Paylaş
Oyunu yavaş yavaş, her yeri kurcalayarak oynamaya çalıştım ve haritadaki her kilidi açarak yaklaşık 12 saatte Resident Evil Village'ı bitirdim. Yüksek fiyatına karşın hayli kısa bir oyun süresinden söz ediyoruz. Ancak oyunun sunduğu atmosfer, müzikler, efektler ve bunun gibi pek çok detay ince ince işlenmiş. Oyun aslında basitçe sizi kurguda ne varsa oraya doğru hızla yönlendiriyor. Yolunuzu kaybetme şansınız pek yok.
Oyunun başında Ethan ile daha hiçbir şeyden haberimiz yokken gece karanlığında ilerlerken duyduğumuz o sesler, adrenalini artıran müzikler... YouTube üzerinden de izlemeyi deneyebilirsiniz, ancak oynarken ben iki ileri bir geri gidebildim ilk anlar. Belki biraz tadını çıkarmak için, belki de gerçekten ışıkları kapatıp kulaklığı takıp oynadığımda beni rahatsız ettiğinden... Ama tüm bunlar bile zaten serinin bu son oyununun doğru bir noktada olduğunu gösteriyor.
Oyunun sunduğu hikayeden zevk alabilmek için oyunu dikkatli bir şekilde oynamak, detayları gözden kaçırmamak gerekiyor. Yoksa hikayedeki birçok noktada boşluk olduğunu düşünebilirsiniz. Yani girdiğiniz odalarda tüm notları okuyun, bu sayede hem hikayeyi adım adım kavrayacak hem de neyle yüzleşeceğinizi göreceksiniz. Elbette bu notların arasında düşmanlarınızın zaafını da fark edecek ve saldırırken bu notların faydasını göreceksiniz.
Oyundaki bütün notları bulmak, hazineleri, birleştirilebilen eşyaları ve saklanmış kristalleri fark etmek için oldukça dikkatli ilerlemeniz gerekiyhor.
Biraz oyun hikayesinden bahsedelim. Resident Evil BioHazard'dan da hatırlayacağınız Ethan Winters'ın hikayesi kaldığı yerden devam ediyor. Eşi mia ile 'rosemary' isminde bir kızları olmuş. Ethan her ne kadar Louisiana'da yaşadıklarını unutmak istese de her an orayı, orada yaşanılanları düşünüyor. Mia ise bu olaylardan pek bahsetmek istemiyor. Ethan, Rose'u yatırdıktan sonra Mia ile akşam yemeği yemek için masaya oturduğu esnada elektrikler gidiyor ve olaylar başlıyor.
Gözümüzü açtığımızda kendimizi karın altında, tuhaf bir yolda buluyoruz. İçinde bulunduğumuz araç kaza yapmış ya da bir saldırıya uğramış. Oyun bunu açıklamıyor. Karda yolumuzu bulmaya çalışarak ilerliyoruz ve sanki Ortaçağ'dan kalma, Doğu Avrupa'da bir köye ulaşıyoruz. Ancak bu köyde ters giden bir değil pek çok şey var. Karşılaşacağınız yaratıklar ve onların liderleriyle boğuşurken, Ethan'ın kızını kurtarmaya çalışacaksınız.
Resident Evil Village grafik ve atmosfer anlamında ise çok başarılı bir oyun. Kapı işlemelerinden heykellere, duvardaki motiflerden tablolara kadar gerçekten de ince bir işçilik söz konusu.
Oyunda gözlemlediğim bir kusur ise zaman zaman meydana gelen 'frame' düşmeleri... Resident Evil Village'ı PS5'te oynadım ve Ray Tracing aktif olduğunda 60 fps seyreden oyun nadiren de olsa frame düşmeleri ile karşınıza çıkıyor. Ancak yayınlanancak bir güncellemeyle bu sorunun çözüleceğini düşünüyorum. Dikkatli oyuncular, bu noksanlığı fark edecektir.
Sonuç itibariyle Resident Evil Village korku ve aksiyon dengesini iyi dengelemiş. Hikayenin detaylarını etrafı araştırarak öğrenebildiğiniz gibi bu araştırma durumu aynı zamanda gerilimi tetikleyen en önemli unsur. Hem kapalı mekanlarda hem de köy kısmında sürekli tetik üzerinde ilerliyorsunuz. Korku unsurları bazı noktalarda jump scare dediğimiz yönteme bağlı kalsa da oyunun genel atmosferinin gerilimi yukarıda tuttuğunu da söylemem gerekiyor.
Son olarak oyunun bir VR sürümü de olsaymış hedefi 12'den vururmuş.
Paylaş