Paylaş
Hiç bıkmadan, yorulmadan Dark Souls 3, FIFA 17, Overwatch gibi pek çok oyunda şanslarını deniyorlardı. Dört günlük ziyaretçi bilançosu ise yaklaşık 90 bin kişiydi. Aklıma geçtiğimiz yıl yapılan League of Legends Şampiyonluk Ligi Türkiye Büyük Finali geldi. Fenerbahçe Ülker Sports Arena'daki finali 15 bine yakın genç izlemişti.
Bu büyük potansiyeli bir kez daha gözlerimle teyit ettikten sonra ESpor’a neden kayıtsız kalamayacağımızı geçmişten bugüne örneklerle anlatmaya çalışacağım;
Riot Games ve LoL
Yıllar önce pek çoğumuzun internet cafelerde kulaklıklar takıp oynadığımız DotA ve Counter Strike gibi oyunlar ESpor kavramının temel taşlarını oluşturuyor. Türkiye’de ise Riot Games ofisinin açılmasıyla birlikte League of Legends (LoL) özellikle gençler arasında kısa sürede yaygınlaştı. Bununla birlikte eğlenmek için oynanan oyunlar bambaşka bir hal aldı. Artık klavye başında geçirilen her saniye bile değerli hale geldi. Sınırları o kadar genişledi, öylesine profesyonel bir seviyeye ulaştı ki oyunlar için şu ana kadar dünya çapında 300 milyon dolara yakın para ödülü dağıtıldı. Rakamlar giderek artmaya da devam ediyor.
Rekor Evil Geniuses’da
DotA 2’den elde edilen takım gelirleri de oldukça çarpıcı. Kuzey Amerika tabanlı Evil Geniuses bugüne kadar ESpor’dan 15 milyon dolara yakın para kazanan ilk takım oldu. Henüz 10 milyon barajını aşan başka bir DotA 2 ekibi bulunmuyor.
Faker gibisi yok!
Riot Games’in hayata geçirdiği League of Legends kısaca LoL’a baktığımızda ise üç kez dünya şampiyonu Lee "Faker" Sang-hyeok ismini görüyoruz. Bu arenanın pek çoklarına göre Messi’si… Faker bugüne kadar LoL’den sponsorluk gelirleri hariç 1 milyon dolara yakın para ödülü kazandı.
Messi de var Iniesta da
Takım arkadaşı Bae “Bengi” Seong-ung ise bu diyarın Iniesta’sı olarak kabul ediliyor. Ve kazanç tablosunda tahmin edildiği üzere Faker’ın ardından 800 bin dolar ile ikinci sırada yer alıyor. Bu ikili 2013 yılından bu yana o kadar bütünleştiler ki Faker ‘Tanrı’, Bengi ise ‘Tanrı’nın sağ eli’ olarak anılmaya başladı.
Dünya basını geçişe hazırlanıyor
Geçtiğimiz yıl ESPN Magazine haziran sayısının tamamını ESpor’a ayırdı. Fransızların ünlü gazetesi L’Equipe de artık güncel ESpor haberleriyle bu dünyaya kayıtsız kalınmaması gerektiğinin farkında. Bu akım dünyanın pek çok önemli gazetelerinin internet sitelerinde ayrı bir sekme olarak kullanılmaya başlandı.
Büyük markalar da işin içinde
E-sporu düşündüğünüzde aklınıza ilk gelecek şey sponsor olmayabilir. Yine de ESpor’un oyun toplulukları ve onları takip edenler üzerindeki etkilerini düşündüğümüzde markaların çekimser kalamadığını görüyoruz. Red Bull, bu işe en çok yatırım yapan markaların başında geliyor. IGN, Coca Cola, Twitch, Nerdist, You Tube, Google, Gillette, Microsoft, Sony, Doritos gibi markalar da ESpor’un en büyük destekçileri arasında. FC Barcelona’nın yıldız futbolcusu Messi’ye sponsor olan Gillette, ESpor oyuncusu, Enrique “xPeke” Cedeno’yu yeni marka elçisi olarak ilan etti bile. Dünyaca ünlü spor giyim markası New Balance bile Uzakdoğu pazarındaki billboardlarında Faker’ı kullanıyor.
NBA de kayıtsız kalamadı
FIFA ve NFL’den sonra NBA’de ESpor dünyasındaki yerini aldı. Dünyanın en iyi basketbol oyuncuları, NBA ve Take-Two iş birliği ile hayata geçen NBA 2K E-Ligi’ni yarattı. Bugüne kadar 7 milyon satan NBA 2K’nın bu lige adım attıktan sonra tarihin en yüksek satış rakamlarına ulaşması hedefleniyor.
Derbiler artık ESpor’da
ESpor dünyasındaki potansiyeli Türkiye’de gören ilk kulüp Beşiktaş oldu. Onların ardından sırasıyla Fenerbahçe ve Galatasaray kulüpleri de bu dünyadaki yerlerini aldı. İlk derbi geçtiğimiz ay Fenerbahçe ile Galatasaray arasında oynandı ve 1-1 sona erdi.
Paylaş