Monica sadece seksi olsaydı bize uygun olmazdı
Cartier, dünyanın en önemli üç mücevher markasından biri. İsmi lüks ile aynı anlama geliyor desek abartmış olmayız. Marka, Secrets and Marvels (Sırlar ve Harikalar) adlı yeni mücevher koleksiyonunu ilk kez İstanbul’da tanıttı.
Sibel ARNA
sarna@hurriyet.com.tr
Dünyanın her yerinden davet edilen en önemli 200 müşteri, Sait Halim PaÅŸa Yalısı’nda düzenlenen tanıtım gecesine katıldı. Cartier CEO’su Bernard Fornas da, bu sebeple Ä°stanbul’daydı. Fornas, sadece Hürriyet’e konuÅŸtu. 10 yıldır markanın elçiliÄŸini yapan ve Cartier için özel koleksiyon tasarlayan Monica Bellucci ile ilgili çok özel açıklamalarda bulundu.      Â
Cartier gibi bir lüks tüketim markası, yeni koleksiyonunu tanıtmak için neden İstanbul’u seçti?
- Çünkü Ä°stanbul ÅŸu anda tüm dünyanın gündeminde. OrtadoÄŸu’nun en sıcak merkezi diyebilirim. Bu sebeple en önemli 200 müşterimizi Ä°stanbul’a davet ettik ve yeni koleksiyonumuzu burada tanıttık.Â
Müşterileriniz İstanbul davetine nasıl tepki verdi?
- Hepsi pozitif tepkiler verdi. BirçoÄŸu hayatlarında ilk defa Ä°stanbul’a geldi. Ä°stanbul’un çok canlı, hareketli ve eÄŸlenceli bir ÅŸehir olduÄŸunu uzun zamandır duyduklarını, gelmek için fırsat kolladıklarını söylediler.Â
Ä°stanbul sizin için ne anlama geliyor? Büyük yatırım yaparak NiÅŸantaşı’nda maÄŸaza açtınız. Memnun musunuz?Â
- Ä°ÅŸlerimiz çok çok iyi gidiyor. Pazarda çok kuvvetli durumdayız. Türk müşterisi Cartier’yi çok seviyor. Bunun tek bir sebebi var, o da markanın güçlü tarihi. Â
SÄ°LAH Ä°STESEM TASARLAR MISINIZ
Tüm dünyada özel müşteriler için özel servisler sunuyorsunuz. Türkiye’de durum nedir?Â
- Türkiye’de de kişiye özel tasarım yapıyoruz. Gerektiğinde müşterimizin ayağına gidip koleksiyonumuzu tanıtıyoruz. Evine de gidiyoruz, teknesine de, özel jetine de... Müşteri her zaman her yerde kraldır.
Yaptığınız en uç ÅŸey nedir?Â
- Özel sipariÅŸle size özel tasarlanıp üretilen mücevher bu iÅŸin son noktasıdır. Çünkü servetini de verse bir baÅŸkası o mücevheri elde edemez.Â
Yılda kaç adet özel sipariş mücevher üretiyorsunuz?
- Birkaç yüz. Özel bir ÅŸey istediÄŸinizde taÅŸ uzmanı ve tasarımcı en özel taÅŸları alır, hemen uçaÄŸa atlar, siz neredeyseniz oraya gelir. Tasarım sizinle birlikte yapılır.Â
Bugün kadar ne gibi şeyler tasarladınız?
- Bir baba, saatin kadranına çocuklarının fotoÄŸrafını bastırdı. Bir kadına mücevherlerle süslü çanta tasarladık. EÄŸer siz panterden çok hoÅŸlanıyorsanız sizin çakmağınızın üzerine altın panter koyabiliriz. Ä°sterseniz sizin için özel parfüm tasarlayabiliriz. Â
Nasıl yani?
- Bu konuda uzman bir ekibe sahibiz. Teninize en çok yakışan kokuyu sizinle birlikte üretiyoruz. Formülünü özel kasalarda saklıyoruz. Böyle onlarca müşterimiz var. Parfümlerini dünya üzerinde ikinci bir kiÅŸi ile paylaÅŸmadıkları için çok mutlular.Â
Mücevherlerle kaplı ayakkabı veya iç çamaşırı da yaptınız mı?Â
- EÄŸer mücevherle kaplıysa her ÅŸeyi üretiriz. Bu markamızın DNA’sı.Â
Silah istesem üretir misiniz?Â
- O konuda emin değilim. Bugüne kadar hiç böyle bir talep olmadı. Ama biz müşterimizin istediği her şeyi üretiriz. Tek bir kuralımız var, o da kullanılan taşla ilgili. Kalitesi ve elde ediliş biçimi temiz olmalı. Diyelim ki müşterinin elinde Cartier standartlarına uygun olmayan bir taş var. O taşla bir yüzük tasarlamamızı istiyor. Asla yapmayız. Çünkü yıllar sonra o yüzük açık artırma ile pazara geri döndüğünde Cartier logosunu üzerinde görmek istemeyiz.
ÃœNLÃœLERE NE PARA VERÄ°RÄ°Z, NE DE PEÅžLERÄ°NDEN KOÅžARIZ
Ünlülerle aranızda nasıl bir ilişki var? Markanızı kullanmaları karşılığında para veriyor musunuz?
- Asla. Hiç kimseye bu mücevheri tak diye ne para veririz ne de peşinden koşarız. Biz modacılar gibi değiliz. Bizim ürünlerimizi kullanan birçok ünlü bu ürünleri Cartier’ye olan aşklarından dolayı takarlar. Mesela Michelle Obama ile yapılan ilk resmi röportajda, kolunda Cartier saat vardı. Tesadüfen gördük. Saati ona biz vermedik. Alın, sezonun dergilerini bir karıştırın. Birçok ünlünün Cartier taktığını görürsünüz.
Şimdiye kadar markanın DNA’sı ile en çok uyuşan yüzünüz kimdi?
- 10 yıldır marka elçimiz Monica Bellucci. Özel koleksiyon tasarlıyor, en özel tasarımları en önemli davetlerde o taşıyor.
Monica Bellucci’den neden vazgeçemiyorsunuz?
- Çünkü o tam bir Cartier dostu. Bizim en iyi ve en önemli arkadaÅŸlarımızdan. Mücevherlerini parasını vererek kendisi alıyor. Onunla bir çekim yaptığımızda ise biz karşılığını para olarak ödüyoruz, mücevher olarak deÄŸil.Â
Onun güzelliğini nasıl tanımlıyorsunuz?
- Dünyadaki en güzel kadınlardan biri. Belki de en güzeli. Çok elegan ve sofistike...
Aynı zamanda dünyanın en seksi kadınlarından biri... Bu özelliğini neden es geçiyorsunuz?
- Evet seksi. Ama sadece seksi deÄŸil. Çok daha fazlası. EÄŸer sadece seksi olsaydı bize uygun olmazdı.Â
GERÇEK LÜKSTE AZALMA YOK, KRİZDEN ETKİLENMİYORUZ
Lüks bağımlılığının azaldığı bir döneme girildiği doğru mu? Lüks yok mu oluyor?
- Hayır bu doğru değil. Gerçek lükste bir azalma yok. Ekonomik krizin olmadığı günlerde köklü ve önemli lüks markaların bulunduğu lige bir takım küçük markalar çıkıyor. Kriz olmadığı için Cartier gibi markalardan alışveriş yapan tüketici onlardan da alıyor. Ama kriz söz konusu olduğunda bu küçük ve eğlenceli markalardan satın almayı kesiyor. Cartier gibi güçlü markalardan alışveriş yapmaktan ise çekinmiyor.
Ekonomik krizin etkisiyle lüks utancı diye bir kavram gelişti. Artık bazıları büyük pırlantalı mücevherler takmaya utanıyor. Siyah pırlanta bu yüzden
mi moda?Â
- Bu kişiden kişiye çok değişiyor. Hâlâ birçok insan çok yüksek fiyatlı mücevherler ve saatler almaya devam ediyor. Çünkü bu mücevherler onlara rüya alemini vaat ediyor. Ekonomik krizlerde, insanların her zamankinden çok rüyaya ve duygulara ihtiyacı var.
Ä°STANBUL OLUNMASI GEREKEN TEK YER
Şirkette yeni koleksiyonu nerede tanıtacağımızı tartışırken, gündemimizde beş altı ülke vardı. Paris, Floransa gibi şehirlerden bahsediyorlardı. Ben İstanbul dedim. Şu anda dünyada olunması gereken tek şehrin İstanbul olduğundan eminim.