Şarap severler buluşuyor
Türk şaraplarını dünyada kalite ile anılır jenerik bir marka haline getirmek amacıyla kurulan Wines of Turkey (WOT) ev sahipliğinde Uluslararası Djital Şarap İletişimi Konferansı düzenlenecek.
9-11 Kasım 2012 tarihleri arasında İzmir’de, yurtdışından ve Türkiye’den yaklaşık 350 konuğun katılımı ile gerçekleşecek konferans T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın desteği ile gerçekleştirilecek.
Her sene şaraplarıyla tanınan bir ülkede gerçekleştirilen Uluslararası Dijital Şarap İletişimi Konferansı (EWBC); dünyanın turizm, gurme gıda ve şarap sektöründeki önemli sosyal medya yazarlarını ve kanaat önderlerini her sene bir araya getiriyor. EWBC 2012 katılımcıları, en son teknolojik gelişmeleri takip eden, şarap ve yeme içme alanında uzmanlaşmış basın mensupları ve bloggerlar, satın almacılar, üreticiler, pazarlama uzmanları ve turizm profesyonellerinden oluşuyor.
Konferansın en önemli etkinliği ise “Grand Terroir” tadımı. Charles Metcalfe ile Tim Atkin tarafından 10 kasım 2012 saat 15:30 – 17:00 arası yaptırılacak tadımda sunulacak markalar ise; Kavaklıdere ve Sevilen. Tadımdan sonra ise ilgili ülkelere ait stantlarda daha geniş bir spektrumda şarapların katılımcılar tarafından tadılması sağlanacak. Bu çerçevede Türkiye’yi temsil edecek üreticiler: Doluca, Kavaklıdere, Kayra, LA, Pamukkale, Selendi, Sevilen, Suvla, Vinkara ve Yazgan olacak. Konferansa toplamda Türkiye’den 26 üretici katılacak. Diğer üreticiler Mozaik, Paşaeli, Prodom, Urla, Arcadia, Büyülübağ, Chamlija, Diren, Likya, Gali, Gülor, Kocabağ, Chateau Nuzun, Umurbey, Urlica ve Vinoluş.
Konferansın Premium sponsoru da İzmir’in ve Türkiye’nin önde gelen kuruluşlarından Arkas Holding.
ŞARABIN KAYNAĞI TÜRKİYE
Her sene bir konsept üzerine tasarlanan konferansın, bu seneki teması Türkiye’nin şarabın ana vatanı olması dolayısıyla “The Source (Kaynak)” olarak belirlendi. WOT Direktörü Taner Öğütoğlu, Türkiye’de şarabın % 52.2’sinin Ege Bölgesi’nde üretildiğini, İzmir’in de bu bölgenin en önde gelen kenti olması nedeniyle konferansa ev sahipliği yapmasının anlamlı olacağını düşündüklerini söylüyor.
EWBC 2012; uluslararası boyutu nedeniyle İzmir’in yurt dışı turizmine ve kentin gastronomi turizmiyle de anılmasına katma değer sağlayacak, ülkemizde yetiştirilen 800’den fazla yerli üzüm çeşidinin tanıtılmasında fırsat yaratacak. 11 Kasım 2012 Pazar günü düzenlenecek Urla, İzmir, Efes, Aydın gezileri ile de bölgenin tarihi ve kültürel tanıtımına katkı sağlayacak.