili adayını dinleme fırsatını bulduk: Nur Ger (CHP), Selami Özdemir (CHP), Okan Oğuz (DYP), Fuat Çakıroğlu (MHP), Kürşad Tüzmen (AKP), Zeynep Göğüş (CHP) ve Hüseyin Mert (DSP).

Nur Ger, ‘‘Giyim sanayi projelerinin önünü açmak, dünya ile rekabet edebilmek için oraya gidiyorum’’ diyor.

Meclis'te sektörün öbür eli olmaya ve ‘‘Made in Turkey’’ markasına saygınlık kazandırmaya söz veriyor.

Nur Ger ve diğerlerinden duyduklarım, beş sorunun tam olarak cevabı olmasa da, sektör adına son derece umut vericiydi. Ancak onları dinlerken TGSD'nin toplantısından beklediğimi bulmadığımı düşündüm.

Neydi beklediğim?

Milletvekili adaylarının, bağlı oldukları partilerin beş spesifik soru konusunda ne gibi çalışmalar yaptığına değinmeleri. Meselá CHP, Türkiye'nin lokomotif sektörlerinden tekstili yeniden canlandırmak için ne gibi stratejiler üretmiş?

MHP yerli yatırımcıların yurt dışına kaçmalarını engellemek için ne planlıyor.

Bunları duymak isterdim.

Bunlar yoktu; zira anladığım kadarıyla, siyasi partilerimizin, sektörlerle ilgili çalışmalar yapacak teknik ekipleri, donanımları yok. Tekstilin, turizmin önemini kavrayıp kavramadıklarından emin değilim. Oysa, Batı'da siyasi partiler, özellikle umut vaat eden sektörlerle ilgili ciddi çalışmalar yapıyorlar.

İngiltere Başbakanı Tony Blair'in seçim kampanyası sırasında bilişim sektörüyle ilgili sözlerini hatırlayın.

Bilişimi bir numaralı sektör yapacağını söylemişti.

İngiltere'de muhalefet partilerinin ‘‘gölge kabinelerinde’’ bile sektörlerle uğraşan ‘‘ticaret ve endüstri’’ bölümleri mevcut.

Sorunları iyi bilen milletvekili arkasında partisinin desteği olmazsa ne kadar sesini duyurabilir ki?

Ceket küçük geldi

ESKİ Dış Ticaret Müsteşarı Kürşad Tüzmen, AKP'den milletvekili adayı olunca bazı kesimlerden tepki çekmişti. Tüzmen, tepkilere karşın doğru seçim yaptığının inancında.

‘‘25 yıllık kariyerimde hiç açık vermedim, böyle devam edeceğim’’ diyor.

Tüzmen'in AKP'nin kuracağı yeni kabinede Dış Ticaret'ten sorumlu Devlet Bakanı olacağı söyleniyor.

Bir şey kesin. Tüzmen, Türkiye'nin kozlarını ve ne yapması gerektiğini çok iyi biliyor. Zaten kendisi de ‘‘Müsteşarken bazı şeyleri değiştirmek için çok uğraştık, ceket yetmedi. Bu yüzden şimdi sırtımıza daha büyük bir ceket geçirdik’’ diyor.
Yazarın Tüm Yazıları